Kod QR na opakowaniu umożliwia szybki dostęp do instrukcji montażu, szczegółów technicznych i informacji gwarancyjnych. Ponadto, dzięki wyraźnym i dobrze rozpoznawalnym oznaczeniom, użytkownicy końcowi mogą łatwo poddać opakowania recyklingowi
Firma Denso Aftermarket poinformowała o zakończeniu trzyetapowego planu gruntownej zmiany opakowań swoich produktów i materiałów pomocniczych, który ma zmniejszać jej wpływ na środowisko.
- Denso jest nie tylko jednym z głównych producentów oryginalnego wyposażenia (OE), ale również liderem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Denso Aftermarket podąża taką drogą i stara się zmniejszać swój wpływ na środowisko - mówi Fatiha Laauich, Strategic Marketing Manager w Denso Europe.
Jako globalna korporacja, wprowadza ona już wiele szerzej zakrojonych zmian w zakresie ochrony środowiska, a ambicja wywarcia pozytywnego wpływu na planetę objęła również dział rynku wtórnego. W efekcie Denso Aftermarket zobowiązało się do gruntownej zmiany opakowań swoich produktów, a projekt ten rozpoczęto w marcu 2022 r.
Pierwsze widoczne skutki podjętych działań, to zastąpienie 54-stronicowej instrukcji obsługi w formacie A4 (do tej pory dostarczanej z każdą nową sprężarką klimatyzacji) ulotką w formacie A5 z kodem QR. Po zeskanowaniu tego kodu można uzyskać dostęp do cyfrowej instrukcji obsługi. Tylko ten krok znacznie zmniejsza zużycie papieru.
Druga faza projektu polega na przeprojektowaniu opakowań wewnętrznych, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony dla znajdujących się w nim produktów podczas przechowywania i transportu. W efekcie Denso przestało używać pianki poliuretanowej, która jest trudna w utylizacji i recyklingu, a zastąpiło ją papierem uzyskanym w 100% z recyklingu, który sam w sobie w całości nadaje się do ponownego recyklingu. W rezultacie Denso Aftermarket zmniejszyło zużycie plastiku i pianki o 51 ton rocznie, jednocześnie zmniejszając emisję dwutlenku węgla i zapewniając łatwość utylizacji i recyklingu nowych, papierowych opakowań.
- Ostatnim etapem ulepszeń było przeprojektowanie opakowania zewnętrznego, co oprócz korzyści dla środowiska - takich jak łatwiejszy recykling i oszczędność 258 kg farby rocznie - pozwoliło nam również ujednolicić branding i opracować wspólny projekt pudełek. Nowe pudełka są łatwiejsze w pakowaniu i bardziej wydajne w układaniu na paletach, co ułatwia dystrybucję i jest korzystne dla całego procesu logistycznego - podkreśla Fatiha Laauich.
Nowe opakowania są już wykorzystywane w produktach marki Denso z zakresu termiki i posiadają również zmieniony system etykietowania, który upraszcza procedurę dystrybucji. Kod QR na opakowaniu umożliwia szybki dostęp do instrukcji montażu, szczegółów technicznych i informacji gwarancyjnych. Ponadto, dzięki wyraźnym i dobrze rozpoznawalnym oznaczeniom, użytkownicy końcowi mogą łatwo poddać opakowanie recyklingowi, a skanując drugi kod QR, mogą również uzyskać więcej informacji na temat ekologicznych inicjatyw Denso. Nowe opakowania dla pozostałych linii produktów zostaną wprowadzone przed końcem roku.
Więcej informacji o częściach i inicjatywach tej firmy można znaleźć na stronie www.denso-am.eu/pl.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz