strona główna Wydarzenia Targi Techniki Motoryzacyjnej 2018 według organizatorów
2018-04-12, ostatnia aktualizacja 2018-04-12 06:23

Targi Techniki Motoryzacyjnej 2018 według organizatorów

Fot. MTP

Fot. MTP

Organizatorzy tegorocznych targów przygotowali i przekazali branżowym mediom własną szczegółową i obiektywną relację z przebiegu tej imprezy. Przedstawiamy więc tutaj jej najbardziej istotne, naszym zdaniem, fragmenty, zamiast tworzyć własne, alternatywne opracowanie tego tematu. Naszym dodatkowym jej uzupełnieniom i targowym refleksjom poświęcimy odrębną publikację.

Cztery dni owocnych spotkań

Blisko 300 wystawców zaprezentowało najnowszy dorobek technologiczny zmieniającego się rynku. Na stoiskach dominowały tematy związane z osiągnięciami w zakresie elektroniki pojazdów, źródeł ich napędu, a także z rosnącymi wymaganiami klientów dotyczącymi jakości produktów i usług.

Zwiedzający targi to w znacznej mierze świadomi menagerowie, którzy zarówno poszukują korzystnych ofert, jak i chcą się szkolić, nawiązywać trwałe relacje i w efekcie rozwijać swe sieci warsztatów lub myjni. Śledzą oni aktualne trendy jako aktywni uczestnicy rynku, na którym toczy się gra nie tylko o jednorazowe zlecenia, ale o lojalne i zaufane grono klientów.

Opinie

Jesteśmy tutaj, ponieważ chcemy być blisko naszych klientów – twierdzili zgodnie wszyscy wystawcy i partnerzy Targów Techniki Motoryzacyjnej.

Większość warsztatów naprawczych z uwagi na dużą konkurencję dokłada wszelkich starań w kierunku poprawy jakości wykonywanych prac, natomiast stacjom diagnostycznym bardzo pomogła w tym zakresie zmiana w prawie, która uporządkowała pracę diagnosty – powiedział Leszek Turek, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. – Jeśli chodzi o kwestie podnoszeni kwalifikacji, my również, jako Izba, bardzo dużo wykonujemy na rzecz diagnostów. Robimy szkolenia, cykliczne spotkania, żeby ta świadomość cały czas rosła.

Widzimy bardzo duże zmiany w zakresie elektroniki pojazdów, sterowania samochodów elektrycznych, samochodów, które będę wkrótce jeździć bez kierowców. Bardzo duża zmiana, która czeka nas niedługo, to jest na pewno zmiana źródła napędu z silnika spalinowego na silnik elektryczny, ale może będzie na jeszcze inne rozwiązanie, na przykład wodór – prognozuje Rafał Sosnowski, prezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej.

Stawiamy na jakość produktu i bardzo dobry serwis. Jesteśmy blisko klientów – tak na temat swej targowej oferty mówił prezes Maha Polska, Peter Surray. – Zmieniający się rynek wymusza zmiany na producentach i dystrybutorach sprzętu. Wiemy, że w Polsce będą nowe regulacje od czerwca, chcemy zatem pokazać, że jesteśmy już do nich przygotowani.

Nowe technologie wymuszają zmiany w dziedzinie produkcji motoryzacyjnych podzespołów. Na przykład turbosprężarki samochodowe stają się coraz mniejsze, ponieważ bardziej kompaktowe są nowoczesne silniki. Więc turbiny kręcą się coraz szybciej, a maszyny do ich wyważania podczas produkcji lub regeneracji, muszą być coraz bardziej dokładne – wyjaśnia Piotr Cimr, dyrektor oddziału/ dyrektor sprzedaży SCHENCK RoTec Polska. – Udział w TTM to dla nas kwestia firmowego prestiżu. Musimy być, musimy się pokazywać, a dzięki temu poznajemy nowych klientów i odnawiamy kontakty już dawniej nawiązane.

Motoryzacja nie stoi w miejscu. Przygotowujemy się do wielkiej ery elektromobilności i rozwijania technologii układów wtryskowych, do rozwijania całej techniki, która pojawia się w samochodach – mówi Łukasz Ryś, kierownik działu szkoleń w Profiauto Serwis.

Młode kadry

Targi TTM to też kolebka młodych talentów. Dla szkół o profilu samochodowym przeznaczono na nich organizowany przy współpracy ze Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej 24. Ogólnopolski Turniej Wiedzy Samochodowej. Jego uczestnicy rywalizowali zarówno w pisemnym teście, jak i w warsztatowej praktyce.

Swój finał miały też na tych targach VII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników Samochodowych, organizowane przez V8 TEAM, Fundację Cooperatio oraz MTP, a także IV Ogólnopolski Turniej Młodych Lakierników Akademii Novol.

Tradycyjnie funkcjonował również "Żywy warsztat", w którym pojawiali się eksperci, serwisanci i nowoczesne urządzenia. Zwiedzający go mieli kolejną szansę na zasięgnięcie opinii oraz wypróbowanie na żywo poszczególnych elementów nowoczesnego wyposażenia warsztatowego.

Odbywająca się równolegle wystawa Poznań Motor Show to wydarzenie zorganizowane w tym roku pod hasłem "Motoryzacja jutra".

Czy użytkownicy dróg przekonają się do pojazdów elektrycznych, hybryd plug-in? Odpowiedź na te i inne pytania związane z tematyką nowych napędów padły podczas pierwszego kongresu Move – Mobility & Vehicles. Śledzący trendy jutra mogli wziąć udział w dwudniowym wydarzeniu, podczas którego twórcy internetowi swoją motoryzacyjną pasją inspirowali tysiące widzów: w legendarnym targowym pawilonie z iglicą, gdzie zaaranżowano Strefę Videoblogerów Motoryzacyjnych.

Polski finał Young Car Mechanic




Artykuł sponsorowany



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane