Zgodnie z unijną dyrektywą od 10 marca 2020 r. nowe i remontowane budynki mieszkalne oraz biurowce, które mają więcej niż dziesięć miejsc parkingowych, muszą być wyposażone w okablowanie umożliwiające instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Na parkingu musi się znajdować co najmniej jeden punkt ładowania, ale każde miejsce parkingowe powinno być wyposażone w kable umożliwiające instalację stacji ładowania. Te przepisy nie zostały jeszcze w Polsce wprowadzone.
Inżynierowie ze spółki Alumast z Wodzisławia Śląskiego opracowali system o nazwie Smartpole Charger wykorzystujący infrastrukturę słupów oświetleniowych jako bazę do ładowania samochodów elektrycznych. W ich projekcie stacja ładowania o mocy do 22 kW jest zintegrowana z kompozytowym słupem oświetleniowym, co pozwala na pełne ładowanie miejskiego samochodu elektrycznego w czasie od dwóch do kilku godzin.
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów pod koniec ubiegłego roku po polskich drogach jeździło 10 232 pojazdów elektrycznyacj (4322 samochody zostały zarejestrowane w 2019 r.).
0 komentarzy dodaj komentarz