strona główna Aktualności Bosch i e-samochody
2020-07-09, ostatnia aktualizacja 2020-07-09 11:22

Bosch i e-samochody

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Obecnie właściciele samochodów elektrycznych mają na swoich smartfonach przeciętnie sześć aplikacji do ładowania i muszą posługiwać się aż pięcioma kartami dostępu do stacji ładowania.

Co więcej, ceny w punktach ładowania mogą się znacznie różnić, a użytkowników denerwują nieprzejrzyste taryfy energii elektrycznej dla samochodów elektrycznych i wiele różnych metod płatności.

Firma Bosch opracowuje usługi ładowania, które dają kierowcom dostęp do jednej z największych ogólnoeuropejskich sieci stacji ładowania. Korzystając ze smartfonów można obecnie znaleźć ponad 150 000 punktów ładowania w 16 krajach europejskich.

Wyszukiwanie stacji ładowania

Gęsta sieć stacji ładowania jest uważana za kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Federalny Związek Gospodarki Energetycznej i Wodnej (BDEW) ocenia liczbę publicznych i półpublicznych punktów ładowania w Niemczech na 27 730 (liczba na koniec marca 2020 roku). Jednak często karty dostępu do ładowania, wydawane przez prawie 200 dostawców i operatorów, działają tylko w określonych stacjach. Do tego dochodzą zróżnicowane warunki użytkowania, typy wtyczek i moce stacji ładowania.

Europejska sieć ładowania Boscha liczy obecnie ponad 150 000 punktów, do których kierowcy mogą uzyskać dostęp z jednej centralnej platformy aplikacji. W tym celu firma zawiera umowy z operatorami i zapewnia techniczne połączenie punktów ładowania, na przykład poprzez roaming. W rezultacie ponad 27 500 miejsc ładowania w Niemczech jest obecnie częścią sieci. Użytkownicy samochodów elektrycznych mogą korzystać z aplikacji Boscha „Charge My EV” lub powiązanych dostawców, takich jak „Clever Laden”, aby znaleźć wolne miejsca do ładowania przez całą dobę. Sieć ładowania Boscha stale się rozwija: przewiduje się, że do końca 2020 roku obejmie około 200 000 punktów w Europie.

Mniej kłopotów z ładowaniem

W maju w Niemczech obowiązywało 288 taryf na prąd elektryczny do ładowania. Bosch pomaga uniknąć porównywania tych taryf i podaje, ile trzeba zapłacić w poszczególnych stacjach oraz jakie obowiązują na nich warunki. Firma chce także skończyć z koniecznością posługiwania się wieloma kartami dostępu. Aby korzystać z usług ładowania Boscha, wystarczy jedno logowanie w aplikacji w smartfonie. Oznacza to, że kierowcy mogą doładowywać akumulatory w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności wcześniejszej rejestracji w niewykorzystanym wcześniej punkcie ładowania.

Firma Bosch opracowuje system Convenience Charging, czyli platformę online do nawigacji i ładowania, w którym systemy audioinformacyjne oraz elektryczny układ napędowy współpracują ze sobą. Convenience Charging zapewnia kierowcom samochodów elektrycznych stały dostęp do informacji o pozostałym zasięgu oraz o miejscu, w którym mogą naładować akumulatory. Jeśli wcześniej zaplanowane miejsce ładowania jest zajęte, to zostaje automatycznie zaproponowany nowy postój na ładowanie i system nawigacji zostaje przeprogramowany. Ponadto zalecane trasy i miejsca ładowania są dostosowane do osobistych preferencji kierowcy. Na przykład może on określić, czy ładowanie ma być szczególnie szybkie, czy tanie.

Kierowcy mogą również poinstruować system, aby szukał miejsc do ładowania w pobliżu restauracji lub z bezpłatnym bezprzewodowym dostępem do Internetu. Convenience Charging pozwoli kierowcom lepiej wykorzystać czas ładowania. Mogą na przykład zamówić dostarczenie zakupów bezpośrednio do miejsca ładowania oraz realizować kupony rabatowe w pobliskich restauracjach i centrach handlowych.

Łatwe ładowanie dla flot i firm

Rozwiązania Bosch do ładowania samochodów elektrycznych często działają również w tle lokalizatorów punktów ładowania, dostarczanych przez producentów samochodów, operatorów flot i dostawców usług mobilności. Używają tzw. „white-label” do zintegrowania sieci ładowania z własnymi aplikacjami lub bezpośrednio z systemami informacyjno-rozrywkowymi pojazdów. W ten sposób informacje zawarte w sieci mogą być uzupełnione własnymi lokalnymi punktami ładowania firmy, w których pracownicy lub klienci mogą ładować swoje pojazdy.

Tagi

Bosch 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2