strona główna Lakiernictwo Podnośnik dla lakierników
2010-09-17, ostatnia aktualizacja 2010-09-17 09:47

Podnośnik dla lakierników

Podnoszenie za przednie koło powoduje silny przechył boczny całego pojazdu

Fot. Ikotec

Podnoszenie za przednie koło powoduje silny przechył boczny całego pojazdu

Kabin lakierniczych nie wyposaża się w podnośniki, więc wszystkie prace wykonywane są w nich przy pojeździe ustawionym na podłodze. Stwarza to poważne problemy przy lakierowaniu dolnych partii nadwozi.

Lakiernicy przeważnie wykonują tego rodzaju czynności w pozycji leżącej, co jednak niewiele pomaga, gdyż niewielki odstęp pomiędzy podłogą a progiem nie pozwala na prawidłowe wykorzystywanie natryskowego pistoletu. Dolne krawędzie progu są wówczas często w ogóle niedostępne. Poza tym pozycja leżąca uniemożliwia swobodne przemieszczanie się wzdłuż boków samochodu, co negatywnie wpływa na jakość nakładanych powłok malarskich.

Nasuwa się więc wniosek: podnośnik w kabinie powinien być! Jest to pomysł   niby oczywisty, lecz w praktyce trudny do zrealizowania, gdyż klasyczne podnośniki warsztatowe nie są konstrukcyjnie przystosowane do pracy w wysokich temperaturach ani w warunkach znacznej wilgotności powietrza (przy suszeniu materiałów wodorozcieńczalnych). Zadowalającym rozwiązaniem może być tutaj wyłącznie podnośnik mobilny i taki właśnie zaleca do prac blacharsko-lakierniczych niemiecka firma Ikotec.

Uchwyt za tylne koło zapewnia swobodny dostęp do wszystkich dolnych elementów tylnej części nadwozia
Przechył boczny umożliwia również wygodny dostęp do dachu
Uchwyt za tylne koło zapewnia swobodny dostęp
do wszystkich dolnych elementów tylnej części nadwozia
Przechył boczny umożliwia również wygodny dostęp do dachu

Jej wielofunkcyjny model Minilift 2k jest urządzeniem małogabarytowym, dysponującym możliwością jednostronnego podnoszenia pojazdu za koło. To w zupełności wystarcza, by zapewnić lakiernikowi swobodną pozycję roboczą i wygodny dostęp do wszystkich dolnych elementów nadwozia. Te najniżej położone znajdują się po uniesieniu na wysokości jednego metra.

Minilift 2k wykorzystuje typowe dla każdego samochodu rozłożenie jego ciężaru. Gdy podnoszone jest przednie koło, ciężar silnika sprawia, że unoszony jest w górę cały bok pojazdu, a to umożliwia nie tylko prace przy progach i  dolnych częściach błotników (w tym drugim wypadku wygodniej jest auto podnosić za próg przy wykorzystaniu specjalnego wymiennego uchwytu), lecz także wygodny dostęp do dachu. Z kolei przy uchwycie za tylne koło dużo lżejszy tył pojazdu przemieszcza się do góry niemal symetrycznie.

Po zakończeniu aplikacji lakieru podnośnik daje się łatwo usunąć z kabiny
Przy montażu osobno malowanych drzwi Minilift 2k okazuje się wręcz niezastąpiony
Po zakończeniu aplikacji lakieru podnośnik daje się łatwo
usunąć z kabiny
Przy montażu osobno malowanych drzwi Minilift 2k okazuje się wręcz niezastąpiony

Na tym jednak nie kończą się powody, dla których ten stosunkowo tani podnośnik powinien stanowić podstawowe wyposażenie serwisów blacharsko-lakierniczych i to niezależnie od ich wielkości. Jego mobilność umożliwia również stosowanie tego samego urządzenia kolejno do: oględzin służących ustalaniu zakresu i rodzaju naprawy, drobnych prac blacharskich, przygotowywania podłoży pod naprawcze powłoki malarskie itp. Ponadto zestaw wymiennych uchwytów roboczych zmienia miniaturowy podnośnik  w specjalistyczne przyrządy, pozwalające jednoosobowo dokonywać demontażu i montażu silników, skrzyń biegów i osobno malowanych drzwi bez narażania ich (i pozostałych części naprawianego nadwozia) na uszkodzenie świeżej powłoki lakierniczej.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane