Każdy klocek hamulcowy firmy TMD Friction jest testowany przez zespół techniczny.
Oto niektóre procedury testów drogowych:
1. Test ams (od nazwy magazynu „Auto, Motor und Sport”):
kuteczność podczas 10 następujących jeden po drugim hamowań awaryjnych z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania. Standardowy test sprawdzający zjawisko fadingu, a w konsekwencji również zmiany drogi hamowania oraz odczucia na pedale hamulca.
2. Zjazd z góry w dół (np. w Alpach)
Test wartości tarcia (dostarcza informacji o długości drogi hamowania). Nacisk na pedał w sytuacjach ekstremalnych (ciepło i obciążenie).
Testy funkcji wspomagania ruszania pod górę (hill hold) – rozpoczęcie przenoszenia napędu na koła i hamulec ręczny
3. Transport publiczny
Badanie hałasu (np. piszczenie, skrzypienie podczas manewrowania pojazdu wyposażonego w automatyczną skrzynią biegów).
4. Tory wyścigowe
Zjawisko fadingu – spadek skuteczności wraz ze wzrostem temperatury roboczej.
0 komentarzy dodaj komentarz