strona główna Biznes Nowe cele firmy Valeo
2015-03-24, ostatnia aktualizacja 2015-03-24 06:00

Nowe cele firmy Valeo

W czasie Dnia Inwestora, które odbyły się 16 marca 2015 roku w Londynie szef firmy Valeo Jacques Aschenbroich wraz z innymi menedżerami zaprezentował nowy plan strategiczny, oparty na rozwoju technologii ograniczających emisję CO2 i poprawiających osiągi samochodów, systemów wsparcia kierowcy oraz ekspansji w Azji i na rynkach krajów rozwijających się.

Działalność Valeo bazuje na dostarczaniu produktów różnorodnym odbiorcom i zwiększaniu obecności w regionach o silnym potencjale wzrostu, takich jak Azja i rynki krajów rozwijających się. Do 2020 roku firma chce osiągnąć ponad 1/3 dostaw na pierwszy montaż w Azji i około 40 proc. w Europie (podczas gdy w 2014 roku było to odpowiednio 28 i 49 proc.).

Dzięki wzrostowi zamówień na pierwszy montaż grupa Valeo chce przyśpieszyć swój wzrost, i poprawić zyskowność. W ocenie zarządu możliwe jest osiągnięcie średniego rocznego tempa wzrostu wyższego o 5 punktów procentowych od średniego wzrostu produkcji sektora motoryzacyjnego. Zakładając, że wyniesie on 3 proc. rocznie przez kolejne pięć lat, poziom sprzedaży grupy Valeo powinien sięgnąć 17 mld euro w 2017 roku i przekroczyć 20 mld euro w roku 2020. W 2014 roku wartość ta wyniosła 12,7 mld euro.

Wzrostowi sprzedaży powinien towarzyszyć rosnący poziom marży operacyjnej i zyskowność. Celem wyznaczonym do osiągnięcia do roku 2020 jest poziom 8–9 proc., podczas gdy w 2014 roku wyniósł on 7,2 proc. Poziom 8 proc. powinien zostać osiągnięty do 2017 roku. Jednocześnie, po czterech latach silnego wzrostu potencjału produkcyjnego w Azji i krajach rozwijających się, Valeo chce zwiększyć stosunek wolnych przepływów pieniężnych do wskaźnika EBITDA rzędu 28 proc. w 2017 roku (z 21 proc. w 2014 roku) i więcej niż 30 proc. w 2020 roku.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2