strona główna Aktualności Exide na targach Autopromotec
2019-05-24, ostatnia aktualizacja 2019-05-24 09:14

Exide na targach Autopromotec

Exide Technologies bierze udział w targach Autopromotec w Bolonii. Na stoisku firmy (stanowisko B06, hala nr 18) prezentowane są modele akumulatorów, w których zastosowano technologię Carbon Boost 2.0.

W akumulatorach Carbon Boost 2.0 wykorzystywane są ulepszone dodatki węglowe, które nadają powierzchniom płyt znacznie lepsze przewodnictwo. Usprawnia to przepływ ładunku w akumulatorze (co skutkuje lepszymi możliwościami ładowania) oraz ułatwia rozpuszczanie siarczanów (gromadzących się na powierzchniach płyt ujemnych), które pogarszają wydajność ładowania.

Technologia Carbon Boost 2.0, stosowana w nowych akumulatorach EFB (Enhanced Flooded Batteries), zapewnia dynamiczne przyjęcie ładunku. W rezultacie akumulatory odzyskują o 75% więcej energii niż starsze modele w tym samym czasie ładowania. Pozwala to wykorzystać energię z hamowania rekuperacyjnego w znacznie większym stopniu, co przyczynia się do spełnienia przez pojazdy nowych wymogów dotyczących emisji CO2.

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, które wejdą w życie w 2021 roku, ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95 g/km. W nowej procedurze pomiarowej (światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich – WLTP) po raz pierwszy bada się też zużycie akumulatora i przekłada wynik pomiaru na zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2. Akumulator powinien zachować dużą część swojej początkowej pojemności, by producenci samochodów nie przekroczyli określonego progu emisji. Proces ładowania stanowi tylko 8% czasu trwania testu (reszta przeznaczona jest na rozładowywanie), w związku z czym należy zaprojektować akumulator tak, aby zapewnić jak największy odzysk energii w krótkim okresie.

Ponieważ hamowanie pojazdu trwa kilka sekund, technologia Carbon Boost 2.0 zapewnia przyjęcie  większej ilości energii przez akumulator EFB (stosowany w samochodach z rekuperacją). Oznacza to, że akumulator stale pozostaje naładowany w wyższym stopniu. System start-stop nie jest blokowany przez układ zarządzania akumulatorem, a to z kolei przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Utrzymywanie optymalnego stanu naładowania przekłada się ponadto na większą żywotność akumulatora i zmniejsza ryzyko jego awarii. Korzyściami dla kierowców są niższe koszty jazdy (związane z ograniczeniem zużycia paliwa), a także oszczędności wynikające z rzadszej wymiany akumulatora.

Tagi

Akumulator  Exide 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane