strona główna Aktualności Narzędzie VECTO
2020-05-19, ostatnia aktualizacja 2020-05-19 12:14

Narzędzie VECTO

Continental uruchamia stronę internetową zawierającą informacje na temat najnowszych regulacji unijnych dotyczących emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe oraz wykorzystania narzędzia do symulacji komputerowej VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool).

Zgodnie z Porozumieniem Paryskim, w celu ograniczenia globalnego ocieplenia Komisja Europejska wprowadziła w 2019 r. pierwsze przepisy dotyczące norm emisji dwutlenku węgla dla nowych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (HDV, Heavy-duty vehicles). Średnia emisja CO2 przez nowe ciężarówki ma być zmniejszona o 15 proc. do 2025 r. i o 30 proc. do 2030 r. Obecnie rozporządzenie UE 2019/1242 dotyczy samochodów ciężarowych z konfiguracją kół 4x2 i 6x2 o masie całkowitej powyżej 16 ton, natomiast Komisja Europejska rozważa rozszerzenie tego dokumentu w przyszłości.

Komisja uruchomiła narzędzie symulacyjne VECTO. Na nowej stronie internetowej poświęconej temu narzędziu, Continental będzie dostarczał operatorom flot ciężarowych wyczerpujących informacji na temat nowych unijnych przepisów prawnych i ich skutków dla firm transportowych, uwzględniając fakt, że opony w dużym stopniu rzutują na zużycie paliwa oraz są istotnym czynnikiem wpływającym na ilość CO2 emitowanego przez pojazdy HDV.

Na stronie www.wszystkoovecto.pl znajdują się: film wyjaśniający w jak sposób działa narzędzie symulacyjne VECTO, informacje o skutkach ekonomicznych dla operatorów flot, infografika przedstawiająca fakty i liczby związane z nowym rozporządzeniem i wyjaśniająca, jaki potencjał do zmniejszenia zużycia paliwa i kosztów eksploatacji floty mają opony.

Więcej informacji: www.wszystkoovecto.pl

Tagi

Symulator  VECTO 


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2