W Polsce w 2018 roku zarejestrowano w sumie 518 nowych samochodów kempingowych. W 2019 roku było ich już 724, natomiast rok 2020 przyniósł 1040 rejestracji.
Najchętniej wybieraną przez polskich miłośników karavaningu marką był Volkswagen, produkujący modele California i Grand California. Wysoko w zestawieniu znajdują się również firmy, które w ofercie mają pojazdy budowane na podwoziach Forda Transita oraz VW Craftera i Transportera.
Textar oferuje między innymi klocki hamulcowe do modelu Grand California (numer części 2217801). W przypadku grupy VW istotny jest też kod PR, który informuje, w jaki konkretnie układ hamulcowy pojazd jest wyposażony oraz jakie są jego pozostałe parametry. Kod PR zazwyczaj znajduje się w książce serwisowej pojazdu czy w miejscu koła zapasowego.
Sporą grupę pojazdów wykorzystywanych do turystyki stanowią w naszym kraju samochody pierwotnie zarejestrowane jako ciężarowe, a następnie przebudowane i zarejestrowane jako kempingowe. Jak wynika z dostępnych analiz, najczęściej w ten sposób przerabiane są Fiat Ducato, Peugeot Boxer oraz Citroen Jumper. Podczas ich eksploatacji można sięgać po części z oferty Textara.
W przypadku Fiata, podobnie jak w grupie VW, należy dobierać klocki hamulcowe biorąc pod uwagę wersję zabudowy oraz konkretny model układu hamulcowego pojazdu. W niektórych przypadkach klocki do różnych wersji będą miały taki sam kształt i wymiary, ale inny będzie materiał cierny, z jakiego są wykonane, czego efektem będzie inny współczynnik tarcia. Czasem jedyną różnicą będzie grubość tarczy hamulcowej bądź szerokość blaszki prowadzącej klocki w jarzmie.
0 komentarzy dodaj komentarz