Ministerstwo Gospodarki poinformowało, że Polacy coraz rzadziej decydują się na samochód używany sprowadzony z zagranicy, lecz wolą kupić nowy pojazd z autoryzowanego salonu. Mimo to stosunek liczby aut starych do nowych wynosi 4:1. Rząd chciałby, aby sprzedaż nowych samochodów osiągnęła poziom 900 tysięcy sztuk rocznie. Niezbędne do tego jest rozpoznanie preferencji klientów i czynników decydujących o zakupie nowego samochodu. Analitycy i doradcy handlowi Toyoty Lubin sporządzili podsumowanie, z którego wynika, kto i czego oczekuje od pojazdu.
Od początku 2012 roku do końca września w Polsce zarejestrowano 204 752 nowych samochodów osobowych (czyli o około 2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Markami najczęściej wybieranymi przez klientów indywidualnych (którzy stanowią 45,5% nabywców), były: Skoda, Kia i Toyota. Klienci firmowi (35,5% ogółu) decydowali się przede wszystkim na zakup Skody, Volkswagena, Forda i Toyoty.
W Autoryzowanym Salonie Dealerskim Toyoty w Lubinie przez ostatnie trzy miesiące doradcy handlowi przeprowadzili też szczegółowe badanie preferencji osób nabywających nowe samochody. Okazuje się, że 60% klientów stanowiły kobiety. W tej grupie 60% to osoby stanu wolnego. Badana grupa konsumencka mieściła się w przedziale wiekowym: 30–60 lat.
Większa część samochodów kupionych w trakcie trzech ostatnich miesięcy przeznaczona była do celów prywatnych (60% całości), a pozostała - jako samochód firmowy. W 75% przypadków był to samochód główny (jedyne auto osobowe w gospodarstwie domowym bądź w firmie).
Z ankiet wynika, że każdy klient Toyoty Lubin po pierwszym sfinalizowanym zakupie będzie chciał skorzystać z oferty sprzedawcy ponownie: 100% badanych konsumentów potwierdziło lojalność wobec marki i lubińskiego dealera.
Doradcy handlowi stwierdzili też, że wszyscy nabywcy zdecydowali się na zakup nowego samochodu dzięki poleceniu auta przez osobę znajomą. Prawie połowa badanych klientów (40%) wybrała Toyotę ze względu na jakość japońskiej marki. Kolejną grupę respondentów (20% badanych) stanowią osoby, które kupiły nową Toyotę biorąc pod uwagę stylistykę samochodu. Ankietowani wysoko ocenili szybką reakcją doradców handlowych Toyoty na potrzeby klienta oraz życzliwość personelu salonu.
0 komentarzy dodaj komentarz