Opony Pirelli P Zero montowane są w całej gamie Porsche 911, a teraz marka ta będzie wyposażać pierwszy model z napędem hybrydowym. To Porsche 911 GTS dla którego opracowano specjalną wersję opony P Zero R z nową konstrukcją, która łączy sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością.
W celu zapewnienia przyczepności również w zimowych warunkach, przygotowano także specjalną wersję opony P Zero Winter 2. Obie nowe opony zostały oznaczone charakterystycznym symbolem N na ścianie bocznej, który potwierdza ich homologację, specjalną dla marki Porsche. Jest to efekt współpracy, której celem było osiągnięcie idealnego dopasowania ogumienia do każdej wersji modelu 911.
P Zero R
Opracowana specjalnie dla modelu Porsche 911 GTS, nowa wersja opony P Zero R została zaprojektowana tak, aby maksymalnie podkreślać dynamiczny charakter samochodu i zwiększać przyjemność z jazdy. Po raz pierwszy dostępna jest jako oryginalne wyposażenie tego wariantu 911. Oferuje idealną równowagę pomiędzy osiągami a codzienną funkcjonalnością.
Nowo opracowana mieszanka gumy może zapewnić przyczepność w szerokim spektrum nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych - ze szczególnym uwzględnieniem nawierzchni mokrych. Wzór bieżnika został zaprojektowany tak, by ograniczyć hałas i tym samym podnieść komfort jazdy, natomiast niski opór toczenia przekłada się na wysoką efektywność energetyczną, spełniając wymagania wysokich osiągów pojazdu.
P Zero Winter 2
Dla właścicieli Porsche 911 poszukujących sportowych osiągów również w warunkach zimowych są specjalne opony P Zero Winter 2. Ogumienie ma bieżnik kierunkowy i lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i śniegu w porównaniu do swojej poprzedniczki, a dzięki jednorodnej sztywności konstrukcji i zoptymalizowanej przyczepności, poprawia skuteczność hamowania oraz prowadzenie na suchych nawierzchniach.
Wirtualny proces projektowy
Podczas opracowywania opon dla modelu Porsche 911 GTS, zespół badawczo-rozwojowy Pirelli wykorzystał zaawansowane technologie w Virtual Development Center (VDC), które znajduje się w niemieckim mieście Breuberg. Centrum umożliwia wirtualne projektowanie i testowanie opon, oferując szereg korzyści. Jest to większa precyzja w porównaniu z tradycyjnymi metodami, bo dzięki zastosowaniu symulatora jazdy zredukowano czas projektowania o 30% oraz zmniejszono liczbę fizycznych prototypów również o 30%. Zastosowanie VDC pozwoliło na zoptymalizowanie każdego aspektu nowych opon, tak aby odpowiadały charakterystyce Porsche 911 oraz oczekiwaniom jego kierowców.
Współpraca, dzięki której model P Zero R stanowi podstawowe ogumienie dla Porsche 911 GTS, jest kolejnym kamieniem milowym w długoletnich relacjach między Pirelli a Porsche. Pirelli posiada 338 homologacji dla wszystkich modeli Porsche - od SUV-ów, przez limuzyny, po samochody sportowe - obejmujących zarówno napędy spalinowe (ICE), hybrydowe, jak i elektryczne (BEV). Wśród najważniejszych przykładów znajdują się P Zero Trofeo RS, opracowana dla modelu 911 GT3 RS i uznana przez prasę branżową za najlepsze ogumienie wysokich osiągów dla tego samochodu, oraz Pirelli Scorpion All Terrain Plus, zaprojektowana dla modelu 911 Dakar, umożliwiająca pewne prowadzenie zarówno na piasku, jak i na torze.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz