strona główna Aktualności Toyota Lubin bada preferencje klientów
2012-10-11, ostatnia aktualizacja 2012-10-11 07:18

Toyota Lubin bada preferencje klientów

Fot. Toyota

Fot. Toyota

Ministerstwo Gospodarki poinformowało, że Polacy coraz rzadziej decydują się na samochód używany sprowadzony z zagranicy, lecz wolą kupić nowy pojazd z autoryzowanego salonu. Mimo to stosunek liczby aut starych do nowych wynosi 4:1. Rząd chciałby, aby sprzedaż nowych samochodów osiągnęła poziom 900 tysięcy sztuk rocznie. Niezbędne do tego jest rozpoznanie preferencji klientów i czynników decydujących o zakupie nowego samochodu. Analitycy i doradcy handlowi Toyoty Lubin sporządzili podsumowanie, z którego wynika, kto i czego oczekuje od pojazdu.

Od początku 2012 roku do końca września w Polsce zarejestrowano 204 752 nowych samochodów osobowych (czyli o około 2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Markami najczęściej wybieranymi przez klientów indywidualnych (którzy stanowią 45,5% nabywców), były: Skoda, Kia i Toyota. Klienci firmowi (35,5% ogółu) decydowali się przede wszystkim na zakup Skody, Volkswagena, Forda i Toyoty.

W Autoryzowanym Salonie Dealerskim Toyoty w Lubinie przez ostatnie trzy miesiące doradcy handlowi przeprowadzili też szczegółowe badanie preferencji osób nabywających nowe samochody. Okazuje się, że 60% klientów stanowiły kobiety. W tej grupie 60% to osoby stanu wolnego. Badana grupa konsumencka mieściła się w przedziale wiekowym: 30–60 lat.

Większa część samochodów kupionych w trakcie trzech ostatnich miesięcy przeznaczona była do celów prywatnych (60% całości), a pozostała - jako samochód firmowy. W 75% przypadków był to samochód główny (jedyne auto osobowe w gospodarstwie domowym bądź w firmie).

Toyota

Z ankiet wynika, że każdy klient Toyoty Lubin po pierwszym sfinalizowanym zakupie będzie chciał skorzystać z oferty sprzedawcy ponownie: 100% badanych konsumentów potwierdziło lojalność wobec marki i lubińskiego dealera.

Doradcy handlowi stwierdzili też, że wszyscy nabywcy zdecydowali się na zakup nowego samochodu dzięki poleceniu auta przez osobę znajomą. Prawie połowa badanych klientów (40%) wybrała Toyotę ze względu na jakość japońskiej marki. Kolejną grupę respondentów (20% badanych) stanowią osoby, które kupiły nową Toyotę biorąc pod uwagę stylistykę samochodu. Ankietowani wysoko ocenili szybką reakcją doradców handlowych Toyoty na potrzeby klienta oraz życzliwość personelu salonu.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2