strona główna Układy jezdne Tarcze nowej generacji
2015-03-18, ostatnia aktualizacja 2015-03-18 06:14

Tarcze nowej generacji

Fabryka tarcz hamulcowych Brembo w Dąbrowie Górniczej - hala pieców indukcyjnych

Brembo

Fabryka tarcz hamulcowych Brembo w Dąbrowie Górniczej - hala pieców indukcyjnych

Firma Brembo jako pierwsza w globalnej konkurencji wprowadza na rynek aftermarketu innowacyjny produkt, a w nim trzy awangardowe rozwiązania techniczne, wyznaczające nowe standardy.

Tarcze malowane w technologii UV mają nie tylko bardzo estetyczny wygląd, lecz są również wygodne w montażu, a w użytkowaniu przyjazne dla środowiska naturalnego. Te ich zalety umacniają pozycję Brembo jako światowego lidera w projektowaniu oraz produkcji systemów hamulcowych dla największych i najbardziej renomowanych producentów samochodów. Firma ta od dawna już rozwija różne metody nanoszenia ochronnych powłok na tarcze hamulcowe, wykorzystując kolejno do tego celu technologie: cynkowania, pokrywania żywicami epoksydowymi, a ostatnio najbardziej nowoczesne malowanie UV.

Brembo

Tarcza hamulcowa Brembo pokryta powłoką ochronną utwardzaną promieniami ultrafioletowymi

Odporność na korozję

W porównaniu z tarczami malowanymi innymi sposobami analogiczne produkty zabezpieczone powłokami wykonanymi w technologii UV wykazują znacznie wyższą trwałość eksploatacyjną. Potwierdziły to badania odporności na korozję przeprowadzone w solankowej komorze natryskowej i testy sprawdzające skutki oddziaływania wilgoci. Powłoka UV w pełni potwierdziła swe zalety również w próbach dotyczących jej wytrzymałości w wysokich temperaturach pracy.

Lakier utwardzany promieniami UV zapewnia lepszą ochronę tarczy przed korozją także dzięki temu, iż tworzy bardzo trwałą powłokę na jej krawędziach zewnętrznych i wewnętrznych, sąsiadujących z piastami kół. Dzięki temu skutecznie chronione są wszystkie widoczne części tarczy, także te niepodlegające samoczynnemu oczyszczaniu przez klocki hamulcowe.

Uproszczenie montażu

Powłoka nanoszona także na powierzchnie cierne chroni produkt podczas magazynowania, transportu i montażu. W przeciwieństwie jednak do tradycyjnych olejów lub smarów zabezpieczających nie wymaga uciążliwego usuwania po wyjęciu tarczy z jej oryginalnego opakowania. Ułatwia to pracę mechaników dokonujących wymiany i w znacznym stopniu oszczędza ich czas, jak również eliminuje konieczność utylizacji niepożądanych substancji odpadowych.

Brembo

Wyniki porównawczego badania trzech rodzajów tarcz w komorze z natryskiem solankowym

Dodatkowym udogodnieniem jest umieszczenie oznakowania tarczy na jej widocznej z zewnątrz powierzchni. Umożliwia to mechanikowi sprawdzenie układu hamulcowego i odczyt minimalnej grubości tarczy przed podjęciem decyzji o jej ewentualnej wymianie.

Atrakcyjny wygląd

Jak zawsze, tak i w tym produkcie, Brembo łączy innowacyjne i wysokiej jakości rozwiązania technologiczne z wzorową estetyką i elegancką stylizacją. Tarcze Brembo malowane w technologii UV zostały zaprojektowane specjalnie dla użytkowników samochodów oczekujących nie tylko wysokiej sprawności hamowania, lecz także dekoracyjnych walorów hamulców. Lśniąca powłoka sprawia, że tarcze zachowują jasny, metaliczny wygląd przez cały okres ich użytkowania.

Brembo

Wygodne usytuowanie informacji i oznaczeń ułatwiających serwisowanie

Ochrona środowiska

Dbałość o czystość ziemskiej atmosfery ma coraz większe znaczenie. Nowa technologia malowania wprowadzona przez Brembo przewiduje utwardzanie naniesionej powłoki przy użyciu promieniowania UV (stąd jej nazwa). Zastosowanie tego procesu przynosi znaczne korzyści dla środowiska naturalnego, ponieważ materiały UV są wodorozcieńczalne i w przeciwieństwie do tradycyjnych żywic epoksydowych lub powłok z zawartością cynku nie wymagają stosowania chemicznych rozpuszczalników. Zapobiega to całkowicie emisji lotnych związków organicznych, powodujących niekorzystne zmiany środowiskowe i szkodliwych dla ludzkiego zdrowia.

Utrwalanie powłoki przy zastosowaniu promieni UV wykonywane jest w niskich temperaturach, czyli nie wiąże się ze znacznym zużyciem deficytowej energii. Poza tym niskie temperatury obróbki nie zwiększają ryzyka powstawania wtórnych odkształceń geometrycznych tarczy, a przy zastosowaniu innych technologii, np. cynkowania w temperaturach ponad 300°C, jest ono dość znaczne.

Oferta rynkowa

W ciągu ostatnich dwóch lat firma Brembo potroiła skalę produkcji malowanych tarcz hamulcowych. Początkowo były one przeznaczone wyłącznie do ekskluzywnych modeli samochodów, lecz już w tym roku, dzięki rozwojowi technologii UV, oferta została rozszerzona do ponad 440 pozycji katalogowych i tym samym obejmuje teraz większość nowych pojazdów użytkowanych na europejskich drogach. Dotyczy to zarówno ostatnich modeli prestiżowych marek, jak i aut zaliczanych do segmentu średniego.



Ewa Burdzińska
Sales and Customer Service Specialist, Brembo Poland

  • 2015-04-06 19:25

    a co z cynkowanymi tarczami?

    Łukasz S.

    Powinni porównać jeszcze z tarczami cynkowanymi, lub z takimi: http://topbrakes.pl/tarcze-hamulcowe/o-przednia/infiniti-usa/ex35/2008-2008/2008-2008/253461-tarcze-hamulcowe-sp-performance-drilled-slotted.html ponoć najlepsza powłoka antykorozyjna dostępna na rynku

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane