strona główna Diagnostyka Użytkowanie nowego testera KTS 200
2009-10-20, ostatnia aktualizacja 2009-10-22 18:36

Użytkowanie nowego testera KTS 200

Ergonomiczny kształt i logiczny układ przycisków decydują o tym, że nowy KTS jest bardzo poręczny we wszystkich zastosowaniach diagnostycznych

Fot. Bosch

Ergonomiczny kształt i logiczny układ przycisków decydują o tym, że nowy KTS jest bardzo poręczny we wszystkich zastosowaniach diagnostycznych

Bezprzewodowy tester usterek KTS 200 Boscha służy, jak wszystkie urządzenia z tej rodziny produktów, do diagnozowania sterowników w pojazdach. Wyróżnia się małymi wymiarami i poręcznością obsługi.

Urządzenie to waży zaledwie 600 g, gdyż nie ma własnych baterii. Energię czerpie z zasilacza zewnętrznego, gniazda zapalniczki lub bezpośrednio z gniazda diagnostycznego. Mieści się w ergonomicznej obudowie o bokach zabezpieczonych gumowymi nakładkami. Do jego obsługi służy tylko 7 silikonowych przycisków. Cztery z nich - oznaczone strzałkami - umożliwiają nawigację w obrębie programu, a pozostałe przeznaczone są do wyboru i zatwierdzania funkcji oraz powrotu do menu. Funkcje przycisków są pokazywane na kolorowym ekranie o przekątnej 3,5”.

ZOBACZ TAKŻE PRZEGLĄD OFERT:

Każda diagnoza rozpoczyna się od identyfikacji pojazdu, która w przypadku KTS 200 jest bardzo prosta. Niezbędne jest wprowadzenie tylko 3 danych: typu pojazdu, rodzaju paliwa/zasilania i marki. Dodanie kolejnych informacji (model danej marki, pojemność silnika, rok produkcji) znacznie przyspiesza proces komunikacji z jednostką sterującą. Po identyfikacji uzyskuje się informacje o usytuowaniu gniazda diagnostycznego i sposobie podłączenia do niego przyrządu. Oprócz odczytu błędów ze sterowników, KTS 200 dokonuje pomiaru wartości rzeczywistych. Ekran umożliwia równoczesne wyświetlenie 4 wartości. Program pozwala też ustalić wartość maksymalną i minimalną każdego parametru.

Tester KTS 200 Podczas wykorzystywania przyrządu do testowania elementów wykonawczych bardzo pomocna jest funkcja zawężenia obszaru poszukiwania błędów. Polega to na ograniczeniu pełnej diagnozy do zakresu, którym zainteresowane są warsztaty o konkretnej specjalizacji, niekoniecznie zajmujące się diagnostyką sterowników silnika. Oferowany jest tzw. „service view”, zawierający funkcje służące do: resetowania wskaźników inspekcji serwisowej, wymiany oleju, wymiany opon, ustawienia świateł, wykonania regulacji podstawowych, kodowania wymienionych sterowników, serwisowania klimatyzacji lub układów hamulcowych, inicjalizacji czujników po badaniu podwozia, montażu takich akcesoriów, jak: haki holownicze, radioodbiorniki, nawigacja, bagażniki itp.
Rys.: Tester KTS 200

Software testera pracuje w systemie Linux, a oprogramowanie do diagnozy sterowników zapisane jest na karcie pamięci o pojemności 2 GB. KTS 200 dostarczany jest ze specjalnie dostosowanym do niego programem ESI[tronic]. Wszystkie istotne informacje dotyczące sterowników i działania określonych systemów dostępne są w zakresie zależnym od wersji zamówionego pakietu. Przewidziane są 3 rodzaje oprogramowania: abonament jednoroczny na płytach DVD, abonament jednoroczny aktualizowany internetowo oraz jednorazowa wersja na płytach DVD. Uaktualnienia programów z płyt DVD dokonuje się poprzez połączenie KTS 200 za pomocą przewodu USB z komputerem PC (wymagany PC z programem Windows XP).

Oprogramowanie zawiera pełną diagnozę sterowników wraz z bardzo pomocnymi informacjami dodatkowymi dotyczącymi badanego pojazdu. Zintegrowany w urządzeniu multiplekser umożliwia komunikację według następujących protokołów diagnostycznych: ISO 9141-2 przewód K/L, kody błyskowe, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850 PWM (Ford), CAN ISO 11898, CAN ISO 15765-4 (OBD), CAN High-speed, CAN Mid-speed, CAN Low-speed i jednoprzewodowy.



Tomasz Nowak
Product Manager/Diagnostyka Samochodowa, Robert Bosch

  • 2010-02-06 19:59

    Jaki bezprzewodowy

    Robert Wiaderny

    Jaki on bezprzewodowy.Coś się komuś pomyliło!

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane