Ryzyko olśnienia zostało zminimalizowane dzięki zaawansowanej konstrukcji optycznej i precyzyjnemu pozycjonowaniu diod
Najnowszymi w portfolio produktów firmy Osram są - ulepszona wersja cenionej lampy NIGHT BREAKER LED SPEED 450 H7 i zupełnie nowa NIGHT BREAKER LED SPEED 450 w typie H4. Można uznać, że te dwa rozwiązania wyznaczają nowy poziom technologicznego zaawansowania i jakości oświetlenia pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego.
W okresie jesienno-zimowym jakość oświetlenia pojazdów ma kluczowe znaczenie. Dobra widoczność to nie tylko komfort, lecz przede wszystkim bezpieczeństwo. Każda sekunda szybszej reakcji kierowcy może zadecydować o uniknięciu zagrożenia na drodze. Jasne, równomierne światło reflektorów pozwala dostrzec pieszych, zwierzęta lub przeszkody i pewniej prowadzić nawet w trudnych warunkach pogodowych. Innowacyjna technologia zastosowana w lampach NIGHT BREAKER LED SPEED 450 pozwala uzyskać nawet do 450% jaśniejsze światło w porównaniu z minimalnymi wymaganiami ECE R112. Zasięg wiązki sięga aż do 240 metrów, co znacząco poprawia widoczność kierowcy oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Z kolei chłodna barwa światła o temperaturze do 6000 K nadaje pojazdowi nowoczesny i dynamiczny charakter, jednocześnie poprawiając kontrast i czytelność drogi przed maską.

Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, jak ogromne znaczenie ma komfort świetlny dla innych użytkowników dróg. Źle ustawione reflektory lub produkty niskiej jakości o zbyt wysokim natężeniu światła mogą oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka i tym samym stwarzać realne zagrożenie w ruchu drogowym. W przypadku NIGHT BREAKER LED SPEED 450 ryzyko olśnienia zostało zminimalizowane dzięki zaawansowanej konstrukcji optycznej i precyzyjnemu pozycjonowaniu diod, co zapewnia doskonałe oświetlenie drogi przy pełnym komforcie i bezpieczeństwie dla wszystkich uczestników ruchu. Ostra i wyraźna linia odcięcia sprawia, że lampy NIGHT BREAKER LED SPEED 450 mogą być idealnym wyborem dla tych, którzy szukają doskonałego oświetlenia bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.
Nowe produkty są plug & play, co oznacza, że modernizacja jest szybka, prosta i bezproblemowa. Wymiary lamp są identyczne jak tradycyjnych żarówek halogenowych, co umożliwia ich błyskawiczny montaż bez potrzeby stosowania adapterów czy dodatkowych elementów. To nowoczesność w czystej postaci dostępna dla każdego kierowcy.
Wydajność to jednak nie wszystko. NIGHT BREAKER LED SPEED 450 to także dbałość o środowisko i trwałość. Lampy zużywają do 60 procent mniej energii niż standardowe halogeny, co przekłada się na niższe spalanie i mniejsze emisje. Ich trwałość jest nawet sześciokrotnie dłuższa, a brak plastikowych elementów w opakowaniu świadczy o konsekwentnym podejściu Osram do ochrony zasobów naturalnych.
Każdy element nowej serii został opracowany i przetestowany w certyfikowanym europejskim zakładzie produkcyjnym Osram zgodnym ze standardem IATF16949. Lampy wykorzystują komponenty Osram OSLON klasy OEM, zapewniające najwyższą precyzję pozycjonowania diod oraz stabilność strumienia świetlnego w różnych zakresach napięcia. Zintegrowany system aktywnego chłodzenia pozwala utrzymywać rozgrzane powietrze z dala od reflektora, dzięki czemu soczewki są dłużej czyste. Co ważne - nawet przy niskim napięciu akumulatora wydajność nowych źródeł światła jest wciąż na wysokim poziomie.
Lampy Osram NIGHT BREAKER LED SPEED 450 H7 i H4 są dopuszczone do ruchu drogowego w krajach, w których uzyskały oficjalne zatwierdzenie lub w których obowiązuje równoważna procedura dopuszczenia. Zatwierdzenie dotyczy wybranych modeli pojazdów i konkretnych funkcji oświetlenia wymienionych na liście kompatybilności dostępnej na stronie https://www.osram.com/nb-led. Przed montażem sprawdź, czy produkt jest zatwierdzony do użytku w danym kraju i pojeździe.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.

2025-11-11 17:09
Lampa
Mirek
Tylko u nas jest dziwny świat przepisów.w Europie używa się iw tych samych autach co u nas.
2025-11-11 21:46
Ale
Zbigniew
Tylko że u nas montuje się pod domem, a tam w firmie która po montażu i ustawieniu gwarantuje zgodność z przepisami. I wie że w starym matowym reflektorze nie pomaga nikomu,a oślepia wszystkich. Znawców u nas jest mnóstwo.
2025-11-11 22:03
lampa
Rafał
Może i tych znawców jest wielu jak piszesz, zamontowałem w Renault Kangoo 2018 nie osram co prawda ale bardzo dobre chińczyku i świeciły o 300 procent lepiej niż halogeny. Klosze były lekko matowe i sprawdzałem linie świecenia wszystko było ok. Nikt mnie nie informował że kogoś oslepiam. Praktycznie co drugi dzień sprawdzałem ustawienie, poziom świecenia i było ok. Jedyny problem stanowiły światła pozycyjne te mimo wielu prób różnych led zawsze mrugały i nie miało znaczenia czy LED kosztował kilka złotych czy kilka dziesiat. Jednak dla świateł mijania i drogowych polecam.
2025-11-11 22:14
Problem
Jan Kes
Dokładnie. W całej europie można jeździć amerykańskim autem na symetrycznych reflektorach, a w Polsce dziady mają problem.
2025-11-15 07:25
Olo
Olo
Brednie. Przecież Osram pisze że pług and play a jak chcesz mieć pewność to jedziesz na skp i tam diagnosta oceni. Myślcie matołki to nie boli.
2025-11-15 20:40
Heh
Kolo
W czym problem jak użytkownik jest świadomy montażu owych żarówek retrofitow w reflektorach dobrej jakowsini zgodnosci przejzystych i sprawnych. Nie każdy jest Januszem który montuje w garażu pod domem
2025-11-12 06:23
Brak homologacji
Toma
Brak homologacji powoduje, że w Polsce stają się bezużyteczne, a ci co je mintują łamią przepisy.
2025-11-15 07:20
Olo
Olo
Homologacja to ściema. Powinno wystarczyć zwykłe badanie techniczne na skp i tyle. Reszta to zbędna biurokracja
2025-11-16 20:19
Homologacja
Krzychu
Chodzi właśnie o to, ze osram wprowadził już retrofity, które otrzymały homologacje i to są dwa kolejne modele, które taką homologacje otrzymają
2025-11-12 07:47
A cena
Mr AO
A cena za retrofity taka jak za nowe lampy przy wymianie. Co lepsze 10 letnie wypalone lampy z nowymi LED czy nowe lampy. Imho LEDy w reflektorach soczewkowych są zawsze ok. W odbłyśnikowych to szajs w każdym przypadku.
2025-11-12 22:12
Fixit
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
Cena w przypadku retrofitów H7 to prawie 500 zł. Dziękuję postoję.
11 komentarzy dodaj komentarz