strona główna Nowości rynkowe Zespoły wtryskowe filtra cząstek stałych w jakości OE
2024-12-13, ostatnia aktualizacja 2024-12-13 12:56

Zespoły wtryskowe filtra cząstek stałych w jakości OE

MS Motorservice

Firma MS Motorservice International GmbH dodała do swojego portfolio 14 zespołów wtryskowych filtra cząstek stałych. W ten sposób specjalista od części zamiennych po raz kolejny rozszerza swoją ofertę w dziedzinie redukcji emisji. Nowy asortyment dotyczy ponad 7 milionów pojazdów na całym świecie.

Zespoły wtryskowe są ważnymi komponentami do regeneracji filtrów cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. Ze względu na wysokie temperatury robocze i agresywne spaliny elementy muszą spełniać wysokie wymagania. Odporne na korozję i temperaturę materiały, z których wykonywane są produkty marki Pierburg, znajdują zastosowanie jako wyposażenie fabryczne w wielu nowoczesnych pojazdach, gwarantując długie działanie w trudnych warunkach pracy.

Tło
Oprócz innych zanieczyszczeń w procesie spalania w silniku wysokoprężnym powstają także cząstki sadzy. Składają się z węgla, na którym osadzają się różne związki chemiczne, między innymi szkodliwe dla zdrowia węglowodory. Dlatego cząstki sadzy są odfiltrowywane i gromadzone w filtrze cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. W wysokich temperaturach spalin, powyżej 550 stopni, sadza spala się do dwutlenku węgla i pary wodnej. Nazywa się to „regeneracją”. Pozostaje niewielka ilość niepalnego popiołu. Filtr cząstek stałych należy zatem wymienić po przejechaniu ok. 200 tys. km. Częste krótkie podróże, olej silnikowy niskiej jakości lub uszkodzone elementy wyposażenia, takie jak świece żarowe, zawory EGR lub czujniki - zwiększają ilość sadzy gromadzonej w filtrze.

Funkcja zespołów wtryskowych filtra cząstek stałych
Czujnik różnicy ciśnień monitoruje stan obciążenia, aby filtr cząstek stałych nie został przedwcześnie zatkany i w rezultacie - uszkodzony. Po osiągnięciu określonego limitu obciążenia filtr cząstek stałych musi zostać aktywnie zregenerowany. W tym celu sterownik silnika inicjuje proces swobodnego spalania, aby osiągnąć temperaturę spalin powyżej 550°C. Zespół wtryskowy w określonych warunkach pracy i obciążenia wtryskuje paliwo tuż przed filtrem cząstek stałych. Paliwo jest spalane z pozostałościami tlenu zawartymi w spalinach. Wytworzone przy tym ciepło dodatkowo nagrzewa filtr cząstek stałych. W zależności od pojazdu i warunków jazdy aktywne spalanie występuje mniej więcej co 400 do 600 kilometrów i trwa około 10 minut. Nie ma to wpływu na moc silnika. Proces swobodnego spalania można również zainicjować za pomocą testera silnika w warsztacie.



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2