strona główna Nowości rynkowe Dziewiąta generacja układu ESP firmy Bosch
2012-05-31, ostatnia aktualizacja 2012-05-31 07:54

Dziewiąta generacja układu ESP firmy Bosch

Dziewiąta generacja układu ESP firmy Bosch

Fot. Bosch

Dziewiąta generacja układu ESP firmy Bosch

Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności najnowszej wersji ESP plus. Za sprawą  modułowej budowy samego urządzenia oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można konfigurować różne warianty układu.

Już podstawowa odmiana dziewiątej odsłony ESP oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego można zintegrować w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu sterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia, nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami, nawet przy delikatnym hamowaniu. Jest to szczególnie istotne w kontekście – coraz częściej spotykanych w nowoczesnych samochodach – funkcji poprawiających komfort jazdy takich, jak np. ACC (aktywny tempomat).

Dzięki najnowszemu ESP producenci samochodów, wraz z firmą Bosch, umożliwili adaptacyjną regulację prędkości i odległości wraz z funkcją stop&go. Oprócz układu ESP plus Bosch dostarcza im w tym celu także radar krótkiego zasięgu LRR3. Przy jeździe w korku pozwala on na automatyczne wyhamowywanie samochodu, aż do całkowitego zatrzymania, oraz na automatyczne ruszanie po krótkim postoju. Jeżeli samochód został zatrzymany na dłużej, aby ruszyć wystarczy, że kierowca lekko naciśnie pedał gazu.

Najbardziej zaawansowaną wersją dziewiątej generacji układu jest ESP premium. Odmiana ta jest wyposażona w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które wyjątkowo szybko i równomiernie podnoszą ciśnienie, zachowując przy tym bardzo niski poziom emisji drgań i hałasu.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2