Firma Denso powiększa asortyment o dwie nowe linie: czujniki położenia wałka rozrządu i czujniki położenia wału korbowego.
Osiem nowych czujników położenia wału korbowego ma 129 zastosowań i pokrywa zapotrzebowanie 2 mln pojazdów. Z kolei pięć numerów katalogowych czujników położenia wałka rozrządu zapewnia 119 zastosowań i pokrywa zapotrzebowanie 3,5 mln pojazdów. Elementy mają zastosowanie w pojazdach marek Toyota i Lexus.
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego jest zamocowany na kadłubie silnika i skierowany w kierunku koła sygnałowego, zamontowanego na wale korbowym. Czujnik służy sterownikowi silnika (ECU) do określania położenia tłoka w wybranym cylindrze względem jego górnego martwego punktu (GMP), oraz do pomiaru prędkości obrotowej wału korbowego silnika (zarówno średniej, jak i chwilowej).
Czujnik położenia wałka rozrządu jest zamontowany w głowicy silnika i skierowany w kierunku koła sygnałowego, które jest osadzone na wałku rozrządu. Na podstawie sygnału z czujnika sterownik silnika (ECU) wyznacza kąt położenia wałka rozrządu. Umożliwia to rozpoznanie, w którym suwie pracy jest określony cylinder.
0 komentarzy dodaj komentarz