Powłoka z gamy Interpon A1000, przeznaczona do ochrony płyt dolnych baterii, potraja żywotność powłok ochronnych w porównaniu z dotychczas stosowanymi rozwiązaniami
Dział Powłok Proszkowych AkzoNobel i chiński producent samochodów elektrycznych NIO zostali nagrodzeni jedną z najbardziej cenionych nagród za innowacje w branży motoryzacyjnej - Altair Enlighten Award 2025. To ogromne wyróżnienie zostało przyznane obu firmom za wspólne opracowanie nowego produktu z gamy Interpon A1000, który pomoże NIO w realizacji ambitnego celu - osiągnięcia 15-letniej trwałości baterii w pojazdach elektrycznych.
Specjalnie opracowana powłoka z gamy Interpon A1000, przeznaczona do ochrony płyt dolnych baterii, potraja żywotność powłok ochronnych w porównaniu z dotychczas stosowanymi rozwiązaniami. Tym samym AkzoNobel stało się pierwszą firmą produkującą powłoki uhonorowaną w kategorii Sustainable Product.
Zamiast tradycyjnego ładowania, NIO oferuje kierowcom możliwość szybkiej wymiany rozładowanej baterii na w pełni naładowaną w zautomatyzowanych stacjach Power Swap. Częste wymiany mogą jednak narażać płytę dolną na ścieranie, korozję i uszkodzenia mechaniczne. Nowe rozwiązanie Interpon skutecznie eliminuje te zagrożenia, zapewniając większą trwałość i jednocześnie redukując wpływ na środowisko. Oprócz wydłużenia żywotności powłoki podwozia z pięciu do piętnastu lat, zmniejsza ona również jej grubość o 70% i obniża masę pojazdu o 2,2 kg.
- Innowacyjna powłoka, którą wspólnie opracowaliśmy z AkzoNobel, znacząco poprawiła niezawodność i żywotność naszych bateryjnych systemów magazynowania energii elektrycznej. Wspiera strategię NIO zakładającą 15-letnią trwałość baterii i stanowi przełom w zakresie materiałów dla branży EV - powiedział Shizhe Tzeng, wiceprezes ds. Systemów Bateryjnych w NIO.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że wraz z NIO otrzymaliśmy tak prestiżowe wyróżnienie. To dowód naszego wspólnego zaangażowania w przełomowe innowacje, podkreślający nasze przywództwo w technologii powłok dla branży EV i konsekwentne dążenie do wspierania zrównoważonego rozwoju całego sektora - dodawał Jeff Jirak, dyr. zarządzający Działem Powłok Proszkowych AkzoNobel.
Oprócz wyjątkowych właściwości ochronnych, nowa powłoka poprawia także efektywność produkcji. Zastępując tradycyjne materiały PVC, pozwala zaoszczędzić ponad 2000 ton materiału rocznie, a dzięki redukcji masy pojazdu ogranicza zużycie energii elektrycznej o ponad 2 GWh. Co więcej, nie emituje LZO i umożliwia recykling na poziomie 95%, tworząc zrównoważony system zamkniętego obiegu produkcji tej powłoki.
Nowa technologia Interpon A1000 znajduje się w produkcji seryjnej od listopada 2024 r. i została już zastosowana w około 80 000 samochodów elektrycznych NIO w różnych modelach. Powstała w Centrum Technologicznym AkzoNobel w Szanghaju, a produkowana jest w zakładzie w Changzhou. Ten przykład pokazuje rosnącą rolę powłok proszkowych w motoryzacji, a także wzmacnianie pozycji AkzoNobel w obszarze elektromobilności.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz