strona główna Technika motoryzacyjna Wsparcie produktowo-techniczne KYB
2020-02-17, ostatnia aktualizacja 2020-02-17 06:00

Wsparcie produktowo-techniczne KYB

Fot. KYB

Fot. KYB

KYB jest jednym ze światowych liderów w zakresie projektowania i produkcji amortyzatorów, sprężyn zawieszenia, zestawów montażowych górnego mocowania oraz zestawów osłonowo-ochronnych. Zaawansowane technologie, najwyższa jakość oraz doświadczenie w procesie wytwarzania elementów zespołu tłumiąco-resorującego związane z dostawami pierwszomontażowymi dla producentów samochodów zapewniają produktom KYB odpowiednie miejsce i pozycję w sprzedaży części zamiennych.

Wprowadzane przez KYB nowoczesne rozwiązania technologiczne sprawiają, iż znacząco rośnie potrzeba dostępu do profesjonalnej wiedzy technicznej. W związku z tym ważnym zadaniem stała się rozbudowa działań związanych ze wsparciem produktowo-technicznym.

Adresowane są one do dystrybutorów produktów KYB i ich klientów, a przybierają coraz bardziej nowoczesne i zróżnicowane formy. Mechanicy chętnie uczestniczą w programach wsparcia pogłębiających ich wiedzę i doświadczenie w zakresie diagnostyki oraz technologii napraw pojazdów samochodowych.

KYB Suspension solutions

Rozwijany od kilku lat program KYB Suspension Solutions ma na celu przekazywanie informacji zapewniających profesjonalne wsparcie techniczne dla klientów. Przeznaczony jest dla warsztatów oraz dystrybutorów i oferuje różnorodne narzędzia pomocne podczas sprzedaży, montażu i naprawy elementów zespołu tłumiąco-resorującego. Jego szczególną zaletą jest bezpłatny dostęp do informacji ułatwiających pracę oraz zgłębiających niezbędną i potrzebną wiedzę techniczną.

Szkolenia produkowo-techniczne

Jednym z ważniejszych narzędzi wsparcia technicznego KYB są szkolenia szerokiej grupy odbiorców, odpowiednio dostosowane do profilu ich działalności oraz zapotrzebowania.

Oferta szkoleniowa KYB obejmuje:

  • szkolenia techniczne dla warsztatów samochodowych,
  • szkolenia produktowe i produktowo-techniczne dla zespołów sprzedażowych,
  • szkolenia techniczne dla działów reklamacji,
  • szkolenia techniczne dla szkół o profilu samochodowym.

W profilu szkolenia technicznego znajdują się informacje dotyczące budowy i zasady działania amortyzatorów w konstrukcji dwururowej i jednorurowej, sprężyn zawieszenia, zestawów montażowych górnego mocowania oraz zestawów osłonowo-ochronnych. Szkolenia składają się z części teoretycznej i praktycznej.Obejmują one: zasady prawidłowego montażu kolumny McPhersona z użyciem odpowiednich narzędzi na przykładzie wybranych modeli pojazdów, uszkodzenia zespołu tłumiąco-resorującego z ich właściwą oceną oraz zachowanie ogólnych zasad bezpieczeństwa podczas prac naprawczych. Jednym z ważniejszych elementów szkoleń jest pełna diagnostyka układu jezdnego. Wyjaśnia ona szczegółowo metodologię badań amortyzatorów oraz ocenę ich stanu technicznego przy wykorzystaniu metody Eusama.

KYB przygotowało również wsparcie dla zespołów sprzedażowych w postaci szkoleń produktowych i produktowo-technicznych, mających na celu aktualizację stanu wiedzy niezbędnej podczas sprzedaży elementów zespołu tłumiąco-resorującego.

Szkolenia techniczne dla działów reklamacji skierowane są do osób zajmujących się bezpośrednio rozpatrywaniem roszczeń reklamacyjnych. Pozwalają pracownikom działu reklamacji właściwie oceniać uszkodzenia, jak również przyczyny ich powstania oraz odpowiednio nadzorować przebieg procesu reklamacyjnego.

KYB rozwija nowe projekty, angażując się w edukację młodzieży szkolnej, która wiąże swą przyszłość z branżą samochodową. Celem takich szkoleń jest odpowiednie przygotowanie od najmłodszych lat przyszłych mechaników samochodowych.

Filmy instruktażowe

Jest to bardzo pomocne narzędze wsparcia technicznego dla warsztatów mechaniki pojazdowej. Filmy te przedstawiają procedurę montażu amortyzatorów, sprężyn zawieszenia oraz zestawów montażowych w pojazdach, w których wymagane jest zwrócenie szczególnej uwagi podczas prac naprawczych. Dział techniczny KYB opracował już ponad 130 filmów instruktażowych. Są one dostępne na stronie internetowej KYB Europe: www.kyb-europe.com, na oficjalnym kanale YouTube, za pośrednictwem QR kodów oraz w aplikacji mobilnej KYB App. Filmy stanowią dodatkowe wsparcie dla mechaników, którzy mierzą się z konkretnymi problemami podczas wymiany elementów zespołu tłumiąco-resorującego.

Zdjęcia produktów 360°

Stanowią nowoczesną formę prezentacji produktów. Dają oglądającemu możliwość dokładnego obejrzenia produktu z każdej strony, a dzięki opcji powiększania pozwalają przyjrzeć się interesującym szczegółom z bliska. Fotografie 3D przydatne są przy weryfikacji poprawności danej części, np. czy uchwyty albo mocowania znajdują się w odpowiednim miejscu. Zdjęcia dostępne są na oficjalnej stronie internetowej KYB Europe. KYB posiada również bazę ponad 5 000 zdjęć w formacie 2D: amortyzatorów, sprężyn zawieszenia i zestawów montażowych, dostępnych w katalogu TecDoc.

