TotalEnergies
Rubia Optima to odpowiednio dopracowany olej dla silników samochodów ciężarowych i specjalistycznych
Gama olejowa TotalEnergies Rubia Optima jest odpowiednio dopracowanym olejem dla silników samochodów ciężarowych i specjalistycznych. Ze względu na swoje właściwości nadaje się także do starszych jednostek i w wielu przypadkach z powodzeniem może zastępować oleje Rubia Tir.
Niespotykana dotąd czystość spalin, niższe zużycie paliwa, downsizing i wydłużone okresy między przeglądami - oto cechy, którymi wyróżniają się najnowsze silniki do samochodów ciężarowych. Ta techniczna rewolucja wymusiła opracowanie zupełnie nowych olejów silnikowych. Jednym z najbardziej zaawansowanych produktów tej klasy jest Rubia Optima - gama olejów, które wnoszą technologię zabezpieczenia i smarowania siników na wyższy, nieosiągalny wcześniej poziom.
O zielonej transformacji mówi się głównie w kontekście samochodów osobowych, tymczasem w klasie ciężkiej, czyli w transporcie profesjonalnym, dzieje się równie dużo. Te same moce, tóre osiągane były dawniej z silników V8 o pojemności 17 litrów, uzyskuje się z 6-cylindrowych silników 13-, a nawet 11-litrowych. Średnie zużycie paliwa spada z 32-35 l/100 km do 26-28 l/100 km. Niemal dwukrotnie wydłużono też interwały międzyprzeglądowe. Nie dałoby się tego osiągnąć bez tak nowoczesnych olejów, jak Rubia Optima. Olej ten był opracowywany wspólnie z konstruktorami silników. Dodatkowe wyzwanie stanowiła kompatybilność z wprowadzanymi systemami oczyszczania spalin, takimi jak DPF czy SCR oraz biopaliwami. Chodzi o to, aby z jednej strony produkty spalania oleju silnikowego nie zatykały filtrów, a z drugiej - by ewentualny kontakt biopaliwa z olejem nie powodował zmian jego właściwości (np. żelowania). Do silników, które wymagają olejów najnowszej generacji, takich jak Rubia Optima, nie wolno stosować starszych, tańszych zamienników. Takie oszczędności mogą spowodować wzrost zużycia paliwa i oleju, utratę właściwości oleju przed terminem jego wymiany, uszkodzenie układów smarowania oraz oczyszczania spalin, a także zwyczajne zatarcie silnika. To ważne, aby wiedzieć, że „olejowe nowości” to nie marketing, ale zupełnie nowe receptury niezbędne dla współczesnych konstrukcji realizujących ekologiczne cele.
Wyraźnym znakiem nowych wymagań konstrukcyjnych są nowe, zaostrzone homologacje/dopuszczenia, opublikowane przez niemal wszystkich liczących się producentów silników, takich jak: MAN, Scania Daimler Truck, Volvo, DAF, MACK, Renault Trucks czy Cummin. Wymagania te określone są także w najnowszych specyfikacjach jakościowych API: CK-4 oraz ACEA: E8 i ACEA E11.
Technologia Inno-Boost to w skrócie kompozycja innowacyjnych baz olejowych oraz odpowiednie kompozycje dodatków. Dzięki tym rozwiązaniom oleje Rubia Optima wyróżniają się następującymi zaletami:
TotalEnergies dąży do optymalizacji kosztów transportu oraz redukcji kosztów serwisowych dla użytkowników. Właśnie z tego powodu najnowsze oleje Rubia Optima nadają się także do starszych silników i z powodzeniem mogą zastępować oleje Rubia Tir. Chodzi o to, aby zmniejszyć stany magazynowe i zwiększyć wytrzymałość starszych silników dzięki nowym technologiom olejowym.
Przykładowe produkty z gamy TotalEnergies Rubia Optima:
Olej syntetyczny, Low Saps, do najnowszych silników Euro VI, przeznaczony do prawie wszystkich marek na rynku. Jego jakość potwierdzają najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów, takich jak: MAN: M 3777, Scania: LDF-4, Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5, Cummins: CES 20086.
Olej dodatkowo spełnia wymagania DAF: LD i Iveco TLS E9/CK-4. Rubia Optima 3500 FE 5W-30 wyróżnia się wyjątkową odpornością na utlenianie, dzięki czemu daje dużą granicę bezpieczeństwa przy stosowaniu maksymalnych przebiegów pomiędzy wymianami oleju.
Jest to następca bardzo dobrze znanego i cenionego oleju na polskim rynku, czyli Rubii Tir 8900 10W-40. Ten nowy olej, choć jest półsyntetyczny, to specyfikacjami i homologacjami prawie w ogóle nie ustę-uje olejowi Optima 3500 FE 5W-30. Potwierdzają to najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów, takich jak: Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5, Cummins: CES 20086. Z tego względu jest to odpowiedni olej do ciężarówek, z dobrą relacją jakości do ceny.
Przeczytaj jeszcze: Olej Rubia Tir z technologią Pro-Efficient
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz