strona główna Wydarzenia Frankfurcki występ Alfy Romeo
2011-09-03, ostatnia aktualizacja 2011-09-03 17:44

Frankfurcki występ Alfy Romeo

Alfa Romeo 4C Concept

Alfa Romeo 4C Concept

Goście 64. Salonu Samochodowego będą mogli zapoznać się z maszyną Alfa Romeo 4C Concept, w której zastosowano technologie i materiały znane już z maszyny Alfa Romeo 8C Competizione (włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła) oraz technologie stosowane w sprzedawanych obecnie autach marki Alfa Romeo (benzynowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem i automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT).

Samochód to dwuosobowa maszyna typu coupé z montowanym centralnie silnikiem, mająca długość około 4 metrów i rozstaw osi nieco mniejszy niż 2,4 metra. Masa auta wynosi około 850 kilogramów, a silnik dostarcza moc rzędu 200 KM (stosunek masy do mocy wynosi zatem mniej niż 4 kg/KM). Sprzedaż Alfy Romeo 4C Concept powinna zacząć się w 2013 roku. Maszyna została uznana przez czytelników niemieckiego pisma „Auto Bild” za „najpiękniejszy samochód koncepcyjny roku” i w takiej klasyfikacji pokonała konkurentów prezentowanych na targach motoryzacyjnych w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

We Frankfurcie zameldują się również modele Giulietta i MiTo wraz z najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi. Zobaczymy pojazd Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT. Może ona działać całkowicie automatycznie lub jako przekładnia sekwencyjna sterowana ręcznie. Skrzynia jest dostępna zarówno z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM, jak i 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Giulietta z silnikiem MultiAir osiąga maksymalną prędkość 218 km/h i przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w 7,7 sekundy.

Na wystawie pojawią się dwie wersje Giulietty: najmocniejszy wariant silnikowy Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM oraz model Distinctive wyposażony w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Obydwie mają biksenonowe przednie reflektory z funkcją AFS (nowoczesnym systemem sterowania, który automatycznie reguluje wiązkę przedniego reflektora na podstawie komend przekazywanych z kierownicy i potrafi obrócić reflektor o 15 stopni), system nawigacji z wysuwanym wyświetlaczem, obsługujący funkcję TMC (Traffic Message Channel), sprzęt hi-fi marki Bose i system informacyjny Blue&Me. Tym ostatnim steruje się za pomocą przycisków na kolumnie kierownicy.

Goście zobaczą również Alfę Romeo MiTo z kilkoma ważnymi innowacjami. Wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają teraz wymogi normy Euro 5. Dodatkiem do silników o dużej mocy (170 KM, 135 KM i 120 KM) są amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia z zaworem przepustowym: układ zawieszenia Alfa Adaptive Suspension zwiększa komfort jazdy podczas pokonywania nierówności. Pojawi się też MiTo z silnikiem 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM. Wszystkie nowinki powinny trafić do seryjnych maszyn w przeciągu najbliższych kilku miesięcy.

Na niemieckich targach jest też prezentowana najmocniejsza wersja MiTo – Quadrifoglio Verde, wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane