Nowa generacja Porsche 911 (znana jako 992.2) w wersjach Carrera Coupé, Cabriolet i Targa jest wyposażona w jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań filtracyjnych - system UFI Multitube. Ten nowoczesny filtr powietrza z opatentowaną strukturą rurową, który zaprojektowali specjaliści firmy UFI zastępuje tradycyjny filtr panelowy. Nowatorska technologia filtracji optymalizuje przepływ powietrza, zmniejsza straty energii i przyczynia się do zwiększenia osiągów, czyniąc pojazd bardziej wydajnym i dynamicznym.
UFI Multitube - nowa generacja filtrów powietrza
Filtr ma opatentowaną strukturę rurową, która zastępuje klasyczny filtr panelowy i znacząco poprawia dynamikę przepływu powietrza w silniku. Dzięki tej konstrukcji powietrze przepływa przez filtr liniowo, zmniejszając opór aerodynamiczny i poprawiając działanie silnika. Certyfikowane testy wykazały, że system ten może zwiększyć moc silnika nawet o 4% w niektórych modelach, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin.
Filtr powietrza UFI Multitube dla Porsche 911 charakteryzuje:
Filtr UFI Multitube idealnie mieści się w komorze silnika nowego Porsche 911, w której jest ulokowany nad chłodnicą międzystopniową, aby jeszcze bardziej zoptymalizować wydajność samochodu.
Nowe Porsche 911 (992.2): więcej mocy i nowa hybrydowa energia
W Porsche 911 zainstalowano również system T Hybrid, dzięki czemu 911 GTS jest pierwszym modelem hybrydowym. Ten zaawansowany system składa się z silnika elektrycznego zintegrowanego z turbosprężarką, która działa również jako generator i dostarcza do 11 kW mocy elektrycznej. Ponadto silnik synchroniczny z magnesami trwałymi zintegrowany w 8-biegowej skrzyni PDK dodaje 54 KM i 150 Nm do głównego silnika, co daje łącznie 541 KM i 610 Nm momentu obrotowego.
Hybryda jest zasilana akumulatorem wysokonapięciowym o pojemności 1,9 kWh, napięciu 400 V, w kompaktowych rozmiarach (jak konwencjonalne akumulatory rozruchowe). System ten uzupełnia w 911 GTS nowy 3,6-litrowy silnik typu boxer, który wytwarza 485 KM i 570 Nm podstawowego momentu obrotowego - co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim silnikiem 3.0.
Innwacja od UFI Filters w służbie wysokich osiągów
Technologia UFI Multitube świadczy o zaangażowaniu UFI Filters w sektor automotive i ofercie najnowocześniejszych rozwiązań, które spełniają wymagania dotyczące wydajności, osiągów i zrównoważonego rozwoju. Nowe Porsche 911 korzysta z tej technologii, zwiększającej moc i osiągi silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji spalin, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi bardziej wydajnej i zrównoważonej mobilności.
Porsche nie jest jedynym producentem OE korzystającym z zaawansowanej technologii Multitube. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2018 r. rozwiązanie to zostało zastosowane przez innych wiodących producentów do supersamochodów, zarówno z elektrycznym i hybrydowym napędem, jak i dla aut z niższych segmentów rynku, co potwierdza elastyczność i innowacyjność tej technologii.
Dzięki swoim wyjątkowym cechom UFI Multitube został uhonorowany w ostatnich latach wieloma nagrodami i nominacjami. Są to: Innovation Award na targach Autotrade Expo w Irlandii w 2018 r., "Produkt roku 2022" w konkursie magazynu Autoexpert (kategoria części zamienne i akcesoria motoryzacyjne) oraz nominację do Innovation Award na targach Automechanika we Frankfurcie w 2018 r.
Innowacyjny system filtracji był prezentowany przez firmę UFI Filters na targach Poznań Motor Show 2025. Poza nimi promowano także szereg innych nowości na rynek aftermarketowy.
W ubiegłym roku system UFI Multitube został włączony do katalogów aftermarketowych UFI i SOFIMA, dzięki czemu jego wyjątkowe możliwości są również dostępne na rynku wtórnym. Więcej informacji w katalogach internetowych www.ufi-aftermarket.com i na stronie www.sofima-aftermarket.com.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz