2011-01-28, ostatnia aktualizacja 2011-02-03 06:56

Wymienić czy poczekać?

Wymienić czy poczekać?

Wymienić czy poczekać?

Układy zapłonowe w nowoczesnych samochodach nie wymagają częstej konserwacji. Ich elektroniczne sterowniki informują natychmiast o pojawiających się usterkach, ale lepiej do tego nie dopuszczać.

Przyczyn niesprawności systemów zapłonowych może być wiele. Dają się one podzielić na dwie zasadnicze grupy. Do pierwszej należy działanie czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć, zanieczyszczenia powietrza i chemiczne środki zimowego utrzymania dróg. Do drugiej zaliczamy przyczyny typowo techniczne, a więc eksploatacyjne zużycie lub mechaniczne uszkodzenie przewodów zapłonowych, a także błędy popełnione w trakcie ich doboru i montażu.

Skutkiem wszystkich usterek obu wymienionych rodzajów jest najpierw osłabienie, a następnie zanik iskier między elektrodami świecy, czyli odczuwalne zakłócenia prawidłowego przebiegu procesów spalania.

Zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów przewody zapłonowe używane jako części zamienne powinny odznaczać się jak najmniejszym oporem elektrycznym. Im niższa jest oporność przewodu, tym energia iskry zapłonowej podlega mniejszemu rozproszeniu, czyli wyładowanie między elektrodami jest silniejsze i trwa dłużej. Ma to szczególne znaczenie w przypadku silników zasilanych gazem i eksploatowanych w trudnych warunkach atmosferycznych.

Oryginalne ferromagnetyczne przewody „wire wound” Sentech spełniają wszystkie te wymagania i międzynarodowe normy. Do ich wykonania używa się wysokiej klasy surowca. Są one solidnie wykonane i działają bezawaryjnie w ciągu całego okresu użytkowania. Ich serwisowa wymiana powinna być dokonywana raz na 3 lata lub co 50 tys. km przebiegu pojazdu.

W trakcie wymiany przewodów Sentech trzeba przestrzegać następujących zasad:

1. wymieniać całe komplety, a nie tylko uszkodzone przewody;

2. nie dotykać przewodów podczas pracy silnika, gdyż grozi to porażeniem elektrycznym;

3. przy montażu przewodów do aparatu zapłonowego i cewki zwracać szczególną uwagę, by w gumowych kapturkach nie pozostawiać nadmiaru powietrza, które po nagrzaniu się może wyrywać końcówki z ich gniazd;

4. po każdej wymianie lub czyszczeniu świec trzeba zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ponowne zamontowanie przewodów, których metalowe złącza powinny wyczuwalnie zatrzaskiwać się na karbach nakrętek świec;

5. nie wolno dopuszczać do luźnego kontaktu końcówki przewodu z nakrętką świecy, gniazdem aparatu zapłonowego lub cewki, gdyż pojawiające się w tych miejscach iskrzenia powoduje przepalanie się elementów izolacyjnych, a w konsekwencji – odpływ prądów wysokiego napięcia do „masy” pojazdu z pominięciem świecy zapłonowej.



Sentech
Przewody i cewki zapłonowe


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2