strona główna Wydarzenia Michelin Challenge Bibendum 2011
2011-05-31, ostatnia aktualizacja 2011-05-31 08:49

Michelin Challenge Bibendum 2011

Michelin Challenge Bibendum

Michelin Challenge Bibendum

W Berlinie zakończyło się spotkanie Michelin Challenge Bibendum 2011– światowy zlot przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego, naukowców, polityków i ekonomistów poświęcony problemom transportu. Na zamkniętym lotnisku Tempelhof testowano 270 pojazdów wyposażonych w silniki elektryczne, napęd hybrydowy i turbiny gazowe. Były to jedno- i wieloślady (od rowerów po ciężarówki) producentów takich jak Citroen, Mercedes, Porsche, Toyota, Volkswagen i wielu innych. Podczas pięciodniowej imprezy jej organizator – Michelin – pokazał samonaprawiającą się oponę do samochodów osobowych. W konferencjach, seminariach i wystawach wzięło udział około 6 tysięcy uczestników.

Firma Renault zaprezentowała pierwszy elektryczny sedan Fluence Z.E. (Zero Emission), a Peugeot – pierwszego na świecie hybrydowego diesla (3008 HYbrid4). Koncern Volvo w swoim V60 zastosował technologię Plug-in Hybrid; kierowca wybierając odpowiedni przycisk decyduje o trybie jazdy (Pure – napęd wyłącznie elektryczny; Hybryd – działa silnik dieslowski i elektryczny; Power – łączy oba napędy i pozwala osiągnąć moc 285 koni mechanicznych).

Gropa Various przywiozła koncepcyjny pojazd elektryczny EALO – w każdym z jego kół ukryto silnik elektryczny i system zasilania (jest to więc pojazd 4x4 z niezależnym napędem każdego koła). Koła są przymocowane bezpośrednio do karoserii, która jest wykonana z elastycznych materiałów – więc samochód nie potrzebuje sprężystego zawieszenia.

Samonaprawiającą się oponę Michelina skonstruowano z wykorzystaniem specjalnych mieszanek gum, które natychmiast wypełniają dziury i przebicia w bieżniku. Materiał jest podobno bardzo stabilny, a opona nie zapada się gdy samochód jest zaparkowany w jednym miejscu przez długi czas.

Kolejną innowacją pokazaną na berlińskim spotkaniu była koncepcyjna opona do samochodów ciężarowych, umożliwiająca zwiększanie ładowności auta przy jednoczesnym zmniejszaniu energii pochłanianej podczas jazdy. Nowa opona do aut ciężarowych będzie miała maksymalny udźwig 5 ton (naczepa z dwoma osiami będzie zatem w stanie przewieźć tyle ładunku, co naczepa trzyosiowa).

Michelin zorganizował imprezę Challenge Bibendum już po raz jedenasty.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2