Japońska firma NSK opracowała nowy system elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPS). Jest on zgodny z dotyczącymi samochodów wymaganiami bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO.
Główne zalety tej nowej konstrukcji to większe bezpieczeństwo podróżnych, mniejszy wysiłek przy kierowaniu pojazdem i oszczędniejsze zużycie paliwa.
NSK najpierw stworzyła w pełni zgodny z międzynarodowymi standardami proces rozwojowy tej grupy produktów, a następnie zaś poddała go audytom i ocenom dotyczącym bezpieczeństwa funkcjonalnego. Ponadto NSK poszerzyła diagnostykę swoich mikrokomputerów, czujników momentu i innych komponentów w celu osiągnięcia poziomu bezpieczeństwa wymaganego przez producentów pojazdów.
Nowy produkt jest też w pełni zgodny z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów drogowych określonymi w normie ISO 26262, stosowanej głównie w Europie, a koncentrującej się na redukcji ryzyka możliwych awarii układów elektrycznych.
Kompaktowe i lekkie moduły
Dzięki stosowaniu bezkorpusowych elementów półprzewodnikowych i przekaźników półprzewodnikowych bez styków mechanicznych, NSK uzyskała bardziej zwarty i lżejszy produkt, zmniejszając radiatory i redukując ogólną liczbę komponentów. Wynikiem jest 10-procentowy spadek objętości w porównaniu z najnowocześniejszymi produktami standardowymi (lub 45-procentowy spadek objętości i 40-procentowy spadek ciężaru w porównaniu z produktem oryginalnym, oferowanym w poprzedniej dekadzie).
Nowy produkt ma wbudowane czujniki kąta skrętu kierownicy oraz wewnętrzne czujniki momentu obrotowego wywieranego na kierownicę przez kierowcę.
Główne zastosowania
NSK zamierza szeroko propagować wykorzystywanie tego nowego produktu w samochodach kompaktowych na całym świecie. W przyszłości planowana jest kontynuacja wzrostu globalnej sprzedaży układów EPS dzięki ulepszaniu produktów NSK i poszerzaniu zarówno kręgu lokalnych klientów, jak i bazy lokalnych ośrodków produkcyjnych.
Producent
Utworzona prawie 100 lat temu firma NSK (Nippon Seiko Kabushiki Kaisha) jest działającym na rynku globalnym specjalistycznym wytwórcą łożysk tocznych i dostawcą części samochodowych. Zatrudnia ponad 30 500 pracowników w 29 krajach i osiąga roczne obroty 6,2 miliarda euro (dane z marca 2014). Wynik ten oparty jest na nieustannie rosnących inwestycjach w badania i rozwój, pozwalających na systematyczne podnoszenie jakości wyrobów i usług. Celem firmy jest bowiem uzyskanie pierwszego miejsca w światowych rankingach jakości. Oprócz kompletnego asortymentu łożysk tocznych, NSK opracowuje i produkuje też inne elementy precyzyjne oraz wyroby mechatroniczną. Dla przemysłu motoryzacyjnego dostarcza zespoły łożysk kół i układy kierownicze ze wspomaganiem elektrycznym.
0 komentarzy dodaj komentarz