strona główna Aktualności Technologia hybrydowa Porsche i Boscha
2015-05-20, ostatnia aktualizacja 2015-05-20 06:00

Technologia hybrydowa Porsche i Boscha

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Firma Porsche wprowadzając auta 918 Spyder, Panamera S E-Hybrid i Cayenne S E-Hybrid stała się pierwszym producentem samochodów na świecie, który zaoferował trzy modele hybrydowe typu plug-in.

Porsche bazował na układzie napędowym firmy Bosch. Efekty połączenia silnika spalinowego oraz elektrycznego w pojazdach hybrydowych można było zobaczyć 19 maja podczas 62. międzynarodowej konferencji dla prasy motoryzacyjnej na torze testowym w Boxbergu.

Do trzech pojazdów typu plug-in Bosch dostarcza elektronikę, zestaw akumulatorów, silniki elektryczne (Cayenne i Panamera) oraz silnik elektryczny zainstalowany na przedniej osi modelu 918 Spyder.

Dzięki silnikowi elektrycznemu SMG 180/120 Porsche 918 Spyder ma dodatkowe 210 kW (286 KM) mocy. Silnik elektryczny na przedniej osi dostarcza moment obrotowy 210 Nm od samego startu, natomiast silnik na tylnej osi zapewnia 375 Nm. Rezultatem jest całkowita moc układu napędowego sięgająca 652 kW (887 KM) i maksymalny moment obrotowy w wysokości do 1280 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy. Zużycie paliwa wynosi 3,1 litra na 100 km, co w teście NEDC czyni auto bardziej oszczędnym niż większość małych samochodów.

W hybrydowych modelach Porsche Cayenne i Panamera silnik elektryczny IMG-300 zapewnia dodatkowy napęd elektryczny. Do układu przeniesienia napędu dostarczany jest moment obrotowy w wysokości 310 Nm oraz dodatkowa moc 70 kW (95 KM). Akumulator trakcji przechowuje energię elektryczną dla napędu.

Porsche Panamera S E-Hybrid zużywa w cyklu mieszanym 3,1 l/100 km; Cayenne S E-Hybrid charakteryzuje się zużyciem paliwa w cyklu mieszanym rzędu 3,4 l/100 km.



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2