strona główna Wydarzenia Supermechanik Elit 2018
2018-09-12, ostatnia aktualizacja 2018-09-12 06:00

Supermechanik Elit 2018

Pierwsza część zakopiańskiego spotkania, do półfinału zakwalifikowało się dziesięć osób

Elit Polska

Pierwsza część zakopiańskiego spotkania, do półfinału zakwalifikowało się dziesięć osób

Po pół roku od rozpoczęcia eliminacji nadszedł czas na finał tego dorocznego konkursu. Zwycięzcą tegorocznej jego edycji został Andrzej Cichoń, właściciel warsztatu Mechanika Pojazdowa Service AC z Zawady koło Dębicy.

Trzecia edycja konkursu Supermechanik Elit 2018 składała się z takich samych etapów, jak poprzednie. Na początek każda ze startujących osób musiała dokonać rejestracji na platformie internetowej  www.supermechanik.pl. Po pozytywnej weryfikacji otrzymywała do rozwiązania test składający się z czterdziestu losowo wybranych pytań i dziesięciu prób. O kwalifikacji decydowało udzielenie największej liczby poprawnych odpowiedzi w jak najkrótszym czasie.

Wyłoniona w ten sposób setka najlepszych uczestników zaproszona została do finałowej rywalizacji, która miała miejsce w pierwszy weekend września w Nosalowym Dworze Resort & SPA w Zakopanem.

Sukces konkursu Supermechanik jego organizatorzy, czyli firma Elit Polska, mierzą nie tylko rosnącą liczbą uczestników, lecz także poziomem ich wiedzy z zakresu budowy i naprawy współczesnych samochodów. Dziś jest to kluczowy element w prawidłowym funkcjonowaniu warsztatu, na którym opiera się jego renoma, a tym samym – popularność wśród klientów. Od początku pomaga w tym organizatorom Partner Merytoryczny, którym jest Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń BETiS.

Do finałowego zadania przygotowano dwa identyczne samochody, w których "spreparowano" te same uszkodzenia instalacji elektrycznej

Pierwsza część zakopiańskiego spotkania polegała na rozwiązywaniu  – za pomocą tabletu – pisemnego testu. Dziesięć osób, które w najkrótszym czasie udzieliły najwięcej prawidłowych odpowiedzi, przeszło do półfinału. Tym razem zdecydowano się zmodyfikować wymagania stawiane uczestnikom tak, aby każdy musiał odpowiedzieć na serię pytań związanych z przyczyną usterki w samochodzie. Przy tym prawidłowych odpowiedzi na zadane pytanie mogło być więcej niż jedna. Premiowana była ta z podanych usterek, która statystycznie występuje najczęściej w danej marce i w danym modelu samochodu z konkretnym silnikiem, a źródłem tych informacji były dane pochodzące z  infolinii technicznej firmy BETiS. Chodziło o to, aby Supermechanik legitymował się wiedzą praktyczną, a nie tylko wyuczoną w trakcie przygotowań do konkursu. Wskazywane odpowiedzi okazały się pod tym względem dużym, pozytywnym zaskoczeniem.

Na ich podstawie ustalany był ranking, w którym uczestnicy zajmujący dwa ostatnie miejsca kończyli rywalizację. Czwarta runda testów wyłoniła dwóch finalistów – Piotra Kalinowskiego z Firmy Handlowo Usługowej Piotr Kalinowski z miejscowości Stary Karolew k. Kalisza i Andrzeja Cichonia z Mechaniki Pojazdowej Service AC z Zawady koło Dębicy.

Do finałowego zadania przygotowano dwa identyczne samochody, w których "spreparowano" te same uszkodzenia instalacji elektrycznej. Zadaniem mechaników było postawienie właściwej diagnozy, zlokalizowanie fizycznych uszkodzeń, pobranie nowych części zamiennych, dokonanie naprawy, uruchomienia silnika, przygotowanie pojazdu do wydania klientowi oraz odjazd samochodem.

W trakcie naprawy mechanicy weryfikując sprawność instalacji elektrycznej demontowali poszczególne komponenty systemu, powodując rejestrację kolejnych błędów, których nie było przy pierwszej diagnozie (pierwszym odczycie kodów błędów) po przyjęciu uszkodzonych samochodów do naprawy. I jak się okazało, był to klucz do sukcesu!

Jako pierwszy przyczyny usterek zdiagnozował, usunął i uruchomił samochód Piotr Kalinowski. Jednakże przy tej okazji doprowadził do... innych uszkodzeń

Walka o tytuł Supermechanika Elit 2018 była bardzo emocjonująca. Jako pierwszy przyczyny usterek zdiagnozował, usunął i uruchomił samochód Piotr Kalinowski. Jednakże podczas procesu naprawy, ze względu na wykonywane czynności serwisowe niechcący, doprowadził do... innych uszkodzeń, które spowodowały rejestrację błędów, których nie dało się usunąć za pomocą diagnoskopu. Trzeba je było dodatkowo usunąć, co spowodowało opóźnienie końcowego efektu.

Zwycięzcą został więc Andrzej Cichoń doprowadziwszy swoją naprawę do końca według regulaminowych zasad. Mechaniką pojazdową zajmuje się on od 27 lat, pogłębiając swe doświadczenie zawodowe zdobywa zarówno w codziennej pracy, jak i podczas licznych szkoleń. W konkursie Supermechanik startował już po raz trzeci. Szczególnym wyzwaniem była dla niego obsługa sprzętu i oprogramowania diagnostycznego, z którymi w swoim warsztacie nie miał do czynienia.

Zwycięzcą został Andrzej Cichoń. Mechaniką pojazdową zajmuje się od 27 lat, a w konkursie startował już po raz trzeci. Było warto. Gratulacje!

W nagrodę jako Supermechanik Elit 2018 otrzymał kluczyki do opla astry. Zajęcie drugiego miejsca premiowane było voucherem w wysokości pięciu tysięcy złotych, przeznaczonych na zakupy w sieci Elit Polska.

Partnerami głównymi konkursu Supermechanik Elit 2018 byli: Castrol Edge, Schaeffler (ze swoimi markami: LUK, INA i FAG) oraz marka Starline, a wsparcie merytoryczne zapewnił BETiS oraz HaynesPro. Konkurs wspierały także firmy: Centra/Exide, Champion, Denso, Elring, Fram, FTE, Gates, Goodyear, King Tony, K2, Magneti Marelli, Monroe, Nissens, Optimal, Philips, SWAG, Valeo oraz Virage Moje Auto.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane