2023-02-11, ostatnia aktualizacja 2023-02-13 11:27

Sieci warsztatowe

Współpraca z renomowanymi markami owocuje korzyściami, które są dostępne tylko dla zrzeszonych

Fot: EuroWarsztat/NexDrive, Liqui Moly, Ravenol, ZF Aftermarket

Współpraca z renomowanymi markami owocuje korzyściami, które są dostępne tylko dla zrzeszonych

Właściciele niezależnych warsztatów są wspomagani w profesjonalnym prowadzeniu swego biznesu na różne sposoby i poprzez zorganizowane formy. Jak są traktowani i co jest im oferowane oraz jakie warunki mają spełniać aby taką współpracę rozpocząć - prezentują koordynatorzy czterech sieci zrzeszających polskie warsztaty: EuroWarsztat/NexDrive, Liqui Moly Pro Line Serwis, Ravenol Professionals oraz Konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech. Organizowanie warsztatów w sieci powiązane z renomowanymi markami owocuje także wieloma korzyściami, które są dostępne tylko dla zrzeszonych partnerów. 


Liqui Moly Pro Line Serwis

Sieć warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis zrzesza obecnie na terenie Polski 205 serwisów samochodowych. Organizatorzy dokładają starań, by z jednej strony pozyskać nowych członków, a z drugiej – zachęcić warsztaty należące do sieci do rozszerzenia zakresu świadczonych usług.

Szkolenia stacjonarne, online oraz infolinia techniczna służą podnoszeniu wiedzy mechaników, a zróżnicowane kampanie marketingowe, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne, przyczyniają się do zwiększenia liczby klientów zrzeszonych w sieci warsztatów. 

Warsztat, który zamierza przystąpić do sieci, może liczyć na:

  • wizualizację zewnętrzną,
  • wizualizację wewnętrzną,
  • szkolenia techniczne oraz sprzedażowe,
  • wsparcie infolinii technicznej,
  • wsparcie dotyczące wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów,
  • lokalne kampanie marketingowe w mediach społecznościowych,
  • umowę motywacyjną (bonusową),
  • udział w programie warsztatowym – akcja promocyjna organizowana dwa razu w ciągu roku,
  • indywidualną stronę internetową.

Warunki przystąpienia do sieci:

  • dwa stanowiska naprawcze,
  • punkt obsługi klienta / poczekalnia,
  • oferowanie oleju i dodatków Liqui Moly,
  • chęć rozwoju nowych usług Pro Line, takich jak:

- czyszczenie układu olejowego,
- czyszczenie układu wtryskowego,
- dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach automatycznych,
- czyszczenia filtrów cząstek stałych,
- czyszczenie układów dolotowych.

Plany rozwoju
W 2023 chcemy rozwinąć sieć o kolejne 100 warsztatów i prowadzić skuteczne kampanie w mediach społecznościowych. Planujemy również nową odsłonę znanego już wśród warsztatów „Programu warsztatowego Liqui Moly”. Akcja ta pozwala uzyskać dodatkowe korzyści przy zakupie produktów z oferty Liqui Moly. Program jest dostępny dla wszystkich warsztatów, przy czym warsztaty zrzeszone w sieci zyskują najwięcej.

Liqui Moly Pro Line Serwis
ul. Janka Muzykanta 60, 02-188 Warszawa
tel. +48 22 331-03-08
www.liqui-moly.pl
Koordynator sieci warsztatów: Rafał Kobza
tel. 602 260 649
[email protected]


EuroWarsztat/NexDrive

Międzynarodowa koncepcja sieci warsztatowej EuroGarage (w Polsce pod nazwą EuroWarsztat) zrzesza serwisy na pięciu kontynentach. Pomysł jej stworzenia zrodził się w Groupauto International w 1998 r. Obecnie EuroGarage skupia 6691 członków, z tego około 200 w Polsce, tworząc rozległą sieć punktów zapewniających szeroki zakres usług serwisowych.

