strona główna Praktyka warsztatowa Lakierowanie pojazdów elektrycznych
2019-01-15, ostatnia aktualizacja 2019-01-15 06:00

Lakierowanie pojazdów elektrycznych

Fot. Spies Hecker, Wikimedia

Fot. Spies Hecker, Wikimedia

Niskie temperatury, w jakich przeprowadza się renowacje pojazdów elektrycznych i hybrydowych, znacznie utrudniają pracę lakiernika. W takich warunkach doskonale sprawdzają się produkty marki Spies Hecker.

Liczba zarejestrowanych pojazdów elektrycznych i hybrydowych stale rośnie. Od roku 2010 zwiększyła się czterokrotnie, jednak ich naprawa wciąż stawia przed lakiernikami nowe wyzwania. Szczególnie trudny jest proces utwardzania powłok naprawczych, co wynika z konieczności przestrzegania ograniczeń związanych z maksymalną temperaturą suszenia określoną przez producenta samochodu. Znajdują się one w dokumentacji pojazdu, więc lakiernicy muszą zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem naprawy.

Produkty marki Spies Hecker pozwalają osiągać znakomite rezultaty podczas renowacji pojazdów elektrycznych i hybrydowych nawet przy ich aplikacji w niskich temperaturach. Hi-TEC Performance System marki Spies Hecker to rozwiązanie systemowe, które spełnia wymogi producentów tego rodzaju samochodów. System obejmuje lakier bazowy Permahyd Hi-TEC Base Coat 480 oraz lakier bezbarwny Permasolid HS Speed Clear Coat 8800 – oba produkty szczególnie nadają się do renowacji pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach.

Zastosowanie lakieru Permasolid HS Speed Clear Coat 8800 z utwardzaczem Permasolid VHS Speed?Hardener 3250 umożliwia szlifowanie powierzchni w temperaturze 21°C po upływie 35–50 minut od aplikacji. Możliwość suszenia lakieru Permasolid HS Speed Clear Coat 8800 w niskiej temperaturze jest szczególnie istotnym atutem tego rozwiązania. Co więcej, możliwość suszenia w temperaturze otoczenia przekłada się na mniejsze zużycie energii w porównaniu z suszeniem wymuszonym termicznie.

Podczas renowacji pojazdów elektrycznych najważniejsze jest bezpieczeństwo. Dlatego należy bezwzględnie przestrzegać podstawowych procedur i upewnić się, że zasilanie elektryczne jest w naprawianym pojeździe wyłączone, czyli nie ma napięcia elektrycznego na żadnych jego elementach. Trzeba też sprawdzić, czy zasilanie to jest zabezpieczone przed przypadkowym włączeniem podczas renowacji.

Naprawę można rozpocząć dopiero po upewnieniu się, że zostały zachowane wszelkie środki ostrożności.



Jerzy Karpiński
Doradca techniczny marki Spies Hecker



Wasi dostawcy

Polecane