strona główna Aktualności Ośrodek badań Boscha
2019-04-19, ostatnia aktualizacja 2019-04-19 09:16

Ośrodek badań Boscha

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Bosch Engineering uruchamia nowe centrum badań akustycznych NVH (hałas, wibracja, chropowatość, Noise, Vibration, Harshness).

Dzięki centrum badań akustycznych w Abstatt firma przygotowuje optymalne warunki dla skutecznego procesu projektowania aut i poprawy parametrów NVH. Pozwoli to jeszcze bardziej skrócić czas konstruowania, jednocześnie poprawiając akustykę pojazdu.

Bosch Engineering świadczy usługi w dziedzinie badań NVH na rzecz producentów samochodów. Dzięki dźwiękoszczelnej komorze, odizolowanej od świata zewnętrznego, można w sposób znacznie bardziej efektywny testować i porównywać nowe lub zmodyfikowane elementy w jednolitych warunkach. Zmniejsza to koszty i czas związane z projektowaniem nowych samochodów pod kątem akustycznym lub z optymalizacją akustyki w aktualnie produkowanych pojazdach.

Centralnym punktem centrum badań akustycznych Bosch Engineering jest specjalnie wyposażona hamownia podwoziowa. Jest ona przystosowana do pojazdów z różnymi rodzajami napędu (z silnikiem spalinowym, napędem hybrydowym lub elektrycznym), a także z różnymi układami przeniesienia napędu (na wszystkie koła, na przednie i tylne). Cztery niezależnie sterowane rolki o mocy 150 kW pozwalają rozwijać prędkości do 250 km/h. Można symulować różne momenty obrotowe na kołach (na przykład jazdę na zakręcie, i różne obciążenia kół). Izolowana kabina i ciche rolki zmniejszają hałas do minimum. Jest to duża zaleta szczególnie w przypadku testowania pojazdów elektrycznych. Nie dochodzi bowiem do maskowania hałasu pojazdu przez silnik spalinowy i dźwięki emitowane przez osprzęt są znacznie lepiej słyszalne. Stanowisko badawcze jest też przystosowane do przyszłych pojazdów napędzanych wodorem.

Laboratorium, studio dźwiękowe i hamownia podwoziowa znajdują się w oddzielnych pomieszczeniach. Laboratorium jest wyposażone w precyzyjne oprzyrządowanie do pomiaru poziomu wibracji i ciśnienia akustycznego oraz do przeprowadzania analiz modalnych, czyli badania rozkładu dynamicznych zachowań NVH. Studio dźwiękowe jest wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt, w tym 13 głośników do odtwarzania dźwięku. Ta konfiguracja umożliwia inżynierom porównywanie zachowań akustycznych różnych części w sposób czysto wirtualny, bez konieczności instalowania ich w samochodzie.

Przed obszarem badawczym znajduje się hala montażowa, która służy jako miejsce do przygotowania pojazdów do testów. Możliwość wstępnego przygotowania nawet dziesięciu samochodów jednocześnie stwarza warunki do wykonywania nawet bardzo obszernych serii pomiarów i osiągania powtarzalnych wyników.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2