Wszystkie EuroWarsztaty mogą dołączyć do nowego projektu innowacyjnej sieci NexDrive, której założeniem jest obsługa oraz naprawa pojazdów z napędami alternatywnymi. NexDrive to nowy międzynarodowy koncept sieci serwisowej dla pojazdów nowej generacji, skierowany do serwisów, które już obsługują lub planują w najbliższej przyszłości obsługiwać pojazdy hybrydowe i elektryczne. Jego organizatorem jest Alliance Automotive Group. Jest to pierwsza tego typu sieć serwisowa w Polsce.

Zakres usług

  • diagnozowanie i naprawa aut,
  • okresowe przeglądy,
  • konserwacje,
  • naprawy zawieszenia,
  • wymiana płynów samochodowych,
  • naprawa i diagnostyka samochodów EV w ramach sieci NexDrive,
  • wulkanizacja i wiele innych.

Korzyści z członkostwa w sieci
Przystąpienie do rodziny sieci EuroWarsztat to przede wszystkim zagwarantowanie rozpoznawalności marki o skali globalnej oraz dostęp do eksperckiej wiedzy, czyli nasze know-how. Pełne wsparcie otrzymują również uczestnicy sieci NexDrive (w tym dostęp do specjalistycznego wyposażenia). Podejmując współpracę, właściciel warsztatu zgadza się na przestrzeganie wypracowanych przez markę standardów opartych na wieloletniej praktyce i doświadczeniu. Dzięki temu klient wie, jakiej jakości usług może się spodziewać, i chętniej pozostawia w warsztacie swój samochód.
Sieć zapewnia pomoc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów oraz systematycznym wprowadzaniu nowych usług.
Przynależność do sieci EuroWarsztat oraz NexDrive zwiększa konkurencyjność warsztatu, a wprowadzane ulepszenia pomagają w jego szybszym rozwoju i bardziej ekonomicznym działaniu.

Wsparcie i pomoc ekspertów
Wizerunek oraz profesjonalne narzędzia marketingowe nie wystarczą, jeżeli klient nie zostanie właściwie obsłużony, a warsztat nie wykaże się odpowiednim poziomem kompetencji. Również w tym zakresie warsztaty sieci EuroWarsztat mogą liczyć na wsparcie.

W marketingu odpowiednia oprawa sprzedaży towarów oraz usług ma istotne znaczenie i dlatego wszystkie EuroWarsztaty mają dostęp do opracowywanych przez Groupauto CEE strategii marketingowych. Centralizacja działań pozwala nie tylko zmniejszyć koszty danej akcji, ale dzięki wymianie doświadczeń z innym krajami również zwiększyć jej efektywność.

Infolinia Techniczna zapewnia wsparcie ekspertów. Ideą tej usługi jest telefoniczna pomoc w diagnozowaniu trudnych usterek, czujników, elementów wykonawczych oraz dekodowaniu kodów w pojazdach samochodowych.

Rozwiązania online
Dokumentacja papierowa i ręczne uzupełnianie zleceń nie są obecnie wystarczające przy prowadzeniu warsztatu samochodowego. EuroWarsztat daje dostęp do narzędzi efektywnie wspierających zarządzanie firmą. Usprawniają one i przyspieszają pracę warsztatu.

Program lojalnościowy
Dodatkową korzyścią płynącą z obecności w sieci jest włączenie serwisu do programu lojalnościowego. Program EuroClub jest oparty na zakupach u dystrybutorów  Groupauto CEE.

Warunki przystąpienia do sieci
Do sieci może przyłączyć się każdy warsztat spełniający kryteria weryfikowane przez koordynatorów. Ponadto, w serwisach przeprowadzane są regularne audyty oceniające zgodność standardów danej placówki ze standardami marki:

  • min. 3 stanowiska robocze,
  • tester diagnostyczny,
  • pracownik obsługi klienta,
  • parking i poczekalnia dla klientów,
  • min. 3 zatrudnione osoby,
  • stacja do obsługi klimatyzacji,
  • urządzenie do serwisu opon,
  • system składowania odpadów,
  • warsztatowa instalacja pneumatyczna,
  • polisa OC prowadzonej działalności.

