strona główna Nowości rynkowe Zimowe opony Alpin 5
2014-02-18, ostatnia aktualizacja 2014-02-18 06:26

Zimowe opony Alpin 5

Fot. Michelin

Fot. Michelin

Alpin 5, nowa opona Michelina, powstała w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie. Z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych.

Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO).

By sprostać różnorodnym warunkom opona Alpin 5 została zaprojektowana z wykorzystaniem zaawansowanych technologii w dziedzinie rzeźby bieżnika i składu mieszanki gumy.

Mieszanka bieżnika powstaje z zastosowaniem innowacyjnej technologii łączenia komponentów gumy, dzięki czemu zapewnia znakomite osiągi na każdej nawierzchni. Michelin jako pierwszy producent zastosował w oponie zimowej elastomery funkcjonalne, które pozwalają uzyskać większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia.

Podczas jazdy każda opona ulega ciągłym odkształceniom, co zmniejsza jej obszar kontaktu z podłożem, a tym samym przyczepność. Michelin zastosował w nowych oponach technologię Stabili Grip, która bazuje na samoblokujących się lamelach i efektywnym powrocie rzeźby bieżnika do pierwotnego kształtu. Samoblokujące się klocki zapewniają optymalny kontakt opony z podłożem i większą precyzję kierowania (efekt "śladu").

Kierunkowy bieżnik opony Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu "raków i trybów" w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko akwaplanacji.

Lamele w bieżniku opony działają jak tysiące małych pazurów zapewniających większą przyczepność i lepszą trakcję. W porównaniu z poprzednią generacją bieżnik nowej opony Alpin 5 ma o 12% więcej krawędzi, 16% więcej nacięć i o 17% wyższy stosunek ilości gumy do rowków i kanałów.

Opony Michelin Alpin 5 będą dostępne w 27 rozmiarach – od 195/65R15 do 225/55R17.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2