strona główna Wywiady Warsztat kanałem dystrybucji części
2018-10-08, ostatnia aktualizacja 2018-10-08 06:00

Warsztat kanałem dystrybucji części

Rozmowa z Grzegorzem Brożkiem, właścicielem Bosch Car Service Brożek w Aleksandrowie Kujawskim.

Czy pana warsztat ma długą historię i rodzinne tradycje?

Było z tym całkiem inaczej. Początkowo nie prowadziłem warsztatu, lecz przez lata zajmowałem się sprzedażą części zamiennych. Czasy jednak się zmieniały i coraz trudniej było sprzedawać części bezpośrednio właścicielom pojazdów, a warsztaty dostawały dużo korzystniejsze oferty bezpośrednio z hurtowni. Postanowiłem więc sprzedawać części razem z usługą ich montażu. W tym celu kilka lat temu otworzyłem serwis.

Czym zajmuje się on dzisiaj?

Wszystkim, oprócz prac blacharskich. A więc usługi zarówno szybkie, takie jak wymiana olejów, klocków hamulcowych, opon czy rozrządu, ale też większe, jak naprawy silnika, skrzyni biegów czy zawieszenia. Mamy sześć stanowisk naprawczych plus jedno do ustawiania geometrii. Mamy także swoją stację kontroli pojazdów.

Jak zdobył pan potrzebne w tym celu kwalifikacje?

Aleksandrów Kujawski, kilkunastotysięczne miasteczko położone 20 kilometrów od Torunia. Byłem w nim znany z tego, że sprzedaję części samochodowe. Gdy nagle otworzyłem warsztat, skąd klienci mieli mieć pewność, że znam się na tym, co chcę robić? Faktycznie nie wiedziałem, jak należy prowadzić warsztat. Uznałem jednak, że pomoże mi Bosch... i nie zawiodłem się.

Uzyskał pan coś w rodzaju licencji na prowadzenie usługowej firmy?

To także. Wsparcie organizacyjne było bardzo ważnym elementem takiego przedsięwzięcia, ale trudno powiedzieć, że najważniejszym. Równie ważny był efekt wizerunkowy. Dzięki marce Bosch stałem się rozpoznawalny i godny zaufania na lokalnym rynku. To wciąż wyróżnia nasz warsztat wśród konkurencji, a najbardziej się przydało na samym początku. Jest jeszcze sprawa łatwego dostępu do najnowszej wiedzy technicznej. Zmieniły się przecież i samochody. Rozwój technologiczny samochodów sprawił, że klienci nie mogą ich już naprawiać w przestarzałych warsztatach. Od początku istnienia nasz warsztat jest zrzeszony w sieci serwisów Bosch Car Service. Szyld Boscha jest dziś dla klientów gwarancją wysokiej jakości, gdyż oznacza dostęp do markowych części zamiennych i nowoczesnego wyposażenia warsztatowego, a także do specjalistycznych szkoleń technicznych. To pozwala obsługiwać nowsze i droższe auta. Bez tego rodzaju wsparcia byłoby ciężko.

Czy tematyka wykorzystywanych przez was szkoleń Boscha przygotowuje wasz personel również do przyszłych warunków działalności?

W coraz większym stopniu. Wkrótce jeden z naszych mechaników wybiera się na szkolenie z obsługi samochodów hybrydowych i elektrycznych. Co prawda, technologie te zawitają do Aleksandrowa Kujawskiego zapewne z opóźnieniem, ale my chcemy być do nich gotowi jak najwcześniej. Ma to istotne znaczenie nie tylko dla przyszłych klientów, lecz także dla naszych obecnych pracowników. W kraju właściciele serwisów narzekają na brak ludzi do pracy. Dobrze wykwalifikowany mechanik samochodowy nie ma dziś problemu ze znalezieniem pracodawcy. To raczej właściciel warsztatu ma trudności ze znalezieniem odpowiednio przygotowanych pracowników. Ten problem jednak w naszym serwisie nie istnieje. Jest wręcz przeciwnie.

Z czego to wynika? Chyba nie tylko z atrakcyjności dostępnych szkoleń?

Uważam, że powodem zadowolenia z pracy u nas są też w znacznej mierze odpowiednie warunki socjalne.

Czy to Bosch zasugerował lokalizację obiektu?

Tylko zaakceptował nasz pomysł i przemawiające za nim argumenty. Chcieliśmy, by warsztat Bosch Car Service znalazł się w większym kompleksie handlowo-usługowym, którego wszystkie placówki wzajemnie generują sobie wzmożony ruch klientów.

Wzmożony ruch to większe przychody, ale też bardziej intensywna praca...

Ważna jest jej organizacja, bo to ona głównie przekłada się dzisiaj na krótki czas naprawy. Nie wyobrażam sobie, żeby klienta, który chce wymienić klocki hamulcowe, umawiać na wizytę za tydzień. W tym czasie z pewnością zrobi to w innym miejscu. Oleje czy rozrządy staramy się obsługiwać w ciągu dwóch, maksymalnie trzech dni. Klocki hamulcowe wymieniamy nawet tego samego dnia. Choć klientów nam nie brakuje, zawsze mamy w serwisie jedno stanowisko wolne na tzw. szybką, czyli pilną obsługę. Nawet najpoważniejsze naprawy nie trwają u nas dłużej niż tydzień.

Więcej informacji na temat autoryzacji Bosch na www.warsztatybosch.pl oraz Robert.Dzierzanowski@pl.bosch.com.

BS Brożek, ul. Słowackiego 38, 87-700 Aleksandrów Kujawski

Serwis mieści się w zwartym kompleksie obiektów usługowo-handlowych

W hali serwisu działa sześć stanowisk naprawczych plus jedno kontrolne do geometrii podwozi

Specjalistyczne szkolenia sieci Bosch to korzyść dla klientów, jak również dla serwisu i jego pracowników

Do warsztatowego kompleksu obiektów Grzegorza Brożka należy też stacja kontroli pojazdów

W bilansie finansowym firmy liczą się także usługi sezonowe: wymiana opon i serwis klimatyzacji



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane