strona główna Aktualności Shell Eco-marathon 2018
2018-07-10, ostatnia aktualizacja 2018-07-10 09:55

Shell Eco-marathon 2018

Fot. Shell

Fot. Shell

W niedzielę, 8 lipca, zakończyła się 34. edycja zawodów Shell Eco-marathon, które po raz trzeci odbyły się w ramach festiwalu innowacji energetycznych "Make the Future Live" w Londynie.

W rywalizacji wzięło udział ponad 140 zespołów z całej Europy; znalazło się wśród nich siedem polskich drużyn. W zawodach zwycięża bolid, który na 1 litrze paliwa pokona największą odległość. Osiągi pojazdów sprawdzano na torze o długości 970 metrów.

Młodzi konstruktorzy występowali w dwóch podstawowych kategoriach: UrbanConcept oraz Prototype. Pojazdy reprezentujące pierwszą z nich muszą spełniać wymogi auta miejskiego. W drugiej kategorii startują futurystyczne bolidy, których głównym celem jest osiągnięcia maksymalnej wydajności energetycznej.

Pierwsze miejsce po raz kolejny zdobył francuski zespół Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie, który przejechał 2324 km na litrze benzyny. Nie udało się pobić dotychczasowego europejskiego rekordu z 2010 roku, w którym francuska drużyna przejechała 3771 km.

Najlepszy wynik w kategorii UrbanConcept osiągnęła drużyna DTU Roadrunners z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Udało się jej pokonać 374 km.

Pięć bolidów polskich zespołów wystartowało w kategorii Prototype, a dwa pojazdy reprezentowały kategorię UrbanConcept.

Wyniki polskich drużyn:

Kategoria w Prototype

  • 15/30 miejsce, Politechnika Łódzka, Iron Warriors, wynik: 620 km/l benzyny
  • 19/30 miejsce, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Rotor, wynik: 498 km/l etanolu
  • 5/8 miejsce, Politechnika Gdańska, Hydrogen CarPG, wynik: 400 km/m3 wodoru
  • 6/8 miejsce, Politechnika Lubelska, Hydrogreen Pollub, wynik: 350 km/m3 wodoru

Kategoria UrbanConcept

  • 4/5 miejsce, Politechnika Śląska, Smart Power Urban, wynik: 117 km/m3 wodoru

Politechnikę Warszawską reprezentowały dwa pojazdy. Drużyny nie miały jednak szczęścia, ponieważ nie udało się im ukończyć żadnego przejazdu.


 

Wasi dostawcy

Polecane


ver. 2023#2