strona główna Zespoły napędowe Podręcznik mechaniki pojazdowej: Montaż zestawu LuK RepSet SAC+DKZ
2011-10-25, ostatnia aktualizacja 2011-10-25 02:36

Podręcznik mechaniki pojazdowej: Montaż zestawu LuK RepSet SAC+DKZ

Montaż zestawu LuK RepSet SAC+DKZ

LuK

Montaż zestawu LuK RepSet SAC+DKZ

Dostępne na rynku komplety samochodowych części zamiennych o nazwie LuK RepSet® Pro zawierają samoregulujące się sprzęgło typu SAC oraz dwumasowe koło zamachowe DKZ.

Produkty te oznaczane są wielocyfrowymi symbolami, określającymi ich konkretne przeznaczenie do poszczególnych modeli, wersji i roczników pojazdów Nissan Primastar; Opel Vivaro; Renault Avantime i Laguna II, Laguna II Grandtour, Vel Satis, Espace i Trafic II, wyprodukowanych po październiku 2001 roku i wyposażonych w silniki G9U lub G9T. W zestawach LuK RepSet® Pro dostarczane są więc sprzęgła SAC o numerach: 623 3105 09, 623 3105 33, 623 3159 09, 623 3159 33, 623 3159 34, 624 3370 09, 624 3370 33, 624 3370 34, 624 3242 09, 624 3242 33, 624 3242 34 oraz DKZ nr: 415 0146 10.

Od lewej: zestaw LuK RepSet® Pro 623 3105 33, zestaw specjalnych narzędzi do sprzęgła SAC 400 0237 10, poprawny i wadliwy montaż sprzęgła SAC

Od lewej: zestaw LuK RepSet® Pro 623 3105 33, zestaw specjalnych narzędzi do sprzęgła SAC 400 0237 10, poprawny i wadliwy montaż sprzęgła SAC

Obecność w sprzęgłach typu SAC mechanizmu samoregulacji sprawia, że należy je montować bez silnego dokręcania śrub mocujących, aby uzyskać właściwe, samoczynne ustawienie współpracujących ze sobą elementów. Równocześnie używany do tego celu przyrząd dociskowy oraz dostarczane w zestawie śruby muszą zabezpieczać je przed przypadkowymi przemieszczeniami, których efektem może być wadliwe ustawienie pierścienia regulacyjnego, co uniemożliwi potem prawidłowe działanie sprzęgła. Znaczy to w praktyce, iż docisk przyrządu powinien sprężynę podtrzymywać stabilnie, lecz bez jej ugięcia. 

Gdy montaż jest poprawny, wszystkie sektorowe końcówki sprężyny talerzowej znajdują się w jednej płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu sprzęgła. Łożysko oporowe wysprzęglika jest wówczas obciążane równomiernie, a całe sprzęgło pracuje poprawnie. Wadliwe ustawienie końcówek sprężyny powoduje przechylanie się łożyska, a tym samym nieprawidłowe wysprzęglania i przyspieszone zużycie współpracujących części.

Oprócz powyższych wskazówek należy respektować wszystkie zalecenia producenta pojazdu. Właściwe części zamienne można odnaleźć w katalogu online:

www.Schaeffler-Aftermarket.pl lub www.RepXpert.com

LuK



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2