strona główna Wydarzenia Finał konkursu Shell Autokrata Tuning Show II
2009-11-22, ostatnia aktualizacja 2009-11-22 11:25

Finał konkursu Shell Autokrata Tuning Show II

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu.  Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp...

Fiat 125p wirtualnie stuningowany przez zwyciężczynię konkursu

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu. Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp...

Zwycięski projekt w konkursie Shell Helix – Autokrata Tuning Show II przygotowanym przez firmę Shell, producenta olejów silnikowych Shell Helix wspólnie z redakcją portalu O2.pl, ujrzał światło dzienne. Fiat 125p wirtualnie stuningowany przez zwyciężczynię, panią Julię Płońską, wyjechał na polskie drogi.

Uczestnicy konkursu Shell Autokrata Tuning Show II  mieli możliwość wirtualnej realizacji swoich marzeń związanych z tuningiem. Własną wizją i pomysłowością dzielili się z innymi pasjonatami i uczestnikami zabawy. Przy wykorzystaniu mechanizmów dostępnych w internetowym garażu należało stworzyć unikatowy samochód. Interaktywna zabawa zaczynała się od wyboru auta. Uczestnicy wirtualnej zabawy mogli zdecydować się na: sportowe Porsche 944, klasykę polskiej motoryzacji – Fiata 125p lub popularne Cinquecento. Uznanie jury zdobył projekt pani Julia Płońskiej z Warszawy. Laureatka konkursu wybrała klasykę czasów PRL-u: Fiata 125p. Pasja i zamiłowanie do starych samochodów, zostało docenione i nagrodzone. Obecnie wirtualna wizja pani Julii auta produkowanego w Fabryce FSO na Żeraniu przeżywa swoją drugą młodość dostojnie, pokonując ulice Warszawy.

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu.

Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp. „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” i tak jest także w przypadku projektu przygotowanego przez Panią Julię. Zmian dokonano pod karoserią „Dużego Fiata”. Zamontowano pięciobiegową skrzynię biegów, silnik Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V z podwójnymi gaźnikami marki Weber 40 IDF na skośnym kolektorze dolotowym Hormanna. Modyfikacja ta, pozwoliła na zwiększenie mocy silnika z 115 do 140 KM. O prawidłową jego pracę i niezawodność dba olej Shell Helix. Uroku i klasy dodają autu odrestaurowane oryginalne felgi, które montowano w rajdowych fiatach 125p w latach siedemdziesiątych.

Przeprowadzone modyfikacje Fiata 125p:

  • montaż silnika Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V
  • kompletny układ wydechowy Fiat-Cromodora
  • chłodnica z szybkoobrotową dmuchawą
  • pięciobiegowa skrzynia biegów
  • odnowione oryginalne 35 letnie felgi
  • opony Uniroyal Rallye
  • olej Shell Helix.

 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2