strona główna Nowości rynkowe Denso: układ wtryskowy do małych motocykli
2014-08-21, ostatnia aktualizacja 2014-08-21 06:08

Denso: układ wtryskowy do małych motocykli

Fot. Denso

Fot. Denso

Firma Denso opracowała nowy system wtrysku paliwa DIET-FI (DENSO Intelligent Economical Technology-Fuel Injection).

Układ ma zaspokoić zapotrzebowanie na systemy wtrysku paliwa dostosowane do małych motocykli (o pojemności silnika do 150 ccm). Zazwyczaj układy wtrysku paliwa są montowane tylko w większych motocyklach i składają się z czujników, siłowników i modułu sterującego pracą silnika (ECU), które zapewniają precyzyjną kontrolę stężenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powszechne stosowanie układów wtryskowych do małych motocykli będzie wymagało mniejszych komponentów oraz prostszych systemów złożonych z mniejszej liczby części, których koszt produkcji będzie niższy w porównaniu z systemami przeznaczonymi do quadów i dużych motocykli.

DIET-FI jest pierwszym na świecie systemem wtrysku paliwa, który nie ma ani czujnika położenia przepustnicy, ani czujnika temperatury silnika. Zamiast tego wykorzystywane są nowe technologie sterowania, które zapewniają to samo zużycie paliwa i wpływają na środowisko w tym samym stopniu, co konwencjonalne układy wtrysku paliwa.

Na system wtrysku paliwa DIET-FI składa się o pięć elementów mniej niż na konwencjonalne układy wtryskowe. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez Denso powstała technologia, w której zrezygnowano z czujnika położenia przepustnicy, czujnika temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika i silnika krokowego ISC (Idle Speed Control, prędkość biegu jałowego). W układzie znajduje się sterownik obliczający temperaturę, który w połączeniu z termistorem tworzy elektroniczną jednostkę sterującą. System zawiera również sterownik dozowania paliwa, który w połączeniu z czujnikiem ciśnienia powietrza wlotowego decyduje o przyspieszeniu lub hamowaniu.

DIET-FI


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2