strona główna Materiałoznawstwo TotalEnergies Rubia - oleje silnikowe dla ciężarówek
2025-04-01, ostatnia aktualizacja 2025-04-01 07:31

TotalEnergies Rubia - oleje silnikowe dla ciężarówek

Oleje silnikowe dla pojazdów ciężarowych z gamy TotalEnergies Rubia

TotalEnergies

Oleje silnikowe dla pojazdów ciężarowych z gamy TotalEnergies Rubia

W branży transportowej każda godzina przestoju to straty finansowe i ryzyko utraty kontraktów. Kluczowe znaczenie dla bezproblemowej eksploatacji pojazdów ciężarowych ma odpowiednia ochrona silników i dlatego warto się przyjrzeć ofercie markowych środków smarnych. Ich nowoczesne formulacje zapewniają maksymalną ochronę jednostek napędowych, ograniczając zużycie paliwa, emisję spalin i koszty serwisowe.

Międzynarodowy transport ciężarowy wiąże się z ogromnymi kosztami eksploatacyjnymi, które firmy starają się optymalizować. Jednak nie powinno się to dziać kosztem niezawodności. Dotyczy to także olejów silnikowych, będących istotnym elementem utrzymania floty w dobrym stanie. W tej wymagającej branży liczą się tylko uznane marki, których produkty od lat chronią silniki zarówno na długich trasach, jak i w transporcie lokalnym.

Nawet 150 tysięcy kilometrów
W pojazdach ciężarowych użytkowanych w ruchu międzynarodowym olej silnikowy wymienia się zwykle co 100 000 km, ale zdarzają się takie przypadki, w których musi on wytrzymać nawet 150 000 km. Tak długie przebiegi są możliwe do uzyskania dzięki trzem kluczowym czynnikom: odpowiedniej konstrukcji silników, właściwej technice eksploatacji oraz najwyższej jakości olejom silnikowym, z odpowiednimi homologacjami, które mają produkty z gamy Rubia.

Specyfika pracy silników w samochodach ciężarowych
Liczba zadań realizowanych przez pojazdy ciężarowe jest bardzo duża. Statystycznie wyróżnia się pewne cechy charakteryzujące pracę silników oraz ich konstrukcję. Są to m.in.: ​

  • praca w ograniczonym zakresie obrotów - najczęściej w przedziale 1200-1500 obr./min.,
  • brak ciągłych skoków temperatur - stabilna temperatura robocza oleju na poziomie 90-100°C przez długi czas,
  • dość długi skok tłoka w porównaniu ze skokiem tłoka w silnikach samochodów osobowych,
  • olej musi zawierać odpowiednie dodatki zapobiegające zjawisku tzw. wybłyszczenia tulei,
  • wysokie wartości momentu obrotowego przy stosunkowo niskich prędkościach obrotowych,
  • dość duża liczba przejeżdżanych kilometrów na każdy cykl rozruchu (z wyłączeniem pojazdów używanych do transportu lokalnego),
  • rozbudowane systemy SCR z dodatkowym DPF,
  • większe utlenienie oleju, nitrowanie, zakwaszanie oraz ścinanie polimerów, co wymaga od oleju wyższej liczby zasadowej (TBN) do neutralizacji kwaśnych produktów spalania i utlenienia,
  • wydłużone przebiegi między wymianami - nawet do 150 000 km.

TotalEnergies Rubia - niezawodność i dbałość o środowisko
Nowoczesne formulacje olejów zapewniają nie tylko maksymalną trwałość jednostek napędowych, ale także pomagają ograniczyć emisję spalin, wspierając bardziej ekologiczny transport.

TotalEnergies Rubia Optima z technologią Inno-Boost
Rubia Optima jest odpowiedzią na najnowsze wyzwania konstruktorów silników samochodów ciężarowych i specjalistycznych. To jeden z najbardziej zaawansowanych olejów w swojej klasie, który nie tylko spełnia rygorystyczne normy ekologiczne, ale sprawdza się także w starszych jednostkach napędowych. Dzięki temu przewoźnicy mogą uprościć zarządzanie flotą, stosując jeden, nowoczesny olej zarówno w nowszych, jak i starszych pojazdach. Spełnia nowe, zaostrzone homologacje/dopuszczenia kluczowych producentów silników, takich jak MAN, Scania, Daimler Truck, Volvo, DAF, MACK, Renault Trucks, Cummin. Wymagania te określone są także w najnowszych specyfikacjach jakościowych API: CK-4 oraz ACEA E8 i ACEA E11.

Technologia Inno-Boost
Jest to kompozycja dodatków oraz różnych baz olejowych. Dzięki niej oleje Rubia Optima charakteryzują się następującymi zaletami:

  • Mają wysoką odporność na utlenianie (nawet o 100%). Ten parametr został potwierdzony w teście na silniku MACK prowadzonym przez 360 godzin, gdzie temperatura oleju sztucznie utrzymywana była na bardzo wysokim poziomie 130°C. Olej Rubia Optima 3500 FE 5W-30 wykazał o 95% mniejszy wzrost lepkości niż dopuszczalna granica dla tej normy.
  • Spełniają zaostrzone wymagania co do ochrony zużycia tulei i pierścieni, czystości tłoków, zapiekania pierścieni, szlamów i osadów w silnikach przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, jak również zwiększonej ilości sadzy. Wiąże się to z lepszą kompatybilnością i większą dyspersją.
  • Są zgodne z rygorystycznymi wymaganiami w zakresie utraty lepkości oleju na skutek ścinania polimerów i napowietrzania oleju.
  • Spełniają podwyższone wymagania dotyczące ochrony przed blokowaniem filtrów DPF.

Wszystkie najważniejsze cechy olejów Rubia Optima znalazły odzwierciedlenie w testach laboratoryjnych przeprowadzonych przez producentów silników. Jakość produktów potwierdza już ponad 200 homologacji producentów różnych pojazdów ciężarowych - wiele z nich wydano na podstawie zarówno testów laboratoryjnych, jak i prób drogowych, co daje przewoźnikom pewność niezawodności.

TotalEnergies Rubia Optima 3500 FE 5W-30
Jest jednym z najczęściej wybieranych produktów. Rubia Optima 3500 FE 5W-30 to syntetyczny olej Low Saps do najnowszych silników EURO VI, przeznaczony niemalże do wszystkich marek na rynku. Jego jakość potwierdzają najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów, takich jak MAN: M 3777, Scania: LDF-4, Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5 czy Cummins: CES 20086. Olej spełnia też wymagania DAF: LD i Iveco TLS E9/CK-4. Dzięki wyjątkowej odporności na utlenianie zapewnia dużą granicę bezpieczeństwa przy stosowaniu maksymalnych przebiegów pomiędzy wymianami oleju.

TotalEnergies Rubia Optima 3100 10W-40
To następca bardzo dobrze znanego i cenionego oleju na polskim rynku, czyli Rubia Tir 8900 10W-40. Ten nowy olej choć jest półsyntetyczny, to specyfikacjami i homologacjami prawie w ogóle nie ustępuje olejowi Optima 3500 FE 5W-30. Co potwierdzają najwyższe specyfikacje międzynarodowe API: CK-4, ACEA E8 i E11, a także cały szereg najwyższych homologacji konstruktorów takich jak: Daimler Truck AG: DTFR 15C120 (MB: 228.52); Volvo: VDS 4.5, Cummins: CES 20086. Z tego względu jest to olej z dobrą relacją jakości do ceny.

TotalEnergies Rubia Tir z technologią Pro-Efficient
Jest to klasyk wśród olejów do samochodów ciężarowych. Zastosowana technologia Pro-Efficient, bazująca na odpowiedniej kompozycji dodatków, tworzy trwałą i mocną warstwę ochronną na powierzchniach metalowych. Doskonale redukuje tarcie, a odpowiednio dobrane modyfikatory lepkości pomagają utrzymać nienaruszony film olejowy nawet w ekstremalnych warunkach oraz podwyższonych temperaturach, co przekłada się na dłuższą żywotność silnika. Wszystkie te właściwości zostały potwierdzone w testach laboratoryjnych. Próby przeprowadzone na silniku OM 646LA wykazały nawet do 81% mniejsze zużycie mechaniczne w porównaniu z wymaganiami normy ACEA E4 (dotyczy zużycia krzywek wałka rozrządu zaworów wylotowych na oleju Rubia Tir 9200 FE 5W-30). Technologia Pro-Efficient, opracowana przez zespoły badawczo-rozwojowe TotalEnergies, to gwarancja dłuższej żywotności silnika, mniejszej liczby awarii oraz niższych kosztów serwisowych. W skrócie - Rubia Tir to opłacalny wybór dla przewoźników zarządzających starszą flotą pojazdów.

TotalEnergies Rubia Tir 8600 10W-40
Jednym z najpopularniejszych środków smarnych w gamie Rubia Tir jest półsyntetyczny, wielosezonowy olej Rubia Tir 8600 10W-40, szczególnie zalecany do nowej generacji silników. Spełnia on nie tylko wymagania normy emisji spalin EURO III oraz EURO IV, ale także EURO V (oprócz MAN i MB), jak również wybranych silników EURO VI. Wysoka jakość odpowiada wymogom firmy Scania do stosowania w jednostkach napędowych z długimi interwałami między wymianami oleju (norma LDF-3). Dzięki bardzo dobrej odporności na utlenianie oraz wysokiej liczbie zasadowej, Rubia Tir 8600 10W-40 pozwala na maksymalne przebiegi między wymianami, zapewniając optymalną ochronę silnika. ACEA: E4/E7; API: CF, DTFR 15B120 (MB 228.5), MAN M 3277, Volvo VDS-3, Renault Trucks RXD/RLD-2, Scania LDF-3, Mack EO-N, VOITH Class A, MTU Kategoria 3, DAF - poziom jakości, IVECO - poziom jakości.

Więcej o informacji o produktach TotalEnergies znajduje się na stronie https://totalenergies.pl/nasze-biznesy/srodki-smarne-do-motoryzacji/rubia-optima



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2