W branży transportowej każda godzina przestoju to straty finansowe i ryzyko utraty kontraktów. Kluczowe znaczenie dla bezproblemowej eksploatacji pojazdów ciężarowych ma odpowiednia ochrona silników i dlatego warto się przyjrzeć ofercie markowych środków smarnych. Ich nowoczesne formulacje zapewniają maksymalną ochronę jednostek napędowych, ograniczając zużycie paliwa, emisję spalin i koszty serwisowe.
Międzynarodowy transport ciężarowy wiąże się z ogromnymi kosztami eksploatacyjnymi, które firmy starają się optymalizować. Jednak nie powinno się to dziać kosztem niezawodności. Dotyczy to także olejów silnikowych, będących istotnym elementem utrzymania floty w dobrym stanie. W tej wymagającej branży liczą się tylko uznane marki, których produkty od lat chronią silniki zarówno na długich trasach, jak i w transporcie lokalnym.
Nawet 150 tysięcy kilometrów
W pojazdach ciężarowych użytkowanych w ruchu międzynarodowym olej silnikowy wymienia się zwykle co 100 000 km, ale zdarzają się takie przypadki, w których musi on wytrzymać nawet 150 000 km. Tak długie przebiegi są możliwe do uzyskania dzięki trzem kluczowym czynnikom: odpowiedniej konstrukcji silników, właściwej technice eksploatacji oraz najwyższej jakości olejom silnikowym, z odpowiednimi homologacjami, które mają produkty z gamy Rubia.
Specyfika pracy silników w samochodach ciężarowych
Liczba zadań realizowanych przez pojazdy ciężarowe jest bardzo duża. Statystycznie wyróżnia się pewne cechy charakteryzujące pracę silników oraz ich konstrukcję. Są to m.in.:
TotalEnergies Rubia - niezawodność i dbałość o środowisko
Nowoczesne formulacje olejów zapewniają nie tylko maksymalną trwałość jednostek napędowych, ale także pomagają ograniczyć emisję spalin, wspierając bardziej ekologiczny transport.
TotalEnergies Rubia Optima z technologią Inno-Boost
Rubia Optima jest odpowiedzią na najnowsze wyzwania konstruktorów silników samochodów ciężarowych i specjalistycznych. To jeden z najbardziej zaawansowanych olejów w swojej klasie, który nie tylko spełnia rygorystyczne normy ekologiczne, ale sprawdza się także w starszych jednostkach napędowych. Dzięki temu przewoźnicy mogą uprościć zarządzanie flotą, stosując jeden, nowoczesny olej zarówno w nowszych, jak i starszych pojazdach. Spełnia nowe, zaostrzone homologacje/dopuszczenia kluczowych producentów silników, takich jak MAN, Scania, Daimler Truck, Volvo, DAF, MACK, Renault Trucks, Cummin. Wymagania te określone są także w najnowszych specyfikacjach jakościowych API: CK-4 oraz ACEA E8 i ACEA E11.
Technologia Inno-Boost
Jest to kompozycja dodatków oraz różnych baz olejowych. Dzięki niej oleje Rubia Optima charakteryzują się następującymi zaletami:
Wszystkie najważniejsze cechy olejów Rubia Optima znalazły odzwierciedlenie w testach laboratoryjnych przeprowadzonych przez producentów silników. Jakość produktów potwierdza już ponad 200 homologacji producentów różnych pojazdów ciężarowych - wiele z nich wydano na podstawie zarówno testów laboratoryjnych, jak i prób drogowych, co daje przewoźnikom pewność niezawodności.
TotalEnergies Rubia Optima 3500 FE 5W-30
Jest jednym z najczęściej wybieranych produktów. Rubia Optima 3500 FE 5W-30 to syntetyczny olej Low Saps do najnowszych silników EURO VI, przeznaczony niemalże do wszystkich marek na rynku. Jego jakość potwierdzają najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów, takich jak MAN: M 3777, Scania: LDF-4, Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5 czy Cummins: CES 20086. Olej spełnia też wymagania DAF: LD i Iveco TLS E9/CK-4. Dzięki wyjątkowej odporności na utlenianie zapewnia dużą granicę bezpieczeństwa przy stosowaniu maksymalnych przebiegów pomiędzy wymianami oleju.
TotalEnergies Rubia Optima 3100 10W-40
To następca bardzo dobrze znanego i cenionego oleju na polskim rynku, czyli Rubia Tir 8900 10W-40. Ten nowy olej choć jest półsyntetyczny, to specyfikacjami i homologacjami prawie w ogóle nie ustępuje olejowi Optima 3500 FE 5W-30. Co potwierdzają najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów takich jak: Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5, Cummins: CES 20086. Z tego względu jest to olej z dobrą relacją jakości do ceny.
TotalEnergies Rubia Tir z technologią Pro-Efficient
Jest to klasyk wśród olejów do samochodów ciężarowych. Zastosowana technologia Pro-Efficient, bazująca na odpowiedniej kompozycji dodatków, tworzy trwałą i mocną warstwę ochronną na powierzchniach metalowych. Doskonale redukuje tarcie, a odpowiednio dobrane modyfikatory lepkości pomagają utrzymać nienaruszony film olejowy nawet w ekstremalnych warunkach oraz podwyższonych temperaturach, co przekłada się na dłuższą żywotność silnika. Wszystkie te właściwości zostały potwierdzone w testach laboratoryjnych. Próby przeprowadzone na silniku OM 646LA wykazały nawet do 81% mniejsze zużycie mechaniczne w porównaniu z wymaganiami normy ACEA E4 (dotyczy zużycia krzywek wałka rozrządu zaworów wylotowych na oleju Rubia Tir 9200 FE 5W-30). Technologia Pro-Efficient, opracowana przez zespoły badawczo-rozwojowe TotalEnergies, to gwarancja dłuższej żywotności silnika, mniejszej liczby awarii oraz niższych kosztów serwisowych. W skrócie - Rubia Tir to opłacalny wybór dla przewoźników zarządzających starszą flotą pojazdów.
TotalEnergies Rubia Tir 8600 10W-40
Jednym z najpopularniejszych środków smarnych w gamie Rubia Tir jest półsyntetyczny, wielosezonowy olej Rubia Tir 8600 10W-40, szczególnie zalecany do nowej generacji silników. Spełnia on nie tylko wymagania normy emisji spalin EURO III oraz EURO IV, ale także EURO V (oprócz MAN i MB), jak również wybranych silników EURO VI. Wysoka jakość odpowiada wymogom firmy Scania do stosowania w jednostkach napędowych z długimi interwałami między wymianami oleju (norma LDF-3). Dzięki bardzo dobrej odporności na utlenianie oraz wysokiej liczbie zasadowej, Rubia Tir 8600 10W-40 pozwala na maksymalne przebiegi między wymianami, zapewniając optymalną ochronę silnika. ACEA: E4/E7; API: CF, DTFR 15B120 (MB 228.5), MAN M 3277, Volvo VDS-3, Renault Trucks RXD/RLD-2, Scania LDF-3, Mack EO-N, VOITH Class A, MTU Kategoria 3, DAF - poziom jakości, IVECO - poziom jakości.
Więcej o informacji o produktach TotalEnergies znajduje się na stronie https://totalenergies.pl/nasze-biznesy/srodki-smarne-do-motoryzacji/rubia-optima
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz