strona główna Wydarzenia Lumag na konferencji EuroBrake 2019
2019-03-08, ostatnia aktualizacja 2019-03-08 11:17

Lumag na konferencji EuroBrake 2019

Międzynarodowa konferencja EuroBrake jest największym w Europie wydarzeniem poświęconym technologii hamowania i materiałom ciernym. Jej tegoroczna edycja odbędzie się Dreźnie i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie.

Kongres EuroBrake odbył się po raz pierwszy w 2012 roku jako odpowiedź na rosnące wymagania klientów branży hamulcowej  i szybko stał się forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy wspólnie dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w technologii hamulcowej.

W tym roku, w dniach 21–23 maja na kongresie połączonym z wystawą odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży. Wystąpienie będzie miała również firma Lumag z Budzynia, która jest jednym ze sponsorów EuroBrake 2019.

– Bierzemy udział w konferencji „EuroBrake 2019”, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction”. Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych – mówi szef marketingu Lumagu, Łukasz Żak. – Nasza przewaga nad konkurentami wynika z faktu, że zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. To, co nas wyróżnia na polskim rynku to przewaga technologiczna. Stawiamy także na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie. A EuroBrake jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów, inżynierów i naukowców z całego świata. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli swoją prezentację naukową i własne stoisko wystawiennicze. Chcemy się przedstawić w środowisku motoryzacyjnym jako producent blach nośnych, wykonanych w technologii fineblankingu, oraz dostawca akcesoriów montażowych. Chcemy by uczestnicy EuroBrake przekonali się, że jakościowo nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjne cenowo. Osiągamy to dzięki efektywnej produkcji, automatyzacji i niskiemu zaangażowaniu kapitału ludzkiego na liniach produkcyjnych – podkreśla Łukasz Żak.

Linia do wykrawania płytek nośnych

Kongres EuroBrake, który jest połączeniem konferencji naukowej z wystawą i targami, będzie dla Lumagu okazją do pozyskania nowych odbiorców na rynku zachodniej Europy,

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację z badań przeprowadzonych w Lumagu przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez dra inżyniera Tomasza Orłowskiego.

– Klienci mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa – mówi Tomasz Orłowski. – Typowy klocek hamulcowy składa się z kilku różnych elementów, ale jedną z najważniejszych jest jego tylna płyta. Autorzy wielu publikacji skupiają się na właściwościach materiału ciernego, a my chcieliśmy zwrócić uwagę na metalową podstawę klocka hamulcowego tzw. płytkę nośną, jego roli się trochę nie docenia. Tę płytkę można zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać, jaki jest wpływ takiej płytki na różne parametry związane z hamowaniem. Zajęliśmy się tą kwestią, bo sami oprócz klocków produkujemy także takie płytki, dla innych odbiorców. W czasie naszych testów i badań okazało się m.in., że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibroakustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Chodzi o to, by ten moment resztkowy, który wpływa na większe zużycie materiałów ciernych  i paliwa, był jak najmniejszy. Ale szczegóły i rezultaty naszych badań przedstawimy na konferencji EuroBrake w maju – kończy Tomasz Orłowski.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2