Instrukcje montażowe

Umożliwiają mechanikowi dostęp do informacji technicznych pokazujących odpowiednią pozycję wymienianych elementów oraz określają zastosowanie właściwych momentów dokręcania podczas procedury montażu amortyzatora. Dostęp do instrukcji montażowych jest możliwy za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej KYB Europe, KYB QR kodów znajdujących się na opakowaniach produktów oraz aplikacji mobilnej KYB App.

Biuletyny techniczne

Opisują przypadki, w których występuje zwiększone ryzyko popełnienia błędu podczas prac naprawczych lub dobór i identyfikacja części wymagają zwrócenia szczególnej uwagi.

Katalog on-line

Powiązany z bazą TecDoc katalog pozwala na prawidłową identyfikację i dobór części zamiennych, co stanowi podstawę profesjonalnej naprawy. Pomaga dobrać wszystkie elementy wchodzące w skład zespołu tłumiąco-resorującego. KYB jest certyfikowanym dostawcą danych do katalogu TecDoc, dzięki czemu wszystkie niezbędne informacje oraz nowości aktualizowane są na bieżąco w ciągu kilku dni. Na stronie internetowej KYB są również dostępne oraz istnieje możliwość pobrania katalogów w wersji PDF.

QR kody

Za pośrednictwem kodów otrzymuje się łatwy i szybki dostęp do filmów instruktażowych, instrukcji montażowych oraz porad z zakresu oceny wizualnej czy symptomów uszkodzenia amortyzatora. Zasada korzystania z kodów QR jest prosta. Wystarczy zeskanować kod z opakowania produktu przy użyciu odpowiedniej aplikacji, aby korzystać z zamieszczonych danych. Aktywne QR kody opatrzone są znaczkiem klucza.

Wirtualna rzeczywistość

Filmy 3D to projekt KYB Suspension Solutions dotyczący wsparcia dla warsztatów samochodowych w postaci narzędzia pozwalającego przekonać klientów, jak duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy mają amortyzatory. Za pośrednictwem okularów VR mechanik może pokazać klientowi w wirtualnej rzeczywistości test zużytych i nowych amortyzatorów. Jedno auto ma zamontowane amortyzatory nowe, drugie zaś porusza się na wyeksploatowanych z przebiegiem powyżej 80 000 km. Oglądający ma wrażenie, jakby osobiście uczestniczył w jeździe. Podczas wykonywanych manewrów może zaobserwować i porównać zachowanie się obydwu pojazdów. W trakcie hamowania awaryjnego dystans potrzebny na zatrzymanie samochodu ze zużytymi amortyzatorami wydłuża się o ponad 2 metry. Film w nowatorski i przyjazny sposób pomaga uświadomić klientów, jak ważne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy są amortyzatory oraz jak duże ryzyko związane jest z jazdą na niesprawnym zawieszeniu.

Mobilna aplikacja KYB

Aplikacja powstała z myślą o wsparciu codziennej pracy mechaników i warsztatów. Dostępna jest do bezpłatnego pobrania ze sklepu App Store i Google Play. Spełnia ona następujące funkcje:

• Pomaga mechanikom przekonać klientów o konieczności wymiany zużytych bądź uszkodzonych elementów zawieszenia – jako kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Przesyła kierowcy wiadomość tekstową z informacją o zidentyfikowanych uszkodzeniach w układzie zawieszenia jego pojazdu oraz elementach zakwalifikowanych do wymiany. Dodatkowo wraz z informacjami przesyła linki do filmów przedstawiających zagrożenie i ryzyko związane z eksploatacją zużytych amortyzatorów, sprężyn zawieszenia oraz elementów montażowych.

• Przedstawia kompletną naprawę, którą warsztat przeprowadził w pojeździe klienta. Aplikacja może wysłać wiadomość tekstową do kierowcy wraz z załączonymi zdjęciami zarówno przed, jak i po wykonaniu usługi.

• Daje mechanikom nieograniczony dostęp do instrukcji montażowych, pozwalających na prawidłowe wykonanie prac naprawczych.

• Za pośrednictwem aplikacji mechanik uzyskuje również dostęp i możliwość obejrzenia dostępnych dla danego pojazdu filmów instruktażowych.

Nowa strona internetowa

KYB Europe wdrożyło nową wersję strony internetowej www.kyb-europe.com. Odświeżona witryna została tak zaprojektowana, aby ułatwić odwiedzającym wyszukiwanie poszczególnych informacji. Wraz z poprawą funkcjonalności zapewniono jej przyjazny format i optymalizację dla urządzeń mobilnych.

Nowością w ostatniej odsłonie jest zakładka „Narzędzia”. W zakładce tej można znależć narzędzia przeznaczone do napraw związanych z wymianą elementów zespołu tłumiąco-resorującego. Ma to ułatwić mechanikom prawidłowy dobór profesjonalnych narzędzi oraz zapewnić bezpieczeństwo i poprawność wykonywania prac naprawczych.

KYB przykłada dużą wagę do rozwoju narzędzi wsparcia technicznego W zakładce „Wsparcie techniczne” znajduje się m.in. portal zdjęć produktów 360o, bogata biblioteka filmów instruktażowych, informacje o aplikacji mobilnej KYB App, instrukcje i biuletyny techniczne, informacje o specjalistycznych narzędziach do napraw elementów zawieszenia pojazdu oraz dostęp do elektronicznego katalogu zarządzanego przez TecDoc.



Andrzej Chmielewski
Specjalista ds. Produktowo-Technicznych KYB Europe Oddział w Polsce

Tagi

KYB  Szkolenia 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane