strona główna Praktyka warsztatowa Sposób na zatkany katalizator
2019-03-13, ostatnia aktualizacja 2019-03-13 10:52

Sposób na zatkany katalizator

Aplikacja dodatku do paliwa czyszczącego katalizatory

Liqui Moly

Aplikacja dodatku do paliwa czyszczącego katalizatory

Spadek mocy silnika nie zawsze musi oznaczać poważną awarię silnika. Takie objawy są charakterystyczne dla stale otwartego zaworu EGR, usterki wtryskiwaczy lub nieszczelnego układu dolotowego.

Przyczyną spadku mocy silnika może być także niedrożny filtr cząstek stałych. Co ciekawe, ten ostatni element nie jest jedyną częścią układu wydechowego, która może ograniczać moc i sprawność silnika. Wbrew pozorom, dosyć częstą przypadłością jest usterka katalizatora. Ten może zostać zatkany przez nagar lub być uszkodzony mechanicznie przez pracę w zbyt wysokiej temperaturze. Pojawia się ona podczas pracy silnika na zbyt ubogiej mieszance i najczęściej jest spowodowana usterką układu wtryskowego.

art. nr 7110, art. nr 8931

Nadtopionego katalizatora nie da się uratować, natomiast jeżeli jest on zatkany i mamy do czynienia z silnikiem o zapłonie iskrowym – można mu przywrócić pełną drożność.

Firma Liqui Moly wprowadziła do obrotu specjalny preparat do oczyszczania katalizatorów w silnikach benzynowych. Jest to Catalic System Cleaner Liqui Moly (nr art. 8931). Można go stosować w silnikach benzynowych wyposażonych w układ wtrysku bezpośredniego, jak i w starszych jednostkach zasilanych układem pośrednim.

Jak skutecznie wyczyścić katalizator?

Należy w tym celu zastosować środek Liqui Moly Catalic System Cleaner (nr art. 8931), a następnie wlać do zbiornika dodatek Liqui Moly Catalic System Clean (nr art. 7110).

Pierwszy preparat jest przeznaczony do zastosowań warsztatowych i aby go użyć, należy wlać zawartość opakowania do urządzenia Liqui Moly Easy Clean (nr art. R51) lub w ostateczności zastosować rozpylacz warsztatowy (urządzenie używane do aplikacji zmywacza do hamulców), np. Liqui Moly (nr art. 3316).

Preparat aplikujemy do gardzieli układu dolotowego silnika po rozłączaniu przewodu. Ważne, aby miejsce aplikacji znajdowało się za turbosprężarką i przepływomierzem. Przed rozpoczęciem dozowania należy uruchomić silnik i, utrzymując obroty około 2000/min., podawać preparat przez 2–3 sekundy. Jeżeli silnik nie będzie wykazywał tendencji do gaśnięcia, można wydłużyć czas aplikacji.

Podczas aplikacji oczyszczany jest układ dolotowy, komora spalania, denko tłoka i katalizator. Po zakończeniu procedury należy połączyć elementy układu dolotowego i wlać do paliwa preparat Liqui Moly Catalic System Clean (nr art. 7110).

Urządzenie czyszczące Liqui Moly Easy Clean R-51

Dodatek ten, dzięki oczyszczeniu i nasmarowaniu układu wtryskowego, zabezpieczy katalizator przed szybkim ponownym zatkaniem. Kuracja oczyszczająca katalizator jest szczególnie polecana do samochodów eksploatowanych w mieście na krótkich odcinkach. To w tych pojazdach istnieją idealne warunki do przedwczesnego zatkania tego elementu.



Piotr Mering
Marketing manager Liqui Moly

  • 2019-07-04 18:06

    katalizatorek

    Pan Katalizatorek

    sposób na zatkany katalizator to sprzedaż starego w jakimś skupie (np. w Lublinie mam Tomkat), i kupno nowego :D. Zawsze coś zarobimy na sprzedaży :D

    skomentuj

  • 2019-07-22 09:30

    kat

    Lucek W

    ja tam wole kupić nowy a stary oddać do skupu, bo też można dostać za niego fajne pieniądze :) Oddaje do TomKat Lublin i na prawdę spoko płacą ;)

    skomentuj

  • 2019-07-31 17:50

    Mig

    Franek Spec

    Akwizytorom Tomkat już dziękujemy

    skomentuj

  • 2019-08-05 18:32

    a

    elvis

    ja w sumie wole zainwestować w nowy a oddać na skup stary i w sumie tak jak poprzednicy oddaję go do tomkat lublin bo maja fajne ceny :)

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane