strona główna Technika motoryzacyjna Nowe konstrukcje żarówek Philips
2019-01-02, ostatnia aktualizacja 2019-01-02 06:00

Nowe konstrukcje żarówek Philips

Fot. Philips

Fot. Philips

H4 i H7 to obecnie najpopularniejsze żarówki halogenowe stosowane w reflektorach głównych pojazdów mechanicznych, jednak od niedawna są stopniowo zastępowane nowymi konstrukcjami, takimi jak H18 i H19.

Pomimo licznych innowacji we współczesnych samochodach wciąż dominują reflektory z żarówkami halogenowymi. Zdaniem przedstawicieli Lumileds – wyłącznego, licencjonowanego producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips – stan ten będzie utrzymywał się jeszcze przez wiele lat, głównie ze względu na niskie koszty produkcji, zakupu i eksploatacji. Z drugiej strony, wpływa to na pracę producentów pojazdów, ponieważ sama konstrukcja żarówki halogenowej istotnie ogranicza projektantów chcących tworzyć reflektory, które nawiązywałyby do nowoczesnych linii nadwozia. Szczególnie dotyczy to samochodów osobowych z segmentu A, B i C.

Dla projektantów samochodów bryła nadwozia to niezwykle istotny element, a reflektory, by posłużyć się obrazową przenośnią, są „oczami auta”. Nadają one indywidualny wygląd poszczególnym modelom samochodów. Jednocześnie muszą zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa na drodze.

Nowe rozwiązania zastosowane w H18 i H19 pozwoliły na opracowanie krótszych żarników i baniek żarówek halogenowych. Przekłada się na to możliwość zaprojektowania reflektorów o mniejszej średnicy, lepszej optyce i bardziej kompaktowej budowie. Oczywiście wymagało to zachowania dotychczasowych parametrów świetlnych, które zostały nawet poprawione. Więcej światła na drodze pozwala kierowcy szybciej i lepiej ocenić sytuację, wydłużając tym samym czas potrzebny na podjęcie odpowiedniej reakcji.

Żarówki halogenowe H18

Parametry żarówek halogenowych H4 i H7 nie zapewniają takiej jakości światła, jak bardziej zaawansowane lampy ksenonowe, diody LED czy reflektory laserowe.

Odpowiedzią na te wyzwania są nowe żarówki halogenowe marki Philips. Typ H18 jest odpowiednikiem H7, zaś H19 to H4. Nie jest to jednak równoznaczne z możliwością ich zastosowania we wszystkich konstrukcjach tradycyjnych reflektorów.

Żarówki halogenowe Philips H18 i H19 nie są już nowością w branży motoryzacyjnej. Od dwóch lat wykorzystuje się je przy pierwszym montażu m.in. w Fordzie EcoSport i Kia Soul czy Hyundaiu HB20 produkowanym na rynki Ameryki Łacińskiej. Teraz obie żarówki trafiły na aftermarket i są dostępne również na polskim rynku.

Żarówki halogenowe H19

Na początek H18 (12V 65W) i H19 (12V 60/55W) uzupełniły gamę żarówek Philips LongLife EcoVision (H1, H3, H4, H7 i H11). Charakteryzują się one długą żywotnością, która w przypadku pierwszej z tych nowości wynosi do 1100 godzin, a w drugiej – do 1500 godzin ciągłego świecenia. Zapewniają też wydajny strumień świetlny o wartości 1700 i 1750 lm.



Wioletta Pasionek
Marketing Manager Central Europe Lumileds Poland



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane