2018-10-30, ostatnia aktualizacja 2018-10-30 15:50

130 lat Dunlopa

Fot. Dunlop

Fot. Dunlop

31 października mija 130. rocznica opatentowania opony pneumatycznej z dętką. Wydarzenie to zapoczątkowało istnienie firmy Dunlop, która dziś jest jedną z wiodących marek opon klasy high i ultra high performance.

Pierwsza opona Dunlopa powstała na potrzeby trójkołowego rowerka; jej twórcą nie był inżynier, a weterynarz John Boyd Dunlop. Wynalazek powstał z kawałka płótna, gumy i smoczka z butelki do karmienia niemowląt i miał za zadanie poprawić wygodę syna Dunlopa podczas jazdy rowerem. Założona w 1888 roku firma (o nazwie The Dunlop Pneumatic Tyre Company) do dziś wyznacza trendy na rynku oponiarskim.

Inne zasługi Dunlopa to wynalezienie bieżnika, testy na mokrej nawierzchni, odkrycie zjawiska akwaplanacji, opracowanie konstrukcji opony RunOnFlat, wykorzystanie kewlaru w konstrukcji opony Dunlop SP Sport Maxx TT i technologie takie jak Noise Shield. Ta ostatnia zmniejsza poziom hałasu wewnątrz pojazdu nawet o 50% na wszystkich typach nawierzchni.

Największym polem doświadczalnym dla innowacji Dunlopa są areny sportowe. To na torze brytyjska marka sprawdza swoje pomysły, a następnie stosuje je podczad produkcji ogumienia do codziennej jazdy. Tak powstały m.in. opony motocyklowe SportSmart2 Max i osobowe Sport Maxx Race.

Samochody z oponami Dunlopa zwyciężyły w 34 wyścigach Le Mans. Od lat marka bardzo dobrze sobie radzi także w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. W bieżącym roku mija 35 lat od momentu, gdy Dunlop i Porsche wspólnie osiągnęli niepobity dotychczas rekord okrążenia na Pętli Północnej.

Rywalizacja na Nürburgringu jest dla Dunlopa szczególnie ważna, ponieważ jest to jedna z nielicznych kategorii GT na świecie, w której startują wszyscy liczący się producenci opon sportowych. Tegoroczne zawody znowu okazały się szczęśliwe dla zawodników wspieranych przez brytyjską markę. Po pierwsze wspólne zwycięstwo sięgnęli Felipe Fernandez Laser i Lance David Arnold jadący Frikadelli Racing Porsche 911GT3 R. Ponadto pięć zespołów z najlepszej dziesiątki oraz zwycięzcy klas SP7 (Uwe Alzen – Porsche 911) i SP8 (Racing One – Ferrari 458) ścigali się na oponach Dunlopa.

Więcej informacji: www.dunlop.pl

Tagi

Opony  Dunlop  Jubileusz 



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane