strona główna Nowości rynkowe Specjalne tarcze Brembo na rynku wtórnym
2025-05-21, ostatnia aktualizacja 2025-05-21 18:32

Specjalne tarcze Brembo na rynku wtórnym

Firma Brembo stosuje najlepsze materiały do części dostępnych na rynku wtórnym

Firma Brembo stosuje najlepsze materiały do części dostępnych na rynku wtórnym

Firma Brembo informuje, że tarcze hamulcowe Carbon Ceramic Material (CCM) są dostępne na rynku wtórnym. Takie specjalne klocki i tarcze były stosowane w pojazdach przez wiele lat tylko przy pierwszym fabrycznym montażu.

Główną zaletą tarcz CCM produkowanych w fabrykach Brembo jest waga, która jest mniejsza o 50% w porównaniu z tarczami żeliwnymi. Pozwala to zmniejszyć masę nieresorowaną pojazdów i znacząco poprawiać ich sterowność. Kolejną jest wysoki współczynnik tarcia w każdych warunkach, bo pozostaje on stabilny podczas hamowania przy dowolnej prędkości i w różnych warunkach pogodowych, a to pozwala kierowcom zoptymalizować nacisk na hamulec i zwiększać skuteczność zatrzymania.

Obciążenia termiczne, jakim poddawane są tarcze w trakcie długotrwałych hamowań, nie wpływają na współczynnik tarcia w przypadku zastosowania ceramicznego materiału kompozytowego. Taki efekt jest trudny do osiągnięcia przy tradycyjnych elementach żeliwnych.

Zmniejszone odkształcenia tarcz CCM przy wysokich temperaturach gwarantują właściwą współpracę z odpowiednio dopasowanymi klockami hamulcowymi. Takie produkuje również firma Brembo, a są one zaprojektowane do tego typu zastosowań i będą wkrótce dostępne na rynku wtórnym. To różni tarcze CCM od żeliwnych, które przy dużym obciążeniu termicznym mają tendencję do odkształceń.

Powierzchnia tarcz Brembo CCM nie ulega korozji, nawet podczas kontaktu z wodą lub roztworami soli osadzającymi się w sezonie zimowym. Mają one wysoką odporność na zużycie, a ich żywotność jest zagwarantowana na 150 tys. km przy użytkowaniu drogowym i na 2000 km przy ekstremalnym użytkowania na torze (np. Ferrari Challenge).

W porównaniu z tarczami żeliwnymi, tarcze Brembo CCM szybko nagrzewają się podczas hamowania, ale potem równie szybko stygną. Ta cecha pozwala na wielokrotne cykle hamowania przy dużej sile nacisku, bez zmniejszenia wydajności tarcia.

Firma Brembo rozpoczęła projekt CCM już w 1998 r., a po 4 latach badań i testów tarcze CCM zostały po raz pierwszy zamontowane w samochodzie Ferrari Enzo. Do opracowania technologii 2/2 produkcji tarcz węglowo-ceramicznych CCM zostało wykorzystane doświadczenia w dziedzinie tarcz węglowych CCR dla Formuły 1.



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.

Tagi

Hamulce  tarcze  Brembo 



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2