Aby zostać serwisem NexDrive, warsztat musi dodatkowo posiadać minimum jedno stanowisko przystosowane do obsługi pojazdów EV lub możliwość wydzielenia powierzchni z już istniejącego stanowiska. Kluczową kwestią jest posiadanie ładowarki i narzędzi niezbędnych do obsługi tego typu pojazdów oraz stosownych uprawnień.

Przyszłość
Nieustannie dążymy do powiększania sieci EuroWarsztat o kolejne serwisy. Naszym priorytetem jest dbanie o wizerunek sieci oraz podwyższanie jej standardów. Za cel wzięliśmy sobie bycie w pełni przygotowanymi na nadchodzące zmiany – stąd innowacyjny projekt sieci NexDrive. Wdrażamy wiele ambitnych oraz pionierskich projektów i z satysfakcją obserwujemy ich wpływ na funkcjonowanie EuroWarsztatów. Naszą rolą jest również kształcenie serwisów dzięki szkoleniom prowadzonym przez doświadczonych fachowców.

EuroWarsztat/Nexdrive
www.eurowarsztat.pl
www.nexdrive.pl
Network Manager: Andrzej Guzek
tel. 662 239 357
[email protected]


Ravenol Professionals

Ravenol Professionals to sieć niezależnych warsztatów stosujących rozwiązania Ravenol. Naszym celem jest doskonalenie w zakresie podnoszenia jakości usług i zapewnienia klientom satysfakcjonującej obsługi oraz stosowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze techniki smarowania. Obejmują one przekładnie automatyczne i manualne, silniki, układy wspomagania oraz inne układy hydrauliczne. Po dołączeniu do sieci warsztat może liczyć na dynamiczny rozwój dzięki szerokiej bazie szkoleń i licznym działaniom marketingowym.

Sieć organizowana jest przez Ravenol Polska sp. z o.o. Cały czas się rozwijamy. Zrzeszamy już około 100 warsztatów, a liczba serwisów rośnie.

Rodzaje usług
Warsztaty sieci Ravenol Professionals specjalizują się w wymianie oleju ATF oraz naprawie i serwisie skrzyń automatycznych. Świadczą również inne usługi m.in. z zakresu: serwisu skrzyń manualnych, wymiany oleju MTF, silnikowego oraz płynu hamulcowego, płynu chłodniczego, płynu do wspomagania, czyszczenia DPF-ów, serwisu klimatyzacji i wielu innych.

Korzyści z członkostwa w sieci

  • Podnosimy kompetencje – organizujemy szkolenia techniczne i produktowe oraz omawiamy obowiązujące przepisy. Doradzamy, jak i gdzie stosować rozwiązania Ravenol.
  • Wspólny marketing – zapewniamy ujednolicone elementy identyfikacji wizualnej wzmacniające rozpoznawalność serwisu; promujemy usługi i organizujemy specjalne promocje.
  • Nowi klienci – polecamy warsztat klientom indywidualnym przez wyróżnienie ich na stronach Ravenol Polska i w mediach społecznościowych.
  • Oferujemy wsparcie techniczne w zakresie czynności serwisowych i zastosowań środków smarnych Ravenol.
  • Opieka specjalistów – dostęp do współpracujących z Ravenol Polska specjalistów z zakresu regeneracji konwerterów i automatycznych skrzyń biegów.
  • Umowa olejowa – uczestnicy sieci otrzymują realny zwrot kosztów za każdy zakupiony litr oleju Ravenol zgodnie z tabelą przeliczeniową dołączoną do umowy.
  • Komplementarność – możliwość rozszerzenia oferty warsztatu dzięki współpracy z ekspertami Ravenol. Regeneracja konwerterów i automatycznych skrzyń biegów wykonywana na odległość to dobre źródło zysku, które można łatwo i szybko uruchomić w ramach sieci.

