2014-03-18, ostatnia aktualizacja 2014-03-18 06:37

Dla przypomnienia

Fot. Archiwum

Fot. Archiwum

Na temat awarii i napraw rozrusznika lub alternatora warsztatowi fachowcy z pewnością wiedzą wszystko. W najgorszym wypadku zdarza im się tylko zapominać niekiedy o drobnych szczegółach...

Przyczyny trudności z rozruchem silnika mogą być rozmaite. Dlatego w pierwszej kolejności mechanik powinien zbadać napięcie na zaciskach akumulatora w czasie pracy rozrusznika i ustalić, czy nie pobiera on zbyt dużo prądu. Jeśli tak, przyczyną mogą być jego usterki, ale "mogą" nie znaczy zawsze, że muszą. Przy każdej sposobności powinien też posłuchać, czy w momencie rozruchu auta zespół sprzęgający "nie ślizga się".

Nie należy też zapominać o rutynowym obowiązku kontroli ładowania akumulatora. Ważne jest tu nie tylko napięcie, lecz także jego stabilność. Różnice na wyjściu z alternatora nie powinny być większe niż 0,2 V. Jeżeli nadarza się taka możliwość, warto też skontrolować szczotki w alternatorze, zdjąć pasek napędzający i sprawdzić stan łożysk oraz koła pasowego.

Jeżeli chodzi o wyposażenie potrzebne do tego rodzaju prac, to z pewnością oprócz standardowych zestawów narzędzi montażowych przydadzą się różnego rodzaju nasadki, torksy, klucze specjalne do kół pasowych. Znacznie ułatwiają też pracę wszelkiego rodzaju wbijaki, wybijaki i nabijaki do tulejek oraz rozmaitych zabezpieczeń. Nie może też zabraknąć odpowiednich smarów. Nie zapominajmy, że bendiksy i elektromagnesy rozrusznika, wirniki wymagające wymiany komutatora, regulatory napięcia oraz prostowniki alternatorów można naprawiać tylko poprzez specjalistyczną regenerację.

W naszej firmie dokładamy wszelkich starań, aby najrzetelniej dobrać części, których potrzebuje klient. W tym procesie niezbędne są wszelkie informacje ze strony klienta, tj. szczegółowe dane auta czy poszczególnej części. W tym celu korzystamy z wielu źródeł oraz z naszego długoletniego doświadczenia w dziedzinie rozruszników i alternatorów. Przeszukujemy katalogi, crossujemy numery i szukamy szczegółowych danych technicznych. Gdy informacje ze strony klienta są szczątkowe, staramy się choćby sugerować czy też naprowadzić klienta na właściwy trop w dobraniu odpowiedniego produktu. Zawsze powtarzamy klientom, że czym więcej informacji nam udzielą, tym dokładniej i szybciej będziemy w stanie im pomóc.

Na potrzeby klienta stworzyliśmy więc aplikację, która pomaga w doborze części do rozrusznika, alternatora. Można ją pobrać ze strony www.as-pl.com.

Idealnym podsumowaniem skomplikowanego procesu doboru części mogą być więc słowa: Pomóż nam sobie pomóc!



Michał Czarzasty
Dział wsparcia sprzedaży, AS



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane