strona główna Nowości rynkowe Liqui Moly Gear Tronic
2016-02-12, ostatnia aktualizacja 2016-02-12 14:18

Liqui Moly Gear Tronic

Fot. Liqui Moly

Fot. Liqui Moly

Olej w przekładni automatycznej powinien być wymieniany co 80 do 120 tys. km przebiegu lub co cztery do sześciu lat (zależy to od zaleceń producenta pojazdu, a także od stylu jazdy kierowcy, warunków eksploatacji oraz samej konstrukcji skrzyni).

Wymiana oleju w przekładni automatycznej jest znacznie bardziej skomplikowana niż w przypadku silnika. Urządzenie Liqui Moly Gear Tronic wraz z opracowanymi specjalnie dodatkami umożliwia profesjonalne przeprowadzenie poszczególnych etapów wymiany oleju, takich jak czyszczenie, odsysanie, płukanie i napełnianie.

Cechą szczególną urządzenia jest uniwersalność. Podłączenie do przekładni możliwe jest poprzez rurkę prowadzącą bagnet olejowy, przyłącza wężowe chłodnicy oleju przekładniowego lub bezpośrednio do skrzyni biegów. Gear Tronic wyposażony jest w szklane wzierniki pozwalające na kontrolę procesu wymiany, jak również dwie oddzielne wagi elektroniczne do oleju starego i nowego oraz wskaźnik stanu napełnienia.

Czynności związane z wymianą przebiegają inaczej niż w przypadku wymiany oleju w silniku, gdzie najpierw spuszczany jest zużyty olej, a następnie wlewany nowy. W tym przypadku jest to operacja dynamiczna: poziom napełnienia skrzyni biegów olejem musi być stały podczas całego procesu.

Nie istnieje ponadto jeden rodzaj przyłącza do układu olejowego. Różni się on w zależności od marki i modelu. Mechanik potrzebuje różnych adapterów; Liqui Moly oferuje zarówno uniwersalne zestawy końcówek, jak i elementy przeznaczone do konkretnego auta.

Gear Tronic

Podczas projektowania urządzenia Gear Tronic szczególną uwagę zwrócono na prostą, a jednocześnie pełną obsługę skrzyni biegów. W pierwszym kroku za pomocą nowego preparatu czyszczącego do automatycznych skrzyń biegów z linii Pro-Line usuwany jest nagar, woda oraz pozostałe zanieczyszczenia. Następnie należy zdemontować miskę olejową i wyczyścić ją. Kolejnym krokiem jest wymiana filtra oleju i najbardziej pracochłonna czynność, czyli wymiana oleju przekładniowego. Na koniec z oddzielnego zbiornika wtłaczany jest dodatek do oleju ATF. Poprawia on zmianę biegów i konserwuje uszczelnienia.

Liqui Moly prowadzi szkolenia dla mechaników korzystających z urządzenia Gear Tronic.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2