strona główna Aktualności Fabryka akumulatorów VARTA w Zwickau
2013-02-05, ostatnia aktualizacja 2013-02-05 10:35

Fabryka akumulatorów VARTA w Zwickau

Johnson Controls Power Solutions fabryka AGM w Zwickau

Archiwum

Johnson Controls Power Solutions fabryka AGM w Zwickau

Grupa polskich dziennikarzy motoryzacyjnych odwiedziła w ostatnich dnia stycznia br. ten wciąż rozbudowywany zakład przedsiębiorstwa Johnson Controls, w którym prowadzona jest zarówno aktualna produkcja wszystkich rodzajów akumulatorów, jak i prace badawczo-rozwojowe związane z tą dziedziną techniki. Dzięki temu już wkrótce fabryka w Zwickau będzie największą na świecie wytwórnia najnowocześniejszych akumulatorów kwasowo-ołowiowych typu AGM o różnym przeznaczeniu, w tym także do samochodów z systemami start-stop.

Historia zakładu

Obecny teren fabryki należał od roku 1884 do firmy Friemann & Wolf prowadzącej działalność przemysłową na rzecz okolicznych kopalń. Wytwarzano tu m.in. górnicze lamp bezpieczeństwa. W 1992 roku obiekty zakładu kupiło przedsiębiorstwo Hoppecke Batterie GmbH i podjęło w nich produkcję akumulatorów Po dziewięciu latach nastąpiło przejęcie tej firmy przez Johnson Controls Inc., a w rok później z nowych linii technologicznych zaczęły schodzić akumulatory AGM, początkowo z wydajnością: 600 000 sztuk rocznie. W roku 2010 produkcja ta zwiększyła się do 2,4 miliona, obecnie wynosi 4,2 miliona, a po zakończeniu trwającej rozbudowy ma osiągnąć 6,6 miliona przy docelowym zatrudnieniu około 400 osób.

Johnson Controls

Firma ta zajmuje się w skali globalnej różnymi rodzajami produkcji, osiągając w 2012 roku następujące wartości sprzedaży w trzech swoich działach: Automotive Experience (21 334 mln USD), Building Efficiency (14 715 mln USD) i Power Solutions (5 906 mln USD).

VARTA VARTA

Kontrola jakości materiałów dostarczanych do produkcji akumulatorów

Ołowiane kratki poszczególnych elektrod oddzielane są z odpowiednio perforowanej taśmy przygotowywanej w innej części fabryki

Dział Power Solutions jest światowym liderem (36% rynku) branży samochodowych akumulatorów rozruchowych do pojazdów konwencjonalnych oraz wyposażonych w system start-stop, a także do samochodów hybrydowych i elektrycznych. W 2012 roku dostarczył 130 milionów akumulatorów. Zatrudnia łącznie ponad 14 000 pracowników w 50 ośrodkach produkcyjnych, recyklingowych i dystrybucyjnych na całym świecie.

Innowacje

Osiągnięcia biznesowe idą w parze z innowacyjnością techniczną. Do jej najnowszych przykładów należą (wykorzystywane także w Zwickau) technologie:

  • PowerFrame(r) (specjalna metoda produkcji kratek elektrod),
  • EFB – Enhanced Flooded Battery (akumulatory o wzmocnionych parametrach),
  • AGM – Absorbent Glass Mat (akumulatory o przedłużonej trwałości).

Najświeższą firmową inicjatywą jest program serwisowy VARTA(r) Start-Stop (VSSP) przeznaczony dla warsztatów samochodowych. Zaspokaja on kompleksowo wszystkie warsztatowe potrzeby związane z profesjonalną wymianą akumulatorów start-stop, łącznie ze specjalistycznymi szkoleniami oraz narzędziami umożliwiającymi dobór i montaż właściwych produktów.

VARTA VARTA

Końcowa kontrola wymiarów zewnętrznych całkowicie już zmontowanego akumulatora

Pierwsze (tzw. formujące) elektryczne ładowanie napełnionych elektrolitem akumulatorów

Specjalnie w tym celu stworzono wielofunkcyjne urządzenie diagnostyczne VSSP 2.0, pozwalające testować akumulatory, usuwać kody błędów i resetować parametry w pamięci mikroprocesorowych sterowników pojazdu. Przyrząd wyświetla także potrzebne instrukcje demontażu i montażu akumulatora w danym pojeździe oraz komunikuje się dla aktualizacji oprogramowania z internetową bezpieczną strefą przeznaczoną dla partnerów marki VARTA.

VARTA VARTA

Akumulator pracujący w systemie start-stop, wyposażony w elektroniczny moduł kontrolno-sterujący

Kompletny zestaw wielofunkcyjnego urządzenia diagnostycznego VSSP 2.0



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2