strona główna Motoryzacja dziś ZF Tech Adventure 2018
2018-06-20, ostatnia aktualizacja 2018-06-20 15:04

ZF Tech Adventure 2018

Przed wejściem na tor uczestnicy spotkania wysłuchali dwu prelekcji technicznych

Archiwum

Przed wejściem na tor uczestnicy spotkania wysłuchali dwu prelekcji technicznych

Impreza ta jest kontynuacją wcześniejszych spotkań z cyklu Sachs Roadshow i podobnie jak one łączy w trakcie dwudniowych zajęć teoretyczno-praktyczne szkolenia zawodowe z atrakcjami sportów motorowych.

W dniach od 11 do 22 czerwca na nowo otwartym Torze Modlin odbyło się dziewięć takich dwudniowych sesji, przeznaczonych dla przedstawicieli warsztatów i serwisów samochodowych wykorzystujących w swej działalności usługowej dostarczane przez ZF Aftermarket części, układy i systemy marek: Lemförder, Sachs oraz TRW, należących do koncernu ZF.

Wspomniany Tor Modlin znajduje się w pobliżu sławnej twierdzy koło Warszawy i jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków techniki jazdy. Uczestnicy ZF Tech Adventure 2018 mieli tam do dyspozycji nie tylko trasy sportowe, lecz również centrum konferencyjne w nowym pawilonie i zabytkowe wnętrza XIX-wiecznej prochowni, a także zakwaterowanie w czterogwiazdkowym hotelu Royal w sąsiednim Nowym Dworze Mazowieckim.

W każdej sesji pierwszą część szkoleniową poświęcono budowie, diagnostyce i serwisowaniu układu przeniesienia napędu, w tym szczególnie konstrukcji i zasadom działania dwumasowych kół zamachowych, ich diagnostyki oraz zasad poprawnego montażu. Druga część dotyczyła nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie głównych elementów układu hamulcowego.

Aktywny udział w późniejszych zawodach sportowych dostarczał ich uczestnikom nie tylko relaksu i emocji, lecz również pomagał lepiej zrozumieć działanie rozmaitych mechanizmów pojazdów w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych. Szczególnie cenna okazała się tutaj możliwość bezpośredniego porównania zachowań samochodów technicznie zaniedbanych z poprawnie serwisowanymi i naprawianymi według procedur firmy ZF. Na rozgrzanym asfalcie modlińskiego toru dzięki specjalnie przygotowanym samochodom można było praktycznie przekonać się – w roli pasażera bądź kierowcy – jak ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy mają: niesprawny układ hamulcowy, zbyt miękkie zawieszenie albo brak systemu ABS.

Na zakończenie szkoleń praktycznych instruktorzy firmy ZF zaprezentowali technologię Cotec, obecną teraz we wszystkich referencjach marki TRW, dokonując próby porównawczej w hamowaniu samochodów wyposażonych w klocki standardowe i sygnowane logotypem Cotec. Jak łatwo się domyślić, pojazd z produktem TRW zatrzymał się w każdej próbie wcześniej.

Po pierwszym dniu pełnym wrażeń organizatorzy zaprosili gości na specjalne spotkanie z nowym ambasadorem marki ZF – Adamem Małyszem. Sławny skoczek narciarski opowiedział wtedy o swoim zainteresowaniu motoryzacją, okolicznościach przejścia do rajdów samochodowych, a zwłaszcza o doświadczeniach zdobytych podczas startów w rajdach Dakar.

Drugi dzień rozpoczął się od jazd off-road odbywanych na dziesięciu samochodach terenowych marki Toyota. Kierujący nimi goście pokonywali kręte, zarośnięte roślinnością i zabłocone trakty wytyczone wokoło rozległych ruin Twierdzy Modlin.

Ostatnią atrakcją tegorocznej edycji Tech Adventure były zawody na Torze Modlin. Ich uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję ścigać się volkswagenem scirocco o specyfikacji rajdowej i osobiście przekonać się, jak na pełnych obrotach "ryczy" silnik dysponujący mocą prawie trzystu koni mechanicznych.

Całą tegoroczną edycję imprezy ZF wypełniły liczne profesjonalne i rozrywkowe atrakcje, które sprawiły, że wielu polskich warsztatowców zamierza starać się o udział w następnej.

Porównanie dróg hamowania wypadło na korzyść samochodu wyposażonego w klocki Cotec

Spotkanie z Adamem Małyszem we wnętrzu zabytkowej prochowni dotyczyło głównie tematów sportowych związanych z rajdami Dakar

Dziesięć terenowych Toyot gotowych do jazd off-road

Konwój samochodów off-road na tle koszar dawnej Twierdzy Modlin

To wspaniała przygoda, gdy samochód i kierowca dobrze sobie radzą na bezdrożach

Volkswageny Scirocco na linii startowej Toru Modlin ryczą swymi 300-konnymi silnikami



Wasi dostawcy

Polecane