strona główna Układy elektryczne i elektroniczne Lampa manewrowa - dodatkowe światła z boku pojazdu
2025-06-11, ostatnia aktualizacja 2025-06-11 11:51

Lampa manewrowa - dodatkowe światła z boku pojazdu

Bezpieczeństwo i komfort przede wszystkim: lampy manewrowe LED mogą trafić do niezbędnika oświetlenia w samochodach ciężarowych

Bezpieczeństwo i komfort przede wszystkim: lampy manewrowe LED mogą trafić do niezbędnika oświetlenia w samochodach ciężarowych

Nowa lampa manewrowa z rodziny CRP1 poszerzyła asortyment firmy Wesem. Służy ona do oświetlania obszaru z boku pojazdu. Doposażanie pojazdów drogowych w takie oświetlenie może zapewniać lepszą widoczność i pozwolić na uniknięcie wypadków lub kolizji z przeszkodami, podnosząc komfort pracy kierowców podczas wykonywania manewrów.

Praktycznym, choć jeszcze w nieznacznym stopniu stosowanym, oświetleniem w samochodach ciężarowych są lampy manewrowe. Zapewniają dodatkową ilość światła z boku pojazdu (te oferowane przez Wesem mają jedne z największych strumieni świetlnych na rynku w tego typu lampach) przy wykonywaniu powolnych manewrów (do 15 km/h).

Przy słabych warunkach oświetleniowych i dużych gabarytach pojazdów - światło cofania nie dociera wszędzie, gdzie jest potrzebne. Dlatego dodatkowe rozwiązanie oświetleniowe z boku pojazdu w samochodach ciężarowych, komercyjnych, użytkowych lub uprzywilejowanych szybko zyskuje na popularności. Zapewniając lepszą widoczność takim oświetleniem, będzie można uniknąć niejednej kolizji z przeszkodami i wypadków, co bezpośrednio przekładać się może na mniejsze koszty napraw pojazdów i bezpieczeństwo pracy kierowców.

Światło manewrowe używane na drogach publicznych musi posiadać homologację. W opisie homologacyjnym jest ona oznaczana funkcją „ML”. Lampę najczęściej montuje się do podwozia samochodu ciężarowego, przyczepy bądź naczepy. Nie ma specjalnych wymogów co do układu, natomiast należy sprawdzać wytyczne producenta w celu odpowiedniego i zgodnego z przepisami montażu.

Oświetlenie uruchamiane jest przy rozpoczęciu manewru cofania lub manualnie przez kierowcę. Przy jeździe do przodu lampa może być włączana podczas powolnych manewrów wykonywanych przez pojazd z maksymalną prędkością 15 km/h.

Lampy manewrowe produkowane w Polsce przez firmę Wesem, są wytrzymałe w trudnych warunkach drogowych, bo zadbano o ich wodoszczelność i pyłoszczelność oraz odporność na wstrząsy. Posiadają mleczną szybę, dzięki czemu równomiernie oświetlają przestrzeń wokół pojazdu. Oprócz tego pobierają małą ilość energii, a trwałość materiałów i solidność wykonania mają gwarantować, że będą służyły użytkownikom przez długie lata.

Uwaga: Dla zapewnienia możliwie największego komfortu podczas manewru cofania (przy zachowaniu zgodności z przepisami), w samochodach o dużych gabarytach (są to samochody ciężarowe o długości przekraczającej 6m) optymalnym rozwiązaniem jest montaż dwóch dodatkowych lamp cofania (seria CRK1-AR, CRK2-AR i CRC4-AR) z tyłu pojazdu oraz po jednej lampie manewrowej (seria CRP1) na każdym boku.1)

Więcej informacji jest na firmowej stronie wesem.pl/produkty.


1) Szczegóły w regulaminie EKZ ONZ - regulamin 48



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2