strona główna Wywiady BASF dla elektrycznych
2018-07-13, ostatnia aktualizacja 2018-07-13 14:31

BASF dla elektrycznych

Materiały firmy BASF przeznaczone do produkcji akumulatorów kształtują przyszłość elektromobilności. Dzięki nim można będzie produkować bardziej niezawodne i dostępne cenowo akumulatory o większej mocy.

Rosnąca obecnie liczba osób dojeżdżających do pracy przyczynia się do nasilenia emisji tlenków azotu i dwutlenku węgla, co negatywnie wpływa na jakość powietrza i klimat. Do 2025 roku po drogach na całym świecie będzie poruszać się 1,5 miliarda samochodów. Równocześnie to zwiększenie zapotrzebowania na mobilność jest dla nas źródłem nowych wyzwań, gdyż daje możliwości tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mają stawić czoła tym trudnym problemom.

BASF, wiodący światowy dostawca produktów chemicznych dla branży motoryzacyjnej, oferuje szeroką gamę rozwiązań do pojazdów, np. katalizatory samochodowe, systemy powłok, wysokowydajne tworzywa sztuczne oraz dodatki do paliw. Dzięki technologiom katalitycznym BASF od wynalezienia katalizatora w 1973 roku usunięto z powietrza ponad miliard ton zanieczyszczeń.

Firma BASF zawsze była i będzie zaangażowana w poprawę jakości powietrza. Stała praca nad tworzeniem zaawansowanych technologii kontroli emisji spalin i rosnące zapotrzebowanie na samochody z napędem elektrycznym przyczynią się do ograniczenia emisji i poprawy jakości powietrza na skalę globalną. Elektromobilność, szczególnie w połączeniu z energią odnawialną, stanowi istotny wkład w tworzenie rozwiązań odpowiadających światowemu zapotrzebowaniu. Skuteczne, efektywne kosztowo magazynowanie energii elektrycznej w akumulatorach będzie niezwykle istotne dla komercyjnego sukcesu samochodów elektrycznych.

Materiał katodowy

Chodzi tu właśnie o chemię. Materiały do produkcji akumulatorów mogą wszystko zmienić W większości dzisiejszych samochodów elektrycznych stosuje się akumulatory litowo-jonowe. Jednym z ich najistotniejszych elementów jest aktywny materiał katodowy, który wpływa na wydajność, niezawodność, koszty, trwałość oraz rozmiar akumulatora. Jego właściwości decydują o prędkości, przyspieszeniu i mocy – we wszystkich typach pojazdów: samochodach kompaktowych, SUV-ach, ciężarówkach i autobusach.

Aktywne materiały katodowe firmy BASF sprawiają, że ogniwa akumulatorowe mają więcej mocy, są bardziej niezawodne i przystępne cenowo. To daje lepsze osiągi za niższą cenę. Jest to obszar, w którym chemia ma najwięcej do powiedzenia w zakresie innowacji i generowania wartości.

Naukowcy pracujący dla BASF robią wszystko, aby osiągnąć kolejny poziom sprawności aktywnych materiałów katodowych i dzięki temu wspierać trwającą właśnie ewolucję emobilności. Chodzi tu o zmianę składu chemicznego, budowy (formy i struktury) oraz procesu produkcji tych materiałów. Bazując na swoich kluczowych innowacjach, BASF chce oferować aktywne materiały katodowe o najwyższej gęstości energii na rynku. Wysiłki firmy sprawią, że do 2025 roku powstanie średniej wielkości samochód elektryczny o zasięgu, który zwiększy się z 300 do 600 km na jednym ładowaniu. Podwoi się długość życia akumulatora, o połowę zmniejszy się jego rozmiar i koszt, a czas ładowania skróci się do 15 minut.

BASF spodziewa się, że rynek akumulatorów litowo-jonowych będzie się rozwijał. Wśród materiałów do produkcji akumulatorów firma BASF oferuje również katody NCA (wykonane z mieszaniny niklu, kobaltu i tlenku aluminium) oraz NCM (z mieszaniny niklu, kobaltu i tlenku manganu).

BASF posiada centra badawczo-rozwojowe na całym świecie w pobliżu swoich klientów: w Ludwigshafen (Niemcy), w Beachwood (USA), w Szanghaju (Chiny) oraz w Amagsaki i Onoda (Japonia). Ta bliskość sprawia, że firma rozumie oczekiwania klientów oraz potrzeby rynku.

Globalna współpraca

BASF uzupełnia własne zasoby badawcze, współpracując z naukowcami i uczelniami na całym świecie oraz korzystając z pomocy start-upów. W ramach naukowej sieci, zajmującej się elektrochemią i akumulatorami, firma BASF jest również zaangażowana w tworzenie nowych i doskonalenie istniejących materiałów. Współpracuje z Instytutem Technologii w Karlsruhe (KIT) oraz ze wspólnie ufundowanym Laboratorium Akumulatorów i Elektrochemii (BELLA).

Wraz z instytucjami akademickimi oraz partnerami prywatnymi bierze udział w licznych projektach badawczych, częściowo finansowanych ze środków publicznych niemieckiego Federalnego Ministerstwa Edukacji i Badań oraz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii.

W zakresie prac nad materiałami do wytwarzania akumulatorów BASF prowadzi fabryki pilotażowe i produkcyjne we wszystkich najważniejszych regionach (Ludwigshafen, Niemcy; Elyria i Beachwood, USA; Battle Creek, USA; oraz Onoda i Kitakyushu, Japonia). Dostarcza materiały do platform wiodących producentów wyposażenia oryginalnego w branży motoryzacyjnej i rozwija gałąź działalności zajmującej się materiałami do akumulatorów.

W 2017 roku firma zwiększyła swoje moce produkcyjne w Azji, wzmocniła pozycję w USA i ogłosiła zamiar zwiększenia mocy produkcyjnych w Europie.

W Ameryce Północnej BASF oraz Toda Kogyo utworzyły BASF Toda America LLC (BTA), która będzie produkować i wprowadzać na rynek wysokoenergetyczne materiały do katod NCM i NCA w Eluria (Ohio) oraz w Battle Creek w Michigan. Współpraca na tym kontynencie sprawia, że BASF staje się strategicznym dostawcą i umożliwia firmie produkowanie innowacyjnych materiałów katodowych, które odpowiadają na zapotrzebowanie kluczowych międzynarodowych klientów.

W Japonii współpraca pomiędzy BASF a Toda Kogyo, BASF Toda Battery Materials LLC (BTBM), pozwoliła na zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w Onoda w Japonii.

"Optymizm w ruchu"

BASF uruchamia nową kampanię medialną poświęconą innowacjom w materiałach do produkcji akumulatorów, dzięki którym samochody elektryczne staną się bardziej ekonomiczne, praktyczne i powszechne. W ramach tej akcji powstał spektakularny w warstwie wizualnej minidokument zatytułowany "Optymizm w ruchu", prezentujący życie rodzin w Szanghaju i w Los Angeles – dwóch najbardziej zatłoczonych miastach świata.



dr Martin Brudermüller
Prezes zarządu oraz dyrektor ds. technologii BASF



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2