2011-11-02, ostatnia aktualizacja 2011-11-02 08:28

Nowa Lancia Thema

Nowa Lancia Thema

Nowa Lancia Thema

Nowa Lancia Thema z napędem na tylne koła została zaprojektowana na bazie nowego Chryslera 300, który jest budowany na nowej płycie podwozia LX. Samochód w trzech wersjach wyposażenia – Gold, Platinum i Executive – jest sprzedawany w Europie od października. 

Lancia Thema jest produkowana w wersjach z wydajnymi, sześciocylindrowymi jednostkami napędowymi. Pierwszy silnik to benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra i mocy 286 koni mechanicznych. Jednostka współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Klient może też zdecydować się na trzylitrowe, wysokoprężne silniki o mocy 190 lub 239 koni mechanicznych, współpracujące z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Pentastar V6 to konstrukcja Chryslera, osiągająca 6350 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 340 niutonometrów (przy 4650 obrotach na minutę). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 9,4 litra na 100 kilometrów, a benzynowa Thema może osiągnąć prędkość maksymalną 240 kilometrów na godzinę. Samochód przyspiesza od zera do 100 kilometrów na godzinę w 7,7 sekundy. 

Montowane w Lancii Thema diesle  są dziełem firmy VM Motori, zaprojektowanym we współpracy z wydziałem Fiat Powertrain. Jednostki osiągają 4000 obrotów na minutę i współpracują z pięciostopniową przekładnią automatyczną. Wariant 239-konny rozwija moment maksymalny 550 niutonometrów (w zakresie 1800 – 2800 obrotów na minutę), a wersja 190-konna – 440 niutonometrów (w zakresie 1600 – 2800 obrotów na minutę). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie przekracza 7,1 litra na 100 kilometrów. Wysokoprężna Thema rozwija prędkość maksymalną 230 kilometrów na godzinę i przyspiesza od zera do 100 kilometrów na godzinę w ciągu 7,8 sekundy (silnik o mocy 239 koni mechanicznych) lub 220 kilometrów na godzinę w ciągu 9,7 sekundy (silnik o mocy 190 koni mechanicznych).

Pojazd ma wymiary 5066 x 1488 x 1902 milimetrów (długość x wysokość x szerokość) i 3052-milimetrowy rozstaw osi. Z przodu znajduje się kratka chłodnicy z wkomponowanym logo Lancii. Nowoczesne reflektory z diodami LED służą także za światła do jazdy dziennej (DRL, Daytime Running Light). Lampy LED są zamontowane również z tyłu.

Wnętrze wykończono miękkimi w dotyku materiałami. Opcjonalnie montowane są elektrycznie podgrzewane siedzenia ze skóry nappa i obszyta skórą Poltrona Frau nakładka tablicy przyrządów. W konsoli centralnej, na desce rozdzielczej, panelach drzwi i kierownicy znajdziemy wstawki z drewna . Wszystkie siedzenia mają nowy układ stelaży i sprężyny typu falistego. Siedziska przednich foteli dają się ustawiać w czterech położeniach (wysoko-nisko, przód-tył) oraz mają elektryczną regulację podparcia lędźwiowego i twardości. Dźwiękochłonne panele podpodłogowe z materiałów kompozytowych, laminowana szyba czołowa oraz wykładziny głuszące kabiny i wnęk kół izolują wnętrze od hałasu. Dwustrefowa klimatyzacja zwiększa komfort podróży.

Lancia Thema jest wyposażona w system Uconnect Touch z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala, dzięki któremu pasażerowie mogą komunikować się ze światem zewnętrznym. Do dyspozycji kierowcy i podróżnych oddano system nawigacji satelitarnej. Począwszy od wersji Platinum seryjnie montuje się system nawigacji GPS Garmin z programem usług TMC Premium oraz zestaw audio z dziewięcioma głośnikami i subwooferem o łącznej mocy wzmacnianej 506 watów. W wersji Executive producent dostarcza opcjonalnie zestaw nagłośnienia marki Harmon Kardon o łącznej mocy 900 watów (19 głośników plus subwoofer).

Nowa Thema ma ponad 70 zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego – w tym system stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz systemy gotowości i osuszania hamulców (Ready Alert Braking i Rain Brake Support). Układ RAB powoduje przejście hamulców w stan gotowości z chwilą zwolnienia nacisku na pedał przyspieszenia. Widoczność w niekorzystnych warunkach pogodowych zapewniają adaptacyjne reflektory biksenonowe, montowane seryjnie w wersjach Platinum oraz Executive.

Innym elementem zwiększającym bezpieczeństwo jest system aktywnej ochrony pieszego (Active Pedestrian Protecion), powodujący podniesienie maski silnika od tyłu w celu uchronienia uderzonej przez samochód osoby przed większymi obrażeniami. Uruchamianie auta ułatwia mechanizm Enter-N-Go, który pozwala kierowcy z odpowiednio zakodowanym kluczem/pilotem otworzyć drzwi pojazdu, a następnie wystartować silnik dzięki naciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej.

Parkowanie upraszczają natomiast systemy wspomagające Parkview i Rear Back-Up Camera. Są one wyposażeniem standardowym wszystkich modeli. Rear Back-Up Camera uaktywnia się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego i pokazuje przestrzeń za pojazdem na ekranie wbudowanym w deskę rozdzielczą.

Do wyposażenia Lancii Thema należy także system detekcji martwych pół widzenia (BSD, Blind Spot Detection), wykrywający inne pojazdy poruszające się na drodze, lecz niewidoczne w lusterkach wstecznych. Sygnalizowany kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu powoduje uruchomienie alarmu, który zmusza kierowcę przed rozpoczęciem manewru do starannego sprawdzenia obecności innych pojazdów. Samochód ma też system wykrywania ruchu przecinającego drogę cofania (CPD) oraz inteligentne reflektory, reagujące na jasność otoczenia bądź światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka tak, aby w każdej sytuacji zapewnić optymalne oświetlenie drogi.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2