Zobowiązania członków

  • Regularne zakupy produktów Ravenol od Ravenol Polska lub innych wskazanych dystrybutorów.
  • Rekomendowanie klientom w pierwszej kolejności produktów Ravenol.
  • Świadczenie usług serwisowych zgodnie z procedurami sieci. Podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez udział w szkoleniach produktowych i technicznych organizowanych przez sieć.
  • Prezentowanie logo sieci, ekspozycja produktów Ravenol oraz wszelkich materiałów informacyjnych w warsztacie zgodnie z wytycznymi sieci.
  • Udział w organizowanych przez sieć promocjach wizerunkowych i sprzedażowych.

Struktura zarządzania siecią
Traktujemy właścicieli warsztatów w sposób partnerski, szanujemy ich niezależność w działaniu. Jednocześnie nasi koordynatorzy sprzedaży i administrator sieci chętnie pomagają w prowadzeniu profesjonalnej placówki warsztatowej.

Sposób komunikacji wewnętrznej
Kontakt telefoniczny, mailowy i osobisty z koordynatorami oraz administratorem. Dostęp do strony www.professionals.ravenol.pl, na której użytkownikom sieci udostępniane są porady, procedury wymiany ATF i artykuły techniczne, baza danych HaynesPro oraz formularze kontaktu z ekspertami Ravenol.

Dostawy i czas realizacji
Czas realizacji dostaw uzależniony jest od wybranego dystrybutora.

Plany rozwoju
Planujemy rozwój sieci poprzez konsekwentną rozbudowę o kolejne warsztaty przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów obsługi klienta. Dokładamy wszelkich starań, aby warsztaty należące do sieci rozwijały swoje kompetencje w zakresie wymiany oleju ATF i naprawy skrzyń automatycznych, stając się tym samym ekspertami z zakresu ASB.
Kładziemy również nacisk na rozwój uczestników sieci poprzez organizowanie większej liczby szkoleń o jeszcze szerszym niż dotychczas wachlarzu tematycznym. Warsztaty dzięki kompleksowym szkoleniom otrzymują możliwość stania się profesjonalistami w danej dziedzinie.

Warunki dla nowych członków
Warunkiem przystąpienia do sieci jest wykonywanie przez warsztat wymiany oleju ATF w skrzyniach automatycznych oraz pozytywne przejście audytu opartego o standardy sieci.
Konieczne jest również zaakceptowanie warunków i zasad uczestnictwa określonych przez organizatora sieci Ravenol Professionals.

Ravenol Polska sp. z o.o.
ul. Chojnicka 61, 83-200 Starogard Gdański
tel. 58 775 01 15
www.ravenol.pl
Administrator sieci Ravenol Professionals: Patrycja Rzoska
tel. 690 072 440
[email protected]


Koncept warsztatowy ZF [pro]Tech

ZF [pro]Tech to globalny koncept skierowany do warsztatów samochodów osobowych i dostawczych, zajmujących się naprawą układów przeniesienia napędu, zawieszenia i układów hamulcowych oraz serwisowaniem skrzyń biegów. W Polsce koncept działa od 2018 roku, a jego podstawowym celem jest udzielenie bezpośredniego wsparcia technicznego pracownikom warsztatów.

Organizatorem sieci warsztatowej ZF [pro]Tech jest ZF Aftermarket. Jej członkowie zyskują dostęp do technologii stosowanych w produktach marek ZF Aftermarket: Lemförder, Sachs, TRW i ZF, a dzięki bogatej ofercie szkoleń mają możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Sieć liczy 619 członków, w tym 379 partnerów ZF [pro]Tech start i 240 partnerów ZF [pro]Tech plus.

Rodzaj usług
Partnerstwo ZF [pro]Tech oferuje niezależnym warsztatom obszerne wsparcie w zakresie marek z portfolio ZF Aftermarket. Koncept proponuje dwa rodzaje członkostwa: ZF [pro]Tech start i ZF [pro]Tech plus. W każdej z nich partnerzy otrzymują do dyspozycji specjalnie przygotowany portal internetowy z pełną ofertą szkoleń, ich szczegółowymi opisami i programem wraz z możliwością rezerwacji. Platforma daje dostęp do katalogów produktów, informacji technicznych i praktycznych wskazówek – także w formie filmów poradnikowych. Dostępne są również instrukcje montażowe i wykaz akcji serwisowych. W ramach ZF [pro]Tech Plus dodatkowo warsztaty mają zapewnioną osobistą obsługę i regularne szkolenia, dzięki którym mogą oferować swoim klientom najwyższą jakość świadczonych usług.

Korzyści z członkostwa w sieci

  • Gwarancja najnowszej wiedzy technicznej od jednego z największych na świecie producentów w branży motoryzacyjnej.
  • Dostęp do instrukcji montażowych.
  • Portal online – wszystkie dane dostępne w jednym miejscu.
  • Informacje techniczne i montażowe dostępne przez infolinię produktową, portal online, newsletter oraz kontakt osobisty.
  • Praktyczne szkolenia techniczne przeprowadzane przez ekspertów na specjalnie przygotowanych pojazdach.
  • Wsparcie osobistego opiekuna warsztatu.
  • Dostęp do akcji serwisowych producentów pojazdów.
  • Ścisła współpraca z ZF Aftermarket.
  • Wsparcie specjalisty z zakresu serwisowania i naprawy automatycznych skrzyń biegów.

Struktura zarządzania i sposób komunikacji
Koncept warsztatowy ZF [pro]Tech zarządzany jest przez oddział ZF Automotive Systems Poland sp. z o.o.
Informacje dla partnerów przekazywane są za pomocą poczty elektronicznej, newsletterów i platformy internetowej, infolinii produktowej oraz kontaktu z osobistym opiekunem.

Dostawy i czas realizacji
Dystrybucja produktów ZF Aftermarket odbywa się przez sieć dystrybutorów. Lista oficjalnych dystrybutorów marek Lemförder, Sachs, TRW i ZF dostępna jest na stronie internetowej: aftermarket.zf.com/pl

Plany rozwoju
Rosnąca potrzeba szkoleń związana ze zmieniającymi się trendami w motoryzacji powoduje, że nieustannie pracujemy nad rozwijaniem oferty szkoleń. W ramach konceptu ZF [pro]Tech chcemy wspierać mechaników z niezależnych warsztatów serwisujących samochody osobowe i dostawcze w wyzwaniach związanych z serwisowaniem i naprawą pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych. Oprócz szkoleń z zakresu układu przeniesienia napędu, zawieszenia i układów hamulcowych oraz serwisowania skrzyń biegów, w tym roku do oferty wprowadzony zostanie nowy temat szkoleniowy: Systemy wspomagające kierowcę ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), gdzie Partnerzy podczas dwudniowego szkolenia zapoznają się m.in. z funkcją obecnych systemów oraz ich działaniem w pojeździe. Planujemy też rozszerzyć szkolenia oferowane pod kątem pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych ze szczególnym naciskiem na ćwiczenia praktyczne.

W 2023 r. ZF Aftermarket wystartuje również z nowym konceptem skierowanym do warsztatów serwisujących pojazdy ciężarowe i autobusy: ZF [pro]Service. Usługi dla partnerów ZF [pro]Service będą uwzględniały bezpośredni kontakt ze specjalistami ZF Aftermarket, infolinię techniczną, bogatą ofertę szkoleń oraz wsparcie w zakresie diagnostyki pojazdów. W ten sposób firma dba, aby jej partnerzy warsztatowi byli zawsze na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami techniki. Wysoki poziom wiedzy zapewniać mają również regularne wizyty przedstawicieli – stanowi to przewagę konkurencyjną dla warsztatów w branży flotowej.

Warunki przystąpienia do sieci
Warsztaty zainteresowane przystąpieniem do jednej z opcji konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech muszą dokonać rejestracji na stronie protech.zf.com i wybrać formę członkostwa. W przypadku wybrania opcji ZF [pro]Tech plus zostaną one odwiedzone przez przedstawiciela i zobowiązane do podpisania umowy partnerskiej.

ZF Automotive Systems Poland, ZF Aftermarket
Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa
tel. 22 354 84 77
[email protected]
www.protech.zf.com/pl
Koordynator sieci: Maciej Fedorowicz,
Manager ds. zarządzania siecią warsztatową – pojazdy osobowe Europa Północno-Wschodnia

 


